• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:49

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter

Staatkundig Gereformeerde Partij

Lijsttrekker

Verkiezings programma
De slogan van dit verkiezingsjaar is: In vertrouwen
Verkort Verkiezingsprogramma
Het verkiezingsprogramma
Punten in het kort
‘In vertrouwen’. Dat is het motto waarmee de SGP de Kamerverkiezingen ingaat. Het is ook de titel van het SGP-verkiezingsprogramma.
Het motto ‘In vertrouwen’ is bewust gekozen om in een tijd die gestempeld wordt door wantrouwen, kiezers houvast en uitzicht te geven. Geloof en vertrouwen horen bij elkaar. Wij geloven dat er een levende God is Die regeert. Dat geeft rust en vertrouwen, ook in deze onzekere tijd.

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:17
Deze partij levert met Kees van der Staaij natuurlijk al vele jaren één van de beste kamerleden. Ik vind de partij zeker toegevoegde waarde hebben. Het is alleen zo oerconservatief dat ik er persoonlijk niet op kan stemmen.

Ik zie ze straks wel (gedoog?)steun leveren aan een volgend kabinet. Bijvoorbeeld samen met JA21. Gecombineerd kunnen ze met een beetje geluk op 7 zetels uitkomen.

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:56

Lordy79

Fundamentalist

Het verbaast mij dat ze niet meer scoren. Hun voor NL begrippen extreme standpunten betreft ethiek halen toch geen meerderheid dus daar hoeven we niet bang voor te zijn.
Ze zijn economisch gezien vrij rechts dus zouden toch wat moeten kunnen snoepen in de rechtse vijver

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • +3Henk 'm!

• n3othebest
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07:40
Lordy79 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 08:08:
Het verbaast mij dat ze niet meer scoren. Hun voor NL begrippen extreme standpunten betreft ethiek halen toch geen meerderheid dus daar hoeven we niet bang voor te zijn.
Ze zijn economisch gezien vrij rechts dus zouden toch wat moeten kunnen snoepen in de rechtse vijver
Uhm, er is op rechts toch genoeg keuze?

Waarom zou je op een dergelijk extremistische partij stemmen.

Als ze al ergens macht gaan uitoefenen is het altijd om hun extremistische geloofspunten te bereiken. De rest van hun programma is voor de show.

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:12

Panzer_V

Microsoft & Apple Fan

n3othebest schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 08:10:
[...]

Als ze al ergens macht gaan uitoefenen is het altijd om hun extremistische geloofspunten te bereiken. De rest van hun programma is voor de show.
Kan jij deze stelling met feiten onderbouwen? Ben wel benieuwd naar je onderbouwing...

3850Wp WZW, 1155Wp ONO - Enphase IQ7+ - pvoutput.org

• Lordy79

Lordy79

Fundamentalist

Dat ben ik niet met je eens. De SGP heeft wel degelijk ideeën over klimaat, immigratie, defensie, buitenlandse politiek, de EU en weet ik al wat niet meer.
Dat ze tegen dingen als abortus en euthanasie zijn is heel schattig maar dat wordt echt niet afgeschaft omdat ik denk dat momenteel meer dan 120 zetels voor deze zaken zijn. Dus zelfs als de SGP naar 40 zetels zou groeien is er geen gevaar dat dit afgeschaft wordt.

En wat betreft de alternatieven op rechts: ik zou liever op een stabiele partij stemmen dan een eendagsvlieg.

• n3othebest
Panzer_V schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 08:18:
[...]

Kan jij deze stelling met feiten onderbouwen? Ben wel benieuwd naar je onderbouwing...
Ik baseer het op wat de inbreng van CU in het kabinet was. Daar lag duidelijk niet de focus op hun relatief linkse programma maar juist op hun conservatief medisch ethische agenda. Geen reden om te verwachten dat dit bij SGP anders zou zijn.

@Lordy79 natuurlijk zal het niet afgeschaft worden. Maar er kunnen wel kleine beperkingen komen of juist versoepeling die niet doorgaat.

Nogmaals, op rechts in veel te kiezen. Ook grote stabiel partijen zijn er meerdere van.

• Lordy79

Lordy79

Fundamentalist

n3othebest schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 08:22:
[...]

@Lordy79 natuurlijk zal het niet afgeschaft worden. Maar er kunnen wel kleine beperkingen komen of juist versoepeling die niet doorgaat.

Nogmaals, op rechts in veel te kiezen. Ook grote stabiel partijen zijn er meerdere van.
Ik vind dat medisch ethische zaken bij uitstek zaken zijn die je aan de kamer moet overlaten. Je kunt niet zeggen: ik steun jouw belastingverlaging als jij meestemt voor embryo kweken voor onderzoek. Dat kun je toch niet met elkaar vergelijken?

Dus dat ben ik met je eens.

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:12

Panzer_V

Microsoft & Apple Fan

n3othebest schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 08:22:
[...]

Ik baseer het op wat de inbreng van CU in het kabinet was.
*knip*
Om dat vol op de man te gaan brengen is dan weer nergens voor nodig en laten we dus achterwege.

[Voor 28% gewijzigd door tweakduke op 09-03-2021 11:56]

3850Wp WZW, 1155Wp ONO - Enphase IQ7+ - pvoutput.org

Acties:
  • +3Henk 'm!

• n3othebest
Eentje van wiki over kabinet Rutte 1
De positie van de SGP in de Tweede Kamer werd ook gezien als van belang. Hoewel met deze fractie geen afspraken zijn gemaakt over het kabinetsbeleid heeft premier Rutte verklaard "met een schuin oog" te kijken naar de SGP.[26] Merkbaar is dit geworden in kabinetsafspraken: plannen om de regeling van het aantal koopzondagen per jaar over te laten aan de afzonderlijke gemeenten, haalden het niet, hoewel de VVD daar in de aanloop naar de verkiezingen in 2010 campagne voor gevoerd had.
Of een stukje uit de trouw https://www.trouw.nl/nieu...-jullie-wensen~ba2f4ea3/:
Van der Staaij gaf Rutte, CDA'er Maxime Verhagen en PVV-leider Geert Wilders steeds dezelfde boodschap mee: De SGP steunt de centrumrechtse coalitie, maar het zou voor de SGP makkelijker worden als de nieuwe coalitie een aantal kwesties met rust zou laten: de weigerambtenaar, euthanasie en abortus, de koopzondag en het verbod op godslastering.
Genoeg zo? Het is duidelijk wat de prioriteiten van een SGP zijn

[Voor 4% gewijzigd door tweakduke op 09-03-2021 11:57. Reden: Quote aangepast]

• Lordy79

Lordy79

Fundamentalist

Goede voorbeelden!

Bij een krappe meerderheid zoals Rutte 1 waren de paar zetels van de SGP inderdaad heel veel waard.

Mijn punt is dat naar mijn mening de SGP een beter rechts alternatief is dan FvD en Ja21 omdat deze drie partijen het op heel veel punten erg eens zijn.
Als progressiviteit in medisch ethische zaken voor iemand heel heel erg belangrijk zijn is de SGP natuurlijk geen serieus alternatief.

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-05 14:34

Malarky

Wils voor wat ieder

Ik stem Europees wel altijd SGP, aangezien medisch-ethische thema's daar geen rol van grote betekenis spelen. Belangrijker vindt ik daar dat het geen typische pluche zitters zijn die zich graag verstoppen in Europa en zij de consequenties van de verschillende Europese culturen al decennia begrijpen.

De enige Nederlandse partij die al bij de toetreding van Griekenland tot de euro consequent heeft geroepen dat het een onzalig plan is precies om de argumenten waarom het mis ging. Dezelfde partij die altijd heeft aangegeven dat de voortgang van Oost-Europa op thema's als corruptie en echte rechtsstaat nog onvoldoende was voor een succesvolle toetreding.

Ik waardeer ze voor hun grote dossierskennis en rechte rug en vooral aan alles wat normaal zou moeten zijn maar veel andere partijen keer op keer missen: een rechte rug, geen interesse in het baantjescarrousel en altijd het belang van de welwillende hardwerkende burgers voorop stellend.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Fundamentalist

Dat is precies waarom ik niet begrijp dat ze niet meer stemmen krijgen maar goed dat hebben we net behandeld in dit topic.

Misschien zouden ze pragmatisch moeten zijn en zeggen dat ze zich neerleggen bij de wil van de meerderheid van de 2e kamer wat betreft ethische zaken maar verder wel de degelijke partij blijven die ze zijn en het "geweten" van de kamer.

Verder vind ik dat ze een punt hebben dat inkomen van 2 partners opgeteld zou moeten worden IPV individueel. Een eenverdiener die 80K verdient houdt echt schandalig minder over dan een tweeverdiener gezin met 2x 40K inkomen.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee