Toon posts:

Ratelend geluid en 'surge' bij nieuwe voeding MSI MPG A650GF

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• BooTB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-02 19:10
Mijn vraag
Afgelopen weekend mijn nieuwe build in elkaar gezet.
Mijn nieuwe voeding viel op. Deze maakt continu een zacht ratelend geluid ook onder lage load (wanneer de ventilator uit zou moeten staan). De rest van de apparatuur is allemaal zeer stil maar de voeding blijft duidelijk hoorbaar. Daarnaast krijg ik, bij het aanzetten van de voeding met de hardwareswitch een korte 'surge', althans zo beschrijf ik het maar, in het moederbord gedeelte. Ik heb hier een filmpje van gemaakt.
Weten jullie wat dit zou kunnen zijn?

Relevante software en hardware die ik heb

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed€ 199,-€ 199,-
1MoederbordenGigabyte Aorus B550 Elite€ 135,-€ 135,-
1VideokaartenMSI Radeon RX 480 Gaming X 4G€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenSilentiumPC Regnum RG6V EVO TG ARGB€ 74,90€ 74,90
1ProcessorkoelingCooler Master Hyper 212 Black Edition€ 31,54€ 31,54
1Geheugen internHyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/16€ 86,88€ 86,88
1VoedingenMSI MPG A650GF€ 99,-€ 99,-
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 104,72€ 104,72
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 731,04

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

1. Alle stekkers aan beide kanten gecheckt en die zitten goed vast.
2. Al even een bericht gestuurd naar Megekko, maar die verwