Toon posts:

Goede mail app alternatief

Pagina: 1
Acties:

• mikeelst
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 25-11-2021
Goedemiddag allemaal!

Een tijdje maak ik met mijn iPhone XS max gebruik van Esim waardoor ik met 2 sims kan werken (Zakelijk en prive)

Nu gebruik ik ook WA Business en de gewone WA

Alleen nu het volgde puntje: Mail :)

Ik vindt het niet erg om 1 app te gebruiken, maar ik heb al 3 mailboxen en dat is nu dus 4.....

Ik ben daarom opzoek naar een goede Mail app vervanger, met (Ik hoop) de volgende optie's

- Meerdere mailboxen (Gmail, Outlook, Exchange, POP/Imap)
- Orderen / overzicht met kleuren, zodat ik weet van welke mailbox ze komen < Dat is miss nog wel de belangrijkste.....
- Push berichten per mailbox instelbaar
- Niet storen functie, als ik bijvoorbeeld op vakantie ben of een dagje vrij ben wil ik graag mijn werkmail een dagje offline / uit kunnen zetten. Dus ook geen push berichten van ontvangen.

Ik hoor graag of jullie een goed idee of alternatief hebben.

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Spark: badges, notificaties per mailbox. Overzicht per mailbox is prima maar gebruik zelf liefst de smart inbox.

• FrankGNL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-03 07:20
Boeryepes schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 19:50:
Spark: badges, notificaties per mailbox. Overzicht per mailbox is prima maar gebruik zelf liefst de smart inbox.
Over spark hoor ik geen goeie dingen qua privacy.
Zelf airmail gebruikt, erg veel in te stellen. maar er zit een subscription op, dat is de reden dat ik er uiteindelijk vanaf ben gestapt

• Boeryepes
  • Niet online
FrankGNL schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 19:53:
[...]

Zelf airmail gebruikt, erg veel in te stellen. maar er zit een subscription op, dat is de reden dat ik er uiteindelijk vanaf ben gestapt
Wat zou er mis mee zijn - ik lees hier geen verkeerde dingen in. Mis ik iets? Als dat nl. wel zo is, dan zoek ik zeker wat anders.
https://sparkmailapp.com/privacy#privacy_2
https://support.readdle.com/spark/privacy/privacy-explained

Airmail ziet er mooi uit trouwens! Ik zie op het eerste oog niet veel verschil met het privacy policy van Spark. Zolang je de app specifieke opties zoals smart notifications, teams, send later etc. niet gebruikt, lijkt het mee te vallen.

• FrankGNL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-03 07:20
Boeryepes schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 20:11:
[...]

Wat zou er mis mee zijn - ik lees hier geen verkeerde dingen in. Mis ik iets? Als dat nl. wel zo is, dan zoek ik zeker wat anders.
https://sparkmailapp.com/privacy#privacy_2
https://support.readdle.com/spark/privacy/privacy-explained

Airmail ziet er mooi uit trouwens! Ik zie op het eerste oog niet veel verschil met het privacy policy van Spark. Zolang je de app specifieke opties zoals smart notifications, teams, send later etc. niet gebruikt, lijkt het mee te vallen.
https://www.reddit.com/r/...omised_privacy_but_didnt/

Is alweer een jaar out, weet dus niet hoe valide dit nog is

• Boeryepes
  • Niet online
ik denk dat je gelijk hebt. Damn, toch niet goed gelezen. Ik was zo tevreden over Spark helaas.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
FrankGNL schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 19:53:
[...]
Niet? Ik gebruik het al een tijdje en heb mij er toen eens in verdiept en vond geen bezwaren.

Heb jij iets anders? Want dan lees ik mij graag opnieuw in.

Edit: Ooh had de link hierboven nog niet gezien.
Ga er eens naar kijken.

