Toon posts:

invoer vloerverwarming blijft op 22 graden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• lesmen27
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 26-03-2021
Wie kan mij helpen? Ik heb deze vloerverwarming al jaren en nooit naar om gekeken. Nu het wat kouder wordt wilde ik wat meer warmte in de vloer. Ik heb de thermostaat links hoger en in de hoogste stand gezet. Maar ik zie dat de temperatuur niet hoger wordt. Af en toe wordt de aanvoerbuis korte tijd een stuk warmer, maar dat duurt maar heel kort. In de rest van het huis heb ik radiatoren die allemaal lekker warm worden. Dus met de ketel is er niks mis. Wat kan er mis zijn?

[Voor 28% gewijzigd door lesmen27 op 10-02-2021 22:28]

Alle reacties

• frk123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01-04 11:02
Dat is exact het probleem dat ik ook heb/had. De oorzaak ligt bij de nieuwere type ketels waarvan de flow pompsnelheid varieert. Hierdoor wordt er onvoldoende water aangevoerd om te injecteren in het vloerverwarmings circuit.
Dit betekent dat je vloerverwarmings circuit alleen maar “koud” water aan het rondpompen is.
Ik heb de temperatuur weten te verhogen door juist de vloerverwarmings circuits iets te knijpen en mijn pomp op dit circuit op langzaam te zetten.
Ik heb maar 3 groepen dus dat lukt aardig. Voor jou is het denk ik een groter probleem.

Ik ben nog op zoek naar een oplossing, het advies dat ik kreeg was vervang alles.

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Je radiatoren knijpen. Voetventielen verder dicht. Heb je die niet? Dan is dat (een deel van) je probleem.

[Voor 36% gewijzigd door kabeltjekabel op 10-02-2021 22:49]

• Heronimo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-04 10:01
Dit klinkt als een probleem met waterzijdig inregelen. Zie ook dit topic: Gas besparen door middel van CV tuning deel III

Daarnaast zou je even kunnen checken of het pinnetje van de thermostaatknop niet vast zit in de dichte stand. Dat kan heel af en toe gebeuren als thermostaten lang dicht staan.

Loopt de pomp van de verdeler wel? Aan de temperaturen op de verdeler lijkt het inderdaad alsof er alleen koud water rond word gepompt.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee