Damn dat File Sharing in Windows XP????

Pagina: 1
Acties:

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:40
Ik krijg het niet meer voor elkaar.... :'(

Prima OS hoor maar op de 1 of andere manier lukt het me niet om vanaf een andere computer op mijn XP server in te loggen.

In Windows 2K, NT en 98 had ik het altijd in een mum van tijd voor elkaar dus echt newbie ben ik niet... 8-)

Ik heb op de server al een user aangemaakt maar het lukt me niet om vanaf die andere systemen met die account op de server in te loggen. :'(

Dan krijg ik deze melding:
Logon failure: The user has not been granted the requested logon type at this computer.

Ik heb ook al in de user manager gezocht of het een rechtenkwestie was maar ik kom er echt niet meer uit. |:(

Daarnaast moet je in Win XP elke directory naar een Shared Documents Map kopiëren???
Zo heb ik dus al die documenten dubbel op mijn schijf.
Is dat nou echt nodig of voldoet een snelkoppeling in die map naar de gesharede map?

• GaMbiNo
Niemand een idee?? :'(

Verwijderd

Denk het niet :'(

Verwijderd

XP = :r volgens mij ...

• Bluezy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2023

Bluezy

kiss my As(s)us

Hier hetzelfde probleem - Ik heb het wel voor elkaar gekregen met netbeui - alleen dat is verschrikkelijk traag

I'm partial to your abracadabra

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-02 12:18

fulgore

goud

Maak in XP exact dezelde user en password aan als waarmee je in 98 inlogged. Dan zou je geen probleem meer moeten hebben om in XP te komen. :*

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Verwijderd

Rastaman kots jij ook altijd voordat je ziek word ? ga het zelf eerst proberen! |:(

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 12:36
haha dacht ik eerst ook maar je moet gewoon effe een map aanklikken die je wilt sharen rechtermuis daarop. sharing en security aanklikken en dan de network setup wizard runnen :) . En daarna kan je alles gewoon sharen door te vinken bij de properties van die mappen die je geshared wil hebben. Zolang je die wizard maar 1 keer hebt gerund.

https://www.afrikareisopmaat.nl

Verwijderd

XP rulez bigtime , alles draait gewoon vanaf een schone install , :7 . het is soms alleen effe wennen :D

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 12:36
[quote]
Daarnaast moet je in Win XP elke directory naar een Shared Documents Map kopiëren???
Zo heb ik dus al die documenten dubbel op mijn schijf.
Is dat nou echt nodig of voldoet een snelkoppeling in die map naar de gesharede map?
[quote/]

Dit is idd niet nodig al doe je hetgene wat ik een post eerder geschreven heb. Want waar jij het over hebt werkt idd niet had ik ook de eerste keer gedaan :P .

https://www.afrikareisopmaat.nl

• GaMbiNo
Op dinsdag 14 augustus 2001 18:34 schreef Magic_Mirage het volgende:
haha dacht ik eerst ook maar je moet gewoon effe een map aanklikken die je wilt sharen rechtermuis daarop. sharing en security aanklikken en dan de network setup wizard runnen :) . En daarna kan je alles gewoon sharen door te vinken bij de properties van die mappen die je geshared wil hebben. Zolang je die wizard maar 1 keer hebt gerund.
Die wizard had ik al een keer gedraaid maar toen zonder resultaat...ik kon de vinkjes voor het sharen niet aanvinken.
Maar heb toch nog maar een keer die wizard gedraaid, kreeg ik aan het einde van de wizard een vette error :?

Maar toch heeft het geholpen, het sharen werkt nu ineens wel... |:( wazig!!

Misschien toch nog een klein bugje in XP? :7

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-03 19:58
Zodra je XP draait met de zogenaamde "reset" patch, dan werkt sharing niet goed, soms doet hij het, maar als je dan weer eens een keer opnieuw opstart dan zijn de instellingen weer weg. (vandaar ook "RESET" patch natuurlijk).

Nu ik mijn eigen XP code heb en hem dus heb geactiveerd doet alles het perfect, sharing, remote desktop dat soort blah.

Het gaat om RC2 bij mij.

• GaMbiNo
Op dinsdag 14 augustus 2001 21:13 schreef XTracer het volgende:
Zodra je XP draait met de zogenaamde "reset" patch, dan werkt sharing niet goed, soms doet hij het, maar als je dan weer eens een keer opnieuw opstart dan zijn de instellingen weer weg. (vandaar ook "RESET" patch natuurlijk).

Nu ik mijn eigen XP code heb en hem dus heb geactiveerd doet alles het perfect, sharing, remote desktop dat soort blah.

Het gaat om RC2 bij mij.
Dat is idd het geval denk ik.. :'(
Maar hoe kom jij aan zo'n code dan? :)

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-02 16:22
Op donderdag 16 augustus 2001 16:35 schreef GaMbiNo het volgende:

[..]

Dat is idd het geval denk ik.. :'(
Maar hoe kom jij aan zo'n code dan? :)
Als ie uitkomt moet je em kopen :) dan heb je een code....
Pagina: 1