Toon posts:

(GPU) Upgrade advies - GTX 970

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DarQie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 09:58
Zie onderstaand mijn huidige systeem, intussen wel wat extra geheugen er bij gezet, dus zit 16 gb RAM in.
Initiële build is uit begin 2015, dus zo'n 6 jaar oud.

Onlangs heb ik mijzelf getrakteerd op de Xiaomi Gaming 34 incher, ook i.v.m. thuiswerk.
Een spelletje moet echter ook kunnen op zijn tijd.

De GTX 970 komt goed mee met 1080p gaming, maar met de WQHD resolutie heeft ie duidelijk wat meer moeite. Veel low / medium settings om toch op zo'n 60 FPS terecht te komen, soms met terugschakelen van resolutie. (2560x1080)
Ik ben niet direct van de huidige triple A titels, maar toch wel die van een aantal jaar geleden. Momenteel ben ik bezig met Farcry 3 & Doom (2016). Diablo 3 komt regelmatig voorbij, voor de beeldvorming.
Graag zou ik weer op wat hoger detail willen spelen zonder een compleet nieuw systeem te bouwen.

Heeft het zin om mijn videokaart te upgraden naar b.v. een Radeon 5600XT of Nvidia 2060 Ti of komt de rest van het systeem dan niet meer mee? Qua power consumption zouden deze beide kaarten nog wel moeten kunnen, als ik het goed zie.
Of zou ik de upgrade elders moeten zoeken als bij de GPU?

Ik hoor graag jullie inzichten / advies.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-4590 Boxed€ 0,-€ 0,-
1MoederbordenGigabyte G1.Sniper B5€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenMSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 0,-€ 0,-
1Interne harde schijvenSeagate Desktop HDD, 2TB€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenFractal Design Define R5 Zwart€ 110,11€ 110,11
1MonitorenXiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" Zwart€ 400,51€ 400,51
1Geheugen internCrucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 0,-€ 0,-
1VoedingenSeasonic S12G 450W€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesCrucial MX100 256GB€ 0,-€ 0,-
Totaal€ 510,62

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14:15
Elke videokaart is nu veel te duur, zowel nieuw als gebruikt. Je betaalt nu voor een gebruikte 5600 XT of 2060 meer dan ze nieuw gekost hebben. Enige wat ik kan adviseren is op de dag van de release een RTX 3060 proberen te scoren. Probleem is dan wel dat de rest van je systeem een behoorlijke bottlekneck gaat zijn.

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:15
Ik denk dat zelfs miners genoegen nemen met een RTX 3060. De kans is dus heel klein dat je er daadwerkelijk één gaat bemachtigen. Als je de videokaart binnen hebt, kun je de rest van je systeem updaten. Die onderdelen zijn gelukkig wel verkrijgbaar.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee