Toon posts:

Advies: magneetfilter en microbellen ontluchter

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• alternativ22
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 30-03 08:42
Tweakers,

CV ketel van Intergas HReco 36, 4 jaar oud. Onlangs sprak ik iemand die het advies gaf om magneetfilter en microbellen ontluchter te plaatsen.

Ik weet hier weinig vanaf:
- Is dit inderdaad de moeite waard? (Duurzaamheid en kostenbesparend?)
- Wat zal zoiets mogen kosten?

Alvast bedankt voor meedenken

Alle reacties

• martijn v o
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 21-09 19:53
Lees dit maar even, wordt je ketel ook in genoemd, kun je zelf beslissen.
https://www.installatie.n...storingen-door-magnetiet/

PV Output 12*suntech 325wp met Enphase IQ7+ op zuid-oost 116 en 45 graad

• Wuursj
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 23:10

Wuursj

want worst is al bezet

De mijne was ~90 euro.
Monteren kan door een leiding door te zagen en hem daar in te hangen. Als dat kan bij jou, is het nog geen half uur werk voor een monteur.
Combineren met een onderhoudsbeurt van je ketel zodat je geen voorrijkosten etc hebt?

Bij mij (een warmtepomp) toch wel handig, toch een duur ding in dan is die 90 euro peanuts op de totale installatie,

[Voor 13% gewijzigd door Wuursj op 10-02-2021 21:19]

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 07:38

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica
Tikje naar 'Wonen & Verbouwen'

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• Koffie-Verkeerd
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online

Koffie-Verkeerd

Kiss my rusty sheriff's badge

alternativ22 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 20:45:
Onlangs sprak ik iemand die het advies gaf om magneetfilter en microbellen ontluchter te plaatsen.
EUR 90,- voor zowel een magneetfilter (vuilafscheider) als een microbellen ontluchter? Klinkt als een heel goede prijs, of is dit de prijs voor 1 van de 2 genoemde onderdelen?

Een Spirovent 22mm combi mb3 lucht & vuilafscheider kost al gauw zo'n EUR 170,- / 200,- en als je ze afzonderlijk koopt is de Spirotrap vuilafscheider al over de EUR 100,- en de Spirovent Luchtafscheider ook.

Nu zijn er natuurlijk meer merken die wellicht andere prijzen hebben maar ik heb de spiro aangehaald voor de prijsvergelijking.

Never, under any circumstances, take a sleeping pill and a laxative on the same night.

• Wuursj
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 23:10

Wuursj

want worst is al bezet

@Koffie-Verkeerd Ja je hebt gelijk, ik zie nu dat ik alleen een Spirotrap (UE100WJ voor 90,66 euro) heb, alleen de filter dus.

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

• WeetIkHetNou
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 21:47
Als je geen last hebt van lucht in je systeem zie ik de meerwaarde van een extra onluchter niet.

De magneet(!) filter heeft wel zin ivm zuinige pomp die gevoelig is voor vervuiling door magnetische deeltjes.

• Zwartoog
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 21:49
Wat @weetikhetnou zegt: als je nooit last hebt van lucht in je systeem, doet zo'n extra ontluchter volgens mij niet veel. Anders wel.

Had hier een radiator die beperkt warm werd, en niet wilde ontluchten. Sinds de woningbouw zo'n luchtfilter heeft geplaatst, is het probleem over. Maar een goed aangelegd systeem zou sowieso na een paar keer ontluchten luchtloos moeten blijven.

Magneetfilter is sowieso aan te raden.

• edsandje
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 07:09
Microbellen ontluchter kan wel maar is meer voor lage temperatuur, in een standaard cv installatie waarbij de temperatuur 70 graden of meer is zou ik dat niet doen.
Vuilafscheider wel, meteen onder de ketel in de retour.
De nieuwe energiezuinige pompen kunnen niet zo goed tegen vuil.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee