Toon posts:

Citrix Metaframe en mp3's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op m'n Windows advanced server 2000 citrix metaframe draaien nou als ik sessie opstart kan ik netjes een mp3 afspelen die ik op de client z'n luidsprekers eruit hoor komen. Dit gebeurt met de mediaplayer van microsoft nou heb ik ook winamp geprobeert maar die wil niks afspelen of hij komt met een foutmelding of ik hoor helemaal niks. Heb al de instelling geprobeert die je bij output kan instellen in winamp.

Is hier een plugin voor of een andere oplossing?

• Steenvoorde
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-01 15:09
Ik heb ook eens een test gedaan met Citrix en audio afspelen. Probeer in Winamp de output eens op de directx driver te zetten. Winamp probeert namelijk in de default settings direct de hardware aan te spreken.

Weet iemand toevallig een truuk om de bitrate over de citrix verbinding hoger, of de compressie lager o.i.d. te zetten? De geluidskwaliteit is nu op de hoogste stand nog steeds bagger

• MindfluX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-12-2024
Heb zelf W2KAS + Metaframe XP SP2.

Dit is helemaal een grap:
Als ik een mp3 afspeel via Winamp op de ICA Client Terminal dan komt er geluid uit de Server!! Vervolgens wijzigt de track op Server in de gekozen track op de terminal in Winamp. Vervolgens krijg ik een humoristische opmerking van Winamp als ik de output verander, dat ik een geluidskaart moet kopen.... Achja er zit er al eentje volledig geinstalleerd in.

In de Citrix Connection Configuration kan je de ica-tcp aanpassen (edit connection/ica settings/client audio quality: low, medium, high)... als dit niet werkt, dan zie ik geen oplossing voor de bitrate.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Op maandag 24 juni 2002 23:06 schreef MindfluX het volgende:
Heb zelf W2KAS + Metaframe XP SP2.

Dit is helemaal een grap:
Als ik een mp3 afspeel via Winamp op de ICA Client Terminal dan komt er geluid uit de Server!! Vervolgens wijzigt de track op Server in de gekozen track op de terminal in Winamp. Vervolgens krijg ik een humoristische opmerking van Winamp als ik de output verander, dat ik een geluidskaart moet kopen.... Achja er zit er al eentje volledig geinstalleerd in.
je kan in de client aangeven waar het geluid uit moet komen. gewoon ff dat vinkje anders zetten.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:15

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Op dinsdag 25 juni 2002 00:19 schreef Dirk-Jan het volgende:

[..]

je kan in de client aangeven waar het geluid uit moet komen. gewoon ff dat vinkje anders zetten.
of via ff kijken of je de soundcard gedisabled hebt staan via Citrix op de client...

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020