Toon posts:

Geheugen voor Ryzen 5000

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• K J
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 08-03 23:38
Momenteel ben ik bezig met het kiezen van geheugen voor mijn 5600x, deze gaat (zodra 't mogelijk is) vervangen worden door een 5900x. Ik twijfel momenteel over deze twee opties vanwege de timings:
- pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-16GVK
- pricewatch: Crucial Ballistix BL2K8G36C16U4B

Zijn beide 3600Mhz CL16 maar het geheugen van Crucial heeft 16-18-18-38 en G.Skill heeft 16-16-16-36. Ik heb dit middels reviews, video's geprobeerd te vergelijken, maar het blijft lastig. Ik kom verschillende resultaten tegen en tegenstrijdige berichten erover.

Is het verschil in prijs het waard om voor een b-die te gaan met betere timings? Heeft hier iemand ervaring mee :)?

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Crucial heeft Micron E-die en dat werkt nog net even beter met Ryzen. Is vrij eenvoudig op 4000 MT/s te klokken.

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:53
Welk moederbord heb je? Wil je overklokken?

De Micron-E's zijn makkelijk op hogere snelheden te klokken en iets minder in het behalen van strakke timings. De B-die's zijn iets makkelijker met timings en er staan meer voorbeelden op diverse fora. Prijs / kwaliteit zijn altijd in het voordeel van de Micron E's. Die zijn voor mij altijd de eerste keus. Wil je enkel een hogere XMP dan opgegeven en gaan, dan zijn de B-die's ook interessant.

Om even te laten zien wat mogelijk is met een kitje 2x8GB Micron-E:

Als je vloeibaar stikstof in huis hebt, een goed mini-itx bord en een Renoir processor kun je ook nog een wereldrecord poging doen :+ nieuws: Overklokker behaalt ddr4-snelheidsrecord van 6666,6MT/s

Kijk ook eens in Ryzen 5000 geheugen advies

[Voor 23% gewijzigd door Djarune op 11-02-2021 11:37]

• K J
Uszka schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 06:59:
Crucial heeft Micron E-die en dat werkt nog net even beter met Ryzen. Is vrij eenvoudig op 4000 MT/s te klokken.
Thanks, dan is het goedkopere Crucial geheugen toch een goede optie lijkt me.
Djarune schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 09:12:
Welk moederbord heb je? Wil je overklokken?

De Micron-E's zijn makkelijk op hogere snelheden te klokken en iets minder in het behalen van strakke timings. De B-die's zijn iets makkelijker met timings en er staan meer voorbeelden op diverse fora. Prijs / kwaliteit zijn altijd in het voordeel van de Micron E's. Die zijn voor mij altijd de eerste keus. Wil je enkel een hogere XMP dan opgegeven en gaan, dan zijn de B-die's ook interessant.

Om even te laten zien wat mogelijk is met een kitje 2x8GB Micron-E:

[YouTube: 5GHz RAM OC on basically all the 8GB Crucial Ballistix sticks I have from 3000 C15 to 4000 C18]

Als je vloeibaar stikstof in huis hebt, een goed mini-itx bord en een Renoir processor kun je ook nog een wereldrecord poging doen :+ nieuws: Overklokker behaalt ddr4-snelheidsrecord van 6666,6MT/s

Kijk ook eens in Ryzen 5000 geheugen advies
Het moederbord heb ik nog niet. Ik overweeg een van deze moederborden momenteel:
- pricewatch: Gigabyte B550 Aorus ELITE AX V2
- pricewatch: ASUS ROG Strix B550-E GAMING
Hier ga ik vandaag nog even mee bezig en dan kan ik alles bestellen (3070 is al binnen _/-\o_).

Ja ik ga overklokken, maar niet extreem. Vind het wel leuk om meer uit de hardware te kunnen halen. Ik heb Ryzen 5000 geheugen advies gelezen en het geheugen van Crucial lijkt mij een goede optie. Bedankt voor je input.

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:53
De pricewatch: MSI MPG B550 Gaming Edge Wifi is ook een goede optie. Nog net iets beter dan die Asus en toch goedkoper.

• K J
Djarune schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 20:29:
De pricewatch: MSI MPG B550 Gaming Edge Wifi is ook een goede optie. Nog net iets beter dan die Asus en toch goedkoper.
Het klinkt heel stom maar ik vermijd liever MSI producten met zichtbare draken logo's :9.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee