Toon posts:

nieuwe build 140p 165 mhz

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Brammybeer
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12-01 21:16
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
voonamelijk gamen en het gewone computer werk

Wat mag het systeem gaan kosten?
ik heb niet echt een maximum of minimum budget

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
ik heb het toestendbord en muis en monitor al.alsook de case de voeding en de aio en de extra 140mm fan die ik ga verwisselen met de rear case fan die geen rgb heeft

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
alles wat in men lijstje staat.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
ik heb nu alles met msi gedaan omdat ik heb gelezen dat mystic light een van de beter argb software zou zijn.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
nee niet echt moet gewoon een beetje future proof zijn. ik heb nu al 7 jaar met men i5 4670k gedaan

Ga je overklokken?
in het begin waarschijnlijk niet maar in de loop van de tijd wel. zowiezo een xmp profile natuurlijk

Wat verwacht je van ons?
dat jullie kunne zien ofdat dit allemaal compatibel is. ik twijfel hard of ik een 10600k ga nemen of een 10700k. verder twijfel ik over men ram geheugen omdat ik hier helemaal gen kennis van heb. nu dit gekozen vanwege argb 4 sticks en zag er wel goe uit. alsook ben ik nog aan het twijfelen van opslag zowiezo een nvme 2 van 500 gb voor alleen het systeem (windows enzo) en een 2,5 inch ssd van 2 tb ik wtijfel nog voor een extra nvme 2 of gewoon nog een extra 205 inch ssd van 2 tb. alsook zijn er alternatieven voor een videokaart, ik wou de 3080 maar de prijzen rijzen wel de pan uit. en heb geen goesting om het dubbele van wat het waard is te betalen.

mijn lijstje
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-10600K Boxed€ 220,-€ 220,-
1ProcessorsIntel Core i7-10700K Boxed€ 331,25€ 331,25
1MoederbordenMSI MAG Z490 Tomahawk€ 194,90€ 194,90
1VideokaartenMSI GeForce RTX 3080 Gaming X Trio 10G€ 1.075,63€ 1.075,63
1BehuizingenCooler Master MasterCase H500M€ 199,99€ 199,99
1WaterkoelingCooler Master MasterLiquid ML360R RGB€ 112,95€ 112,95
1VentilatorenCooler Master MasterFan MF140R ARGB, 140mm€ 14,99€ 14,99
1Geheugen internHyperX Fury RGB HX432C16FB3AK4/32€ 184,55€ 184,55
1VoedingenFractal Design ION+ 860W Platinum€ 149,90€ 149,90
1Solid state drivesSamsung 860 EVO 2TB€ 215,-€ 215,-
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 1TB€ 129,-€ 129,-
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 500GB€ 74,-€ 74,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.902,16

Alle reacties

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15-03 00:41
Waarom wil je een losse 2TB SATA ssd? Je kan ook bijvoorbeeld pricewatch: XPG SX8200 Pro 2TB nemen, nouwelijks prijsverschil. Daarbij heeft het tegenwoordig weinig zin om windows op een aparte schijf te installeren, dat is vooral handig bij harde schijven.

Als 2TB niet genoeg opslag is zou ik voor 1x 1TB en 1x 2TB gaan.

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 26-03 12:51
Dit is geen geweldig moment om een videokaart te scoren, misschien heb je dat al gezien maar die 3080 is ook niet leverbaar.

Als je al 7 jaar met je systeem doet is het misschien een idee nog een half jaartje er mee door te gamen.
Of eventueel een 2e hands kaart.

• Brammybeer
rickbovenkamp schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 19:17:
Waarom wil je een losse 2TB SATA ssd? Je kan ook bijvoorbeeld pricewatch: XPG SX8200 Pro 2TB nemen, nouwelijks prijsverschil. Daarbij heeft het tegenwoordig weinig zin om windows op een aparte schijf te installeren, dat is vooral handig bij harde schijven.

Als 2TB niet genoeg opslag is zou ik voor 1x 1TB en 1x 2TB gaan.
ooh die valt idd goed mee van prijs ik had samsung versie opgezocht van 2 tb en die kwam op bijna 500€ uit
misschien dat ik er wel zo 2 steek dan.

• Brammybeer
Torac schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 19:18:
Dit is geen geweldig moment om een videokaart te scoren, misschien heb je dat al gezien maar die 3080 is ook niet leverbaar.

Als je al 7 jaar met je systeem doet is het misschien een idee nog een half jaartje er mee door te gamen.
Of eventueel een 2e hands kaart.
ik heb nog uit men oude rig een gigabyte 1060 g1 gaming oc van 6 gb. die kan ik wel tijdeljk nog even gebruiken totdat de marktgekte wat is gaan liggen. wat natuuelijk wel een oud ding is om nu nog met te gamen;

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 26-03 12:51
Brammybeer schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 19:23:
[...]

ik heb nog uit men oude rig een gigabyte 1060 g1 gaming oc van 6 gb. die kan ik wel tijdeljk nog even gebruiken totdat de marktgekte wat is gaan liggen. wat natuuelijk wel een oud ding is om nu nog met te gamen;
Dat hangt natuurlijk van de game settings en resolutie af.
Een 1060 is prima om op full hd te minecraften.

Welk scherm heb je en welke games speel je op welke settings?

• Brammybeer
Torac schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 19:28:
[...]

Dat hangt natuurlijk van de game settings en resolutie af.
Een 1060 is prima om op full hd te minecraften.

Welk scherm heb je en welke games speel je op welke settings?
men scherm is een gigabyte g27qc.

ik speel van aaa titels tot oude spellen op 1440p 164 hz
far cry, half life 2, hitman, tomb raider, cyber punk.

het zou ook maar zijn om me even verder te helpen totdat er een 3080 die betaalbaar is en in stock is. ik merk wel dat ze het nu heel moelijk krijgt bij de nieuwere spellen daarmee de nieuwe build

[Voor 7% gewijzigd door Brammybeer op 10-02-2021 19:41]

• Brammybeer
ok dit word het nu dus
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-10600K Boxed€ 220,-€ 220,-
1ProcessorsIntel Core i7-10700K Boxed€ 331,25€ 331,25
1MoederbordenMSI MAG Z490 Tomahawk€ 194,90€ 194,90
1VideokaartenMSI GeForce RTX 3060 Ti Gaming X Trio€ 807,07€ 807,07
1VideokaartenMSI GeForce RTX 3070 Gaming X Trio€ 895,40€ 895,40
1VideokaartenMSI GeForce RTX 3080 Gaming X Trio 10G€ 1.075,63€ 1.075,63
1Geheugen internHyperX Fury RGB HX432C16FB3AK4/32€ 182,41€ 182,41
2Solid state drivesXPG SX8200 Pro 2TB€ 213,57€ 427,14
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 4.133,80

nu alleen nog de vraag de i5 of i 7. gaat de i 5 wel straf genoeg zijn en kannek niet beter die i 7 pakken voor maar 100 € meer deze moment.

is een 3080 overkill voor 1440p gaming? want ik zie nu wel 3070 in stock staan die dan misschien beter geschikt is voor 1440p gaming.

dan juist de vraag of dat dit ram geheugen goed is ofdat ik iets beter kan vinden rond dezelfde prijsklasse?

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-03 14:19
Geen idee waarom je 4TB SSD wil in een game PC... Doe gewoon 1of2 TB SSD + een HDD voor mass opslag. Sommige games die veel laadschermen hebben hebben voordeel aan een SSD maar er zijn er ook vele waar het niet uit maakt. En heb je echt 4TB aan games installed, volgens mij weet je dan helemaal niet meer wat spelen...

Voor een 1440p setup kom je met een RTX3060Ti ook al goed uit de verf.
Zowiezo is alles belachelijk duur nu.

Maar goed, zeuren over de prijs en dan extra veel uitgeven aan een overclock optie, gigantische case en duur geheugen met RGB, duur mobo, tja...

En dan wil je er een paar duizend euro tegen gooien maar je doet niet eens zelf de moeite om eens een benchmark of review op te zoeken?

pricewatch: HyperX Fury black HX432C16FB4K2/32

• Brammybeer
Inrage schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 10:48:
Geen idee waarom je 4TB SSD wil in een game PC... Doe gewoon 1of2 TB SSD + een HDD voor mass opslag. Sommige games die veel laadschermen hebben hebben voordeel aan een SSD maar er zijn er ook vele waar het niet uit maakt. En heb je echt 4TB aan games installed, volgens mij weet je dan helemaal niet meer wat spelen...

Voor een 1440p setup kom je met een RTX3060Ti ook al goed uit de verf.
Zowiezo is alles belachelijk duur nu.

Maar goed, zeuren over de prijs en dan extra veel uitgeven aan een overclock optie, gigantische case en duur geheugen met RGB, duur mobo, tja...

En dan wil je er een paar duizend euro tegen gooien maar je doet niet eens zelf de moeite om eens een benchmark of review op te zoeken?

pricewatch: HyperX Fury black HX432C16FB4K2/32
op mijn oude pc kwam ik op den duur wel bijna aan de 4 tb aan games en andere. veel gespeeld en nooit niks verwijderd daar kan ik wel opletten natuurlijk. ik was ook van plan eerst 1 van 2 tb en moest ik daar niet met toekomen een tweede te kopen.

dankjewel om te beantwoorden van men grafische kaart vraag.

ik denk niet dat ik echt zeur over de prijs alleen over de videokaarten die ineens dubbel zo duur zijn dus echt wel een reden om over te zagen.ik denk niet dat men andere keuzes zo duur zijn gekozen. ik ga voor deze build ook volledig voor rgb en vind de meerprijs daarvoor niet zo erg. moederbord en geheugen zijn toch echt niet de duurste.en zeker niet wat je ervoor terug krijgt.

ik ben al een half jaar benchmarks en reviews aan het lezen waar je eigelijk echt niet veel wijzer van word.de ene zegt zo de andere zo. daarmee dat men vragen ook vrij duidelijk waren.

is men geheugen in orde ja of nee en waarom?
is de i7 zo een meerwaarde van 100€ meer echt zo belangrijk?
is de 3080 overkil voor op 1440p te gamen zoja waarom is deze dan zo populair? en welke zou ik dan beter pakken?

ik ben echt geen jong knulletje zonder kennis met geld teveel dat een build hier vraagt zonder zelf onderzoek te doen dat jij hier nu even beweerd.

hopelijk komen er ook nog echt handige hulpvolle reacties

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15-03 00:41
Qua videokaart: een RTX 3060ti heeft de betere fps/euro verhouding. Volgens mij is de 3080 nu ongeveer 1,5x zo duur maar geeft zo'n 30-40% extra performance uit m'n hoofd.

Voor 1440p 165hz is het niet perse overkill want bij veel nieuwe games ga je zelfs met de 3080 niet de 165fps halen maar je betaalt dus wel een premium voor de extra performance.

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-03 07:01
Flauw checkpuntje wellicht, maar wat is huidige voeding (die je meeneemt)?

mixing a drink and music

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Inrage schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 10:48:
Je gaat tegenwoordig met AA titels makkelijk in de TB's aan games als je een beetje fanatiek bent. HDD's aanschaffen om vanaf te gamen is financieel echt niet meer goed te praten. SSD's zijn zo goedkoop.

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-03 14:19
Anoniem: 472287 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 14:00:
[...]

Je gaat tegenwoordig met AA titels makkelijk in de TB's aan games als je een beetje fanatiek bent. HDD's aanschaffen om vanaf te gamen is financieel echt niet meer goed te praten. SSD's zijn zo goedkoop.
Zelfs een game van 50GB ofzo haal je met een beetje deftig internet redelijk snel binnen...
Niemand zegt dat je een hoarder moet zijn en heel je mega Steamlibrary ook effectief moet continue installed hebben. Oude games raak je 9 kansen op 10 toch nooit meer aan...

1TB SSD + 3TB HDD 170€
4TB SSD 430€

Als je geld kakt dan moet je er niet over nadenken maar voor de rest is een SSD is €/GB helemaal niet goedkoop...

• Brammybeer
Boefmans schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 13:58:
Flauw checkpuntje wellicht, maar wat is huidige voeding (die je meeneemt)?
de voeding is een pricewatch: Fractal Design ION+ 860W Platinum

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-03 07:01
Dat lijkt me prima om over te zetten idd

mixing a drink and music

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee