Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Ziggo Media Box geeft geen signaal bij aanzetten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ikswarom
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 05-06 14:43
Onlangs heb ik een Yamaha RX-V385 receiver gekocht die mijn oudere Yamaha receiver heeft vervangen. Aan de receiver zit onder andere een Ziggo media Box aangesloten en een Samsung UE55NU8000. Deze worden bediend met een Logitech Harmony 665.

Het probleem is bij het aanzetten van alle apparaten met de command 'tv kijken', waarbij de receiver, mediabox en tv worden aangezet. Wanneer ik dit doe dan doet de Ziggo media box het een paar seconden, maar daarna wordt het beeld zwart. Dit is eenvoudig op te lossen door de mediabox uit te schakelen en weer aan te zetten. Dan werkt alles gewoon. Bij mijn oude receiver werkte alles gewoon prima, dus ik heb het idee dat het met de instellingen te maken heeft van mijn nieuwe receiver. Ik heb al het één en ander geprobeerd (ARC ingeschakeld en uitgeschakeld, verschillende delays en volgordes geprobeerd in de My Harmony app), maar niks werkt. Iemand een idee waar het aan kan liggen? Alvast bedankt!

[Voor 3% gewijzigd door ikswarom op 11-02-2021 13:52]

Alle reacties

• Lieftalig
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 04-05 11:04

Lieftalig

Beperking van de mens is tijd.

Inderdaad ARC inschakelen en ook de HDMI-kabel in de ARC-uitgang stoppen. Niet elke HDMI-poort op de RX-V385 heeft ARC. Je kan dit geloof ik ook aangeven in de instellingen. Misschien dat dit bij de instellingen nog niet correct geconfigureerd is.

Werkzaam bij: Cybersecurity en IT Beheer, FIRST. en Love: Treinkaartjes

• ikswarom
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 05-06 14:43
Lieftalig schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:07:
Inderdaad ARC inschakelen en ook de HDMI-kabel in de ARC-uitgang stoppen. Niet elke HDMI-poort op de RX-V385 heeft ARC. Je kan dit geloof ik ook aangeven in de instellingen. Misschien dat dit bij de instellingen nog niet correct geconfigureerd is.
De ARC staat ingeschakeld op de betreffende HDMI uitgang. Ik heb nog wat lopen prutsen in de instellingen maar ik krijg het maar niet voor elkaar. Ook nog lopen prutsen in de delay settings van de Harmony, maar zonder resultaat.

Het vreemde is ook dat hij bij het aanzetten wel een paar seconden werkt, maar daarna gaat het beeld op zwart (tv blijft wel aan). Het is dus niet zo dat hij de HDMI input verlies, want dan krijg ik altijd een popup dat er niks aangesloten is.

Dit zijn overigens de settings in de MyHarmony app:

HDMI 4 is de ARC input van de TV en HDMI 1 is de ARC output van de AV-receiver.

[Voor 23% gewijzigd door ikswarom op 11-02-2021 17:23. Reden: Plaatje toegevoegd van My Harmony settings]

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True