Athlon 1Ghz/266MHz op Aopen AK33?

Pagina: 1
Acties:

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
Ik heb zojuist een aantal onderdelen gekocht voor een nieuw PC-tje, maar ik ben bang dat deze combinatie niet gaat lukken.

Als ik nu m'n PC opstart geeft hij 7.5x100=750MHz aan.

Kan ik dit nog aanpassen met bijvoorbeeld een bios-upgrade? :?
Alvast bedankt! :)

Verwijderd

Ik zou hem sowieso gaan omruilen voor een ander mobo: liefst eentje die U-ata100 ondersteunt ipv U-ata66 en een 266 Mhz FSB heeft ipv 200 Mhz.
OK, dat van die FSB is nog niet zo heel erg: maar neem iig dan wel een mobo met een U-ata100 controller ipv U-ata66. Das gewoon zonde van die langzame controller. bijv een Aopen AK73 Pro ca. 80 piek duurder of nog beter een ASUS A7V-E ca. 15 piek duurder

Nieuwste bios versie: http://www.aopen.com/tech/download/mbbios/ak33.htm

Stel anders ff in het Bios handmatig de kloksnelheid in.

Verwijderd

Ata100 is echt niet zoveel sneller als Ata66, ik weet niet waar je dat vandaan hebt, maar erg veel klopt er niet van. Met RAID merk je het misschien, met gewoon gebruik niet echt.

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Hmmmz, ik heb ook zo'n Aopen AK33 mobo'tje gekocht, en het is toch wel een leuk dingie, zeker voor het geld.

Maar, ik heb net Bios 1.19 erin geflashed, en nou was ik een beetje in de bios aan het neuzen. Nu kon ik de busspeed van mijn processor instellen, niet in stapjes van +1 Mhz, maar ik kon dus wel naar 133 MHz. Vreemd dacht ik, omdat het een VIA KT133 mobo is, en geen KT133A.

Alleen nu keek ik op de mobo beschrijving, zag ik het volgende: (heb het even ingescand, ben er even mee bezig geweest, wat zijn Primax scanners brak zeg)
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.vandegriendt/MOBO.JPG

Er staat, Apollo KT133 chipset, 200 / 266 MHz. En dat terwijl op de Aopen site staat dat ie max 200 MHz aan kan.

• Toewan
Niemand die zo'n bordje heeft en dit ook opgevallen is ?? (maw, schop een klein beetje omhoog. ;))

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:37
Ik heb ook een AK33, zal ook es ff kijken voor je, moet et nog ergens hebben.....!?

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:37
Je heb nog gelijk ook, maar daar klopt volgens mij nix van....weet jij trouwens of er een BIOS-UPDATE is om boven die 1000 mhz uit te komen?

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 13:56
Op woensdag 22 augustus 2001 13:41 schreef Toewan het volgende:
Alleen nu keek ik op de mobo beschrijving, zag ik het volgende: (heb het even ingescand, ben er even mee bezig geweest, wat zijn Primax scanners brak zeg)
[afbeelding]

Er staat, Apollo KT133 chipset, 200 / 266 MHz. En dat terwijl op de Aopen site staat dat ie max 200 MHz aan kan.
Ik vind het knap lullig voor je, maar ze hebben eerst (denk ik) de poster gemaakt die bij AK73a wordt geleverd en zijn dat toen vergeten weg te halen, ik heb het ook gezien het is zeer slordig en erg jammer voor je. Hoger dan 110 komt het ding echt niet.

Maar was het niet zo dat alle 266fsb athlon geunlocked zijn? Dus dan zou, mits het bios het goed aanpakt het wel moeten kunnen, nogmaals ik weet het niet zeker, maar erzijn vast wel mensen hier die dat wel kunnen vertellen.

• Toewan
Tsja, voor mij maakt het niet veel uit, er zit een Duron 800 in dat systeempje, maar misschien voor de topicstarter wel. :)
Ik heb de laatste bios geinstalleerd, dat is 1.19 als ik het goed heb. Maar ik vond het wel opmerkelijk. Op de site werd de vermelding gemaakt dat het moederbord max. 200 MHz busspeed aan zou kunnen, maar ik heb de Duron al op 880 MHz gehad. (oftewel 220 MHz)

En oh ja, dat de mp van een 266 MHz TBird unlocked zou zijn heb je op dit bord niet veel aan, omdat je de mp niet in kan stellen.
Pagina: 1