HP LaserJet Pro M148fdw dubbelzijdig printen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunamena
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 08-01-2022
Hallo,

Iemand uit mijn straat heeft deze printer.
En sinds er een nieuwe inkt cartridge in deze printer zit print het niet zo proper (de printkoppen zijn eens gereinigd, het is verbeterd, maar nog niet perfect) en de printer print niet meer dubbelzijdig, hoewel de optie wel aanstaat (dubbelzijdig printen is aangevinkt).

Is het mogelijks dat de inktcartridge zelf voor problemen zorgt? Gezien deze misschien niet van HP zelf is.

Er wordt geprint via een apple tablet, in de browser chrome, zoals de dame steeds deed. Het dubbelzijdig printen werkt niet meer sinds de nieuwe cartrridge.

Alvast dank voor de assistentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:07

PD2JK

ouwe meuk is leuk

LaserJet en printkoppen? :+

Anyway, heb je een laptop/pc waar je het mee kunt testen?
Dubbelzijdig kun je soms uitzetten in de printer zelf, maar dat lijkt me stug dat dit hier het geval is.
Enkel- of dubbelzijdig geef je aan in de print opties en/of de driver.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

• Sunamena
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 08-01-2022
Dankjewel voor je antwoord.

Ik zou het inderdaad eens kunnen testen met een laptop.

Men print daar steeds met een apple tablet in de applicatie Google Chrome.
Dit werkte dubbelzijdig (zowel de printer als de afdrukinstelling staan dit toe, en hebben dit aan staan), maar toch is het resultaat enkelzijdig.

Vorige week dubbelzijdig, deze week enkelzijdig.
Dit was na het vervangen van een cartridge.
Kan dit een probleem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:52
Nee dat kan geen probleem zijn. Sluit er met USB eens een laptop op aan en probeer dan dubbelzijdig te printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:09

Felyrion

goodgoan!

Nee, de cartridge kan daar geen invloed op hebben. Het draaien van de pagina gaat mechanisch, dat wil zeggen dat een set rollen er voor zorgt dat het papier de cartridge twee keer passeert met telkens de andere zijde boven. Voor de cartridge is het gewoon twee pagina's achter elkaar printen.

Ik gok eerder op een driver update of iets in die richting. De tip om het met een eigen laptop of iets dergelijks te testen lijkt me dan ook een goede.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:12
Ik had zo iets met een HP P1102W laserprinter. Daar moet je ergens in de device properties aangeven dat je een duplex-unit installed heb:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GwlTshEqvBscexrm_flei5yW4Pw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/iyCQlleCg7YCiItBZyHI1wDU.png?f=user_large

Wellicht ook hier van toepassing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:07

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Wel lastig om een Windows driver op een iPad te zetten. ;)

Bestaat er ook geen slimmere App van HP voor de iPad wat als doorgeefluik kan dienen? HP Smart?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Pagina: 1