ik zoek onderdelen voor zelf een mining rig te bouwen
Stap 1 een goed moederbord dus gezocht voor een mining rig te bouwen
Wat is je budget?
Budget om uit te geven geen vaste prijs, liefst goed en uit te breiden in stappen dan iets aan te kopen waar ik toekomst gericht niets bij kan plaatsen
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
mijn gevoel gaat uit naar onderdelen van AMD - Nvidia gerichte moederborden, merken maken me niet uit maar als ik er wat moet opgeven MSI, ASRoc, .. ., eventueel windows gestuurd of als er beter alternatieven zijn
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Gericht dus voor Mining, liefst voor verschillende coins naar keuzen toekomst gericht, maar voor de moment eerder BTC, ETHEREUM, BNB, TRX, DOGE, DASH,BCH, XRP, ik kan het systeem gerust in een apparte kamer voorzien , temp rond de 20- 24 graden
ik heb dus wat opgezocht en kom dan uit op volgende moederborden maar de kenners zullen mss weten dat er ondertussen nog betere zijn die betaalbaar blijven.
1. ZOTAC B150 Mining ATX-moederbord
- 8 GPU's
- LGA1151-socket
- Er moet een intel in i3-5-7-6de of 7de generatie
- DDR4 RAM
* mijn msi heeft intel core i7 dus ik veronderstel dat deze dan geen optie is gezien de meeste minnigen zijn met nivada en amd
2. ASRock H110 PRO BTC LGA 1151
- 13GPus
- Voor elke cryptocurrency
- DDR4 RAM
- Ondersteunt AMD, Nvidia grafische kaarten, Intel Processor, ze raden je aan om alleen een Pentium of Celeron processor te gebruiken voor mijnbouw, omdat dit je investering zal besparen...
* bij gebruik van alle 13GPUs herkent het besturingssyteem niet alle gpus, op windows OS
* oplossing dan Linux en minen me een 8 AMD en 5 Nividia met dit moederbord
3. Asus B250 Mijnbouwexpert
- 19 PCI-E slots, GPUS
- zowel AMD als Nvidia-videokaarten
*beste moederbord voor Ethereum
*GPUs kan men overklokken.
*Vereist wel veel stroomtoevoer voor alle 19GPUs
4. MSI Z390-A PRO-moederbord
- 7 GPU voor mining, waarbij er 6 PCIe-slots en één m.2-slots zijn.
je kan m.2-slot naar het PCIe-slot converteren met behulp van een converter
MSI Z390-A Pro ondersteunt LGA1151 / Chipset: Intel H270 en DDR4 RAM
5. BIOSTAR TB250-BTC PRO moederborden
- 12GPUS
DDR4RAM intel processor, zowel AM als Nvidia kaarten zouden prima werken
* Tip linux gebruiken in plaats van windows detecteert niet alle gpus anders
Ps ik heb nog niet echt veel ervaring omtrent dit alles, gezien ik pas begin dit jaar er mee gestart ben.
Ik heb via een app BLOX door BTC direct terecht gekomen in dit alles, en zo wat gaan rondzoeken.
Dan op Moonbitcoins gaan minnen free, en dergelijke dingen.
Dit met mijn MSI Retrvr 6rf appache pro intel core i7 - 6700HQ - 2.60hz - 16gb ram x64 processor
Natuurlijk is het de bedoelling om dit ook dan hier te gaan mee delen in stappen goe de bouw er van zal verlopen met bijhorende pics,
Al vast vriendelijke bedankt.
Stap 1 een goed moederbord dus gezocht voor een mining rig te bouwen
Wat is je budget?
Budget om uit te geven geen vaste prijs, liefst goed en uit te breiden in stappen dan iets aan te kopen waar ik toekomst gericht niets bij kan plaatsen
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
mijn gevoel gaat uit naar onderdelen van AMD - Nvidia gerichte moederborden, merken maken me niet uit maar als ik er wat moet opgeven MSI, ASRoc, .. ., eventueel windows gestuurd of als er beter alternatieven zijn
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Gericht dus voor Mining, liefst voor verschillende coins naar keuzen toekomst gericht, maar voor de moment eerder BTC, ETHEREUM, BNB, TRX, DOGE, DASH,BCH, XRP, ik kan het systeem gerust in een apparte kamer voorzien , temp rond de 20- 24 graden
ik heb dus wat opgezocht en kom dan uit op volgende moederborden maar de kenners zullen mss weten dat er ondertussen nog betere zijn die betaalbaar blijven.
1. ZOTAC B150 Mining ATX-moederbord
- 8 GPU's
- LGA1151-socket
- Er moet een intel in i3-5-7-6de of 7de generatie
- DDR4 RAM
* mijn msi heeft intel core i7 dus ik veronderstel dat deze dan geen optie is gezien de meeste minnigen zijn met nivada en amd
2. ASRock H110 PRO BTC LGA 1151
- 13GPus
- Voor elke cryptocurrency
- DDR4 RAM
- Ondersteunt AMD, Nvidia grafische kaarten, Intel Processor, ze raden je aan om alleen een Pentium of Celeron processor te gebruiken voor mijnbouw, omdat dit je investering zal besparen...
* bij gebruik van alle 13GPUs herkent het besturingssyteem niet alle gpus, op windows OS
* oplossing dan Linux en minen me een 8 AMD en 5 Nividia met dit moederbord
3. Asus B250 Mijnbouwexpert
- 19 PCI-E slots, GPUS
- zowel AMD als Nvidia-videokaarten
*beste moederbord voor Ethereum
*GPUs kan men overklokken.
*Vereist wel veel stroomtoevoer voor alle 19GPUs
4. MSI Z390-A PRO-moederbord
- 7 GPU voor mining, waarbij er 6 PCIe-slots en één m.2-slots zijn.
je kan m.2-slot naar het PCIe-slot converteren met behulp van een converter
MSI Z390-A Pro ondersteunt LGA1151 / Chipset: Intel H270 en DDR4 RAM
5. BIOSTAR TB250-BTC PRO moederborden
- 12GPUS
DDR4RAM intel processor, zowel AM als Nvidia kaarten zouden prima werken
* Tip linux gebruiken in plaats van windows detecteert niet alle gpus anders
Ps ik heb nog niet echt veel ervaring omtrent dit alles, gezien ik pas begin dit jaar er mee gestart ben.
Ik heb via een app BLOX door BTC direct terecht gekomen in dit alles, en zo wat gaan rondzoeken.
Dan op Moonbitcoins gaan minnen free, en dergelijke dingen.
Dit met mijn MSI Retrvr 6rf appache pro intel core i7 - 6700HQ - 2.60hz - 16gb ram x64 processor

Natuurlijk is het de bedoelling om dit ook dan hier te gaan mee delen in stappen goe de bouw er van zal verlopen met bijhorende pics,
Al vast vriendelijke bedankt.