Toon posts:

Welke laptop past bij mij?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• casualz938
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22-05-2021
Beste mensen,

ik ben op zoek naar een nieuwe laptop en wil graag jullie hulp!

De eisen die ik stel zijn als volgt:

- Hij moet snel zijn, ik mag absoluut niet sneller dan de laptop zijn en wil kunnen doorwerken voor mijn bedrijf ermee. Ik wil dan ook dat alles snel laad en meerdere programma's tegelijk gerund kunnen worden.
-League of legends moet minimaal op 60 FPS blijven in teamfights op mijn 2e monitor. Op normale kwaliteit.
-Toetsenbord moet ouderwets zijn, mijn vingers snappen die nieuwe bredere toetsstanden niet.
-Er mag geen licht weerkaatsing in het scherm komen
-Ik wil er mee kunnen downloaden en netflix via hdmi fatsoendelijk kunnen afspelen.
-Mijn vriendin doet misschien incidenteel photoshoppen, maar dat moet wel lukken als league ook werkt denk ik.
-Design zou chill zijn, maar ben niet kieskeurig.13 tm 15 inch denk ik qua scherm.
-Vaak denk ik dat prijzen erg hoog staan bij mediamarkt of coolblue, misschien weten jullie goede webshops oid? Xiaomi trekt mij ook best wel.

Budget ca. 800 euro, ligt aan het advies of ik er ook overheen wil, het is mogelijk.

Welke laptop zouden jullie mij aanraden? Of hoeveel RAM, Processor, videokaart etc?

Ik hoor graag van jullie, ben benieuwd!

...

Alle reacties

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:30
Welke laptops had je zelf in gedachten? De bedoeling is dat je eerst zelf de Best buy guide of de pricewatch er bij pakt en je er in verdiept. Als je het resultaat van je zoektocht icm de hardware eisen van je software dan hier neer zet, kunnen wij je helpen :-D

• casualz938
Hallo Arvid, ik heb mij al heel erg verdiept, daarom ben ik eens benieuwd naar de mening en tips van een ander :)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:25

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Sunglasses and beards

Kickje naar LAA

3000Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• casualz938
LAA?

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19:17
Ik denk dat daarmee het forumonderdeel "Laptop Aankoopadvies" wordt bedoeld.

• casualz938
nou, ik ben het zelf vergelijken moe, en ben gewoon op zoek naar advies!

• frankyfn126
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18:37
De belangrijkste vraag is heb je een dedicated videokaart nodig of is een integrated gpu genoeg?

Je kan LOL draaien met een iGPU maar ik weet niet of 60fps lukt.

Zodra je een dedicated gpu wil of moeten wordt de keuze een stuk beperkter voor 800e.

Waarom niet gewoon de best buy guide van december?
reviews: Laptop Best Buy Guide - December 2020
850 euro

• FrankHe
casualz938 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 18:06:
Hij moet snel zijn, ik mag absoluut niet sneller dan de laptop zijn en wil kunnen doorwerken voor mijn bedrijf ermee. Ik wil dan ook dat alles snel laad en meerdere programma's tegelijk gerund kunnen worden.
Deze zin begrijp ik niet helemaal, misschien kun je hem even herformuleren?

Wat betreft snelheid zou ik aanraden om voor SSD-opslag te kiezen. Tegenwoordig is 512 GB toch wel de minimale hoeveelheid die je mag verwachten en 1 TB is fijner naar de toekomst toe.
League of legends moet minimaal op 60 FPS blijven in teamfights op mijn 2e monitor. Op normale kwaliteit.
Met de in de processor standaard ingebouwde videochip ga je het wellicht niet echt redden, een extra videochip / GPU is aan te bevelen. Ook met het oog op andere spellen die je wellicht in de nabije toekomst zou willen spelen.
Toetsenbord moet ouderwets zijn, mijn vingers snappen die nieuwe bredere toetsstanden niet.
Een toetsenbord is heel persoonlijk, het is jammer dat de winkels op dit moment dicht zijn vanwege Covid-19. Anders had ik gezegd, ga zelf even voelen wat je prettig vindt typen. Als je veel vanuit huis werkt dan kun je natuurlijk altijd nog een los toetsenbord en muis aankoppelen.
Er mag geen licht weerkaatsing in het scherm komen
Kies in dat geval voor een mat scherm in plaats van een glanzend scherm.
Ik wil er mee kunnen downloaden en netflix via hdmi fatsoendelijk kunnen afspelen.
Lijkt mij geen probleem met hedendaagse hardware. Let op dat de laptop een HDMI aansluiting heeft. Het liefst met ondersteuning voor de nieuwere versie 2.0 of 2.0. Hoewel 1.4 ook nog best ok is.
Mijn vriendin doet misschien incidenteel photoshoppen, maar dat moet wel lukken als league ook werkt denk ik.
Hangt er vanaf hoe zwaar zij Photoshop gebruikt. Indien mogelijk zou ik voor 16 GB (dual channel) werkgeheugen kiezen. Mits dit binnen je budget past. Dit is ook iets meer naar de toekomst gericht. Je kunt natuurlijk ook met 8 GB beginnen en op een later moment upgraden. Let wel op dat een latere upgrade mogelijk is. Sommige laptops hebben geen upgrademogelijkheid meer en hebben vastgesoldeerd geheugen.
Design zou chill zijn, maar ben niet kieskeurig.13 tm 15 inch denk ik qua scherm.
Een laptop met verfijnd ontwerp / design is doorgaans duurder dan een laptop waar men meer nadruk legt op de prestaties dan de 'looks'.

Als je veel onderweg bent dan zou ik eerder voor een 13" model kiezen, werk je meer vanuit huis dan raad ik eerder 15" aan.
-Vaak denk ik dat prijzen erg hoog staan bij mediamarkt of coolblue, misschien weten jullie goede webshops oid? Xiaomi trekt mij ook best wel.
Verschilt heel erg. De Tweakers Pricewatch vind ik altijd een goed startpunt. Let ook even op de score van de winkel. Mijn advies, blijf weg bij winkels met 2 1/2 en 3 sterren. Koop liever bij een winkel waar 4 en 4 1/2 sterren bij staan.
Budget ca. 800 euro, ligt aan het advies of ik er ook overheen wil, het is mogelijk.

Welke laptop zouden jullie mij aanraden? Of hoeveel RAM, Processor, videokaart etc?

Ik hoor graag van jullie, ben benieuwd!

...
Het budget van 800 euro is wellicht iets aan de krappe kant. Er zal dan toch op een of ander punt een compromis moeten worden gesloten.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:50
Gezien je eisen geen TN paneel pakken.
En ik ben van mening dat je beter juist wel igpu pakt, gezien je anders op rest vd laptop zwaar moet bezuinigen. Als lol het zwaarste spel is dat je speelt lukt dat prima.
Pak een ryzen cpu, die hebben met wat sterkere igpu.

YouTube check: r5 4600u haalt ongeveer 90 FPS met hoge settings in lol. Dus is ruim voldoende.

[Voor 15% gewijzigd door 99ruud99 op 10-02-2021 21:00]

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:50
pricewatch: Acer Swift 3 SF314-42-R1B6 bijvoorbeeld - heeft zelfs een r7 (en dus vega 7 ipv vega 6)

ps koop een los toetsenbord als de toetsen je bij geen enkel toetsenbord bevallen.

zoek zelf eens modellen van toetsenborden die je wel bevallen?

• frankyfn126
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18:37
Eens als een aparte gpu niet nodig is-》niet doen.
Niet alleen wordt de laptop zwaar, de batterij sneller leeg en voor 800 e te weinig keus met te veel compromissen

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:31

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik mis het stuk verplichte eigen inzet. Welke modellen heb je gevonden en waarom vallen die af? Het forum is geen afhaalbalie, maar gaat uit van eigen uit- en opzoekwerk.

Dus, welke modellen heb je zelf op het oog?

• FrankHe
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd in of de bevindingen hier en die van TS op elkaar aansluiten.

• FrankHe
Schopje, we zijn benieuwd naar je bevindingen @casualz938, laat even weten wat ervan vindt.

• casualz938
Sorry, ik heb het druk gehad.

Ik heb de acer swift 3 gekocht: https://www.mediamarkt.nl...f314-42-r1b6-1673715.html

En daarnaast de AOC monitor: https://www.bol.com/nl/p/...VCQA.2_32.33.ProductTitle

Ik ben zeer tevreden over de laptop, hij is enorm snel, licht en heeft een heel mooi design. Daarnaast ook enkele leuke functies. Twijfel ergens nog of 15,6 inch niet beter was, maar het meeste doe ik toch op de monitor. Ten slot haal ik soms zelfs 160 hz op ultra high settings in league.
.
Over de monitor ben ik ook zeer te spreken, super mooie kleuren, de 144 hz is super fijn en hij staat redelijk hoog.

Ik loop nu alleen tegen een probleem aan, ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik heb met beide schermen(de monitor iets meer) heel veel moeite om het goed in te stellen. Met het spelen van league heb ik nergens last van, maar vooral als ik naar wit moet kijken of letters moet lezen lijkt er een waas in mijn ogen te komen lijkt het. Komt dit door het IPS scherm? Het werd mij hier aangeraden haha.

Ik heb nogal snel vermoeide ogen/floaters, vandaar dat ik wel echt een rustig en duidelijk scherm zoek eigenlijk. De blauw licht filters staan sws uit en ik heb ook het meeste in donker thema.

Ik hoor graag van jullie!

PS: Als ik bijvoorbeeld dingen op mijn s10e lees, leest dit echt een stuk fijner.

[Voor 89% gewijzigd door casualz938 op 14-02-2021 18:08]

• casualz938
https://www.thebackmarket...rans-niet-duur/17460.html

Zoiets heb ik gehad. En dit scherm vind ik echt super fijn voor mijn ogen. Echter kan ik nergens informatie vinden of dit VA o.i.d. is.

• casualz938
Mijn tv is ook lcd met edge lit. Deze ben ik ook al jaren gewend en vind ik fijn. Is dit VA? TN?

• casualz938
Om het laatste te zeggen, is het net alsof de letters erg vaag zijn soms bij IPS.

• casualz938
Iemand? Ben benieuwd naar jullie hulp!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee