Zie onderstaand mijn huidige systeem, intussen wel wat extra geheugen er bij gezet, dus zit 16 gb RAM in.
Initiële build is uit begin 2015, dus zo'n 6 jaar oud.
Onlangs heb ik mijzelf getrakteerd op de Xiaomi Gaming 34 incher, ook i.v.m. thuiswerk.
Een spelletje moet echter ook kunnen op zijn tijd.
De GTX 970 komt goed mee met 1080p gaming, maar met de WQHD resolutie heeft ie duidelijk wat meer moeite. Veel low / medium settings om toch op zo'n 60 FPS terecht te komen, soms met terugschakelen van resolutie. (2560x1080)
Ik ben niet direct van de huidige triple A titels, maar toch wel die van een aantal jaar geleden. Momenteel ben ik bezig met Farcry 3 & Doom (2016). Diablo 3 komt regelmatig voorbij, voor de beeldvorming.
Graag zou ik weer op wat hoger detail willen spelen zonder een compleet nieuw systeem te bouwen.
Heeft het zin om mijn videokaart te upgraden naar b.v. een Radeon 5600XT of Nvidia 2060 Ti of komt de rest van het systeem dan niet meer mee? Qua power consumption zouden deze beide kaarten nog wel moeten kunnen, als ik het goed zie.
Of zou ik de upgrade elders moeten zoeken als bij de GPU?
Ik hoor graag jullie inzichten / advies.
Initiële build is uit begin 2015, dus zo'n 6 jaar oud.
Onlangs heb ik mijzelf getrakteerd op de Xiaomi Gaming 34 incher, ook i.v.m. thuiswerk.
Een spelletje moet echter ook kunnen op zijn tijd.
De GTX 970 komt goed mee met 1080p gaming, maar met de WQHD resolutie heeft ie duidelijk wat meer moeite. Veel low / medium settings om toch op zo'n 60 FPS terecht te komen, soms met terugschakelen van resolutie. (2560x1080)
Ik ben niet direct van de huidige triple A titels, maar toch wel die van een aantal jaar geleden. Momenteel ben ik bezig met Farcry 3 & Doom (2016). Diablo 3 komt regelmatig voorbij, voor de beeldvorming.
Graag zou ik weer op wat hoger detail willen spelen zonder een compleet nieuw systeem te bouwen.
Heeft het zin om mijn videokaart te upgraden naar b.v. een Radeon 5600XT of Nvidia 2060 Ti of komt de rest van het systeem dan niet meer mee? Qua power consumption zouden deze beide kaarten nog wel moeten kunnen, als ik het goed zie.
Of zou ik de upgrade elders moeten zoeken als bij de GPU?
Ik hoor graag jullie inzichten / advies.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-4590 Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 0,- | € 0,- |
1 | Interne harde schijven | Seagate Desktop HDD, 2TB | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define R5 Zwart | € 110,11 | € 110,11 |
1 | Monitoren | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" Zwart | € 400,51 | € 400,51 |
1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 0,- | € 0,- |
1 | Voedingen | Seasonic S12G 450W | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Crucial MX100 256GB | € 0,- | € 0,- |
Totaal | € 510,62 |