[Voor 10% gewijzigd door Donstil op 11-02-2021 21:25]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Boeryepes
  • Niet online
ze slaan de credentials op - welliswaar encrypted, maar toch. Zie privacy policy:

Spark requires your credentials to log into your mail system in order to receive, search, compose and send email messages and other communication. Without such access, our Product won’t be able to provide you with the necessary communication experience.

en

Your email and account credentials are stored on secure cloud-based servers using symmetric encryption.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Boeryepes schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 21:25:
ze slaan de credentials op - welliswaar encrypted, maar toch. Zie privacy policy:

Spark requires your credentials to log into your mail system in order to receive, search, compose and send email messages and other communication. Without such access, our Product won’t be able to provide you with the necessary communication experience.

en

Your email and account credentials are stored on secure cloud-based servers using symmetric encryption.
Ja daar lijkt het hem voornamelijk om te gaan idd. Zie zo snel niets anders.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Boeryepes
  • Niet online
Airmail doet het ook, zelfde, dus met encryptie. Het is alleen niet duidelijk of ze dat voor alle type mailboxes doen. Er staat dat ze het voor bepaalde functies nodig hebben maar zeggen niet wat ze doen als je die functies niet gebruikt.

• Enit
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17:09
Ik ben om dezelfde reden gestopt met het gebruiken van Spark. Maar ik denk dat Spark niet per se veel slechter is dan andere mail apps qua privacy.

Later verscheen dit topic op Reddit:
https://www.reddit.com/r/...ecial_about_spark_emails/

Andere apps zoals Airmail en Outlook slaan ook je credentials op. Dit is meestal nodig voor push notificaties (op iOS). Dus mocht je Spark vanwege privacy laten staan, dan moet je je afvragen of de alternatieven wel veel beter zijn.

Een alternatief is Canary Mail. Volgens hun privacyvoorwaarden slaan ze alleen je credentials op als je push notificaties gebruikt op iOS. Je kunt ook kiezen voor Fetch notificaties (zoals in de standaard mail app: mails worden om de X-aantal minuten opgehaald), dan worden je credentials niet opgeslagen op hun servers.

Zelf gebruik ik de standaard mail app op iOS en Outlook voor werk mail (exchange).

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-03 10:28
ik gebruik zelf gewoon de outlook app op mijn iphone. Werkt goed met de notificaties van nieuwe mails en voorziet ook meerdere postvakken..

...

• florijnvb_
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 11-04-2022
Ja ik wilde ook Spark zeggen haha maar als de privacy echt zo slecht is ga ik daar weg, al was het design en slimheid goed op orde.

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-03 11:45
koentjuh1987 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 11:37:
ik gebruik zelf gewoon de outlook app op mijn iphone. Werkt goed met de notificaties van nieuwe mails en voorziet ook meerdere postvakken..
Ook Outlook slaat al je credentials op (sowieso als je O365 gebruikt).

Qua privacy is de mail app zelf echt gewoon het beste.

• aljooge
  • Laatst online: 01:23
ik was zelf deze maand mee aan het experimenteren en vond voor mij edison mail erg mooi en die gebruik ik nu voor 6 email adressen

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-03 10:28
ex87 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 23:31:
[...]

Ook Outlook slaat al je credentials op (sowieso als je O365 gebruikt).

Qua privacy is de mail app zelf echt gewoon het beste.
Dat zou kunnen.maar vraag is ook of je de notificaties gebruikt of enkel mail leest bij het openen van de app.
Voor mij zijn de notificaties in bepaalde mailboxen ook van belang...

...

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-03 11:45
koentjuh1987 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 06:16:
[...]

Dat zou kunnen.maar vraag is ook of je de notificaties gebruikt of enkel mail leest bij het openen van de app.
Voor mij zijn de notificaties in bepaalde mailboxen ook van belang...
Ik heb geen enkele notificatie aanstaan op m'n telefoon dus dat durf ik niet te zeggen.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@mikeelst Spark E-mail. en komt binnenkort ook voor Windows beschikbaar

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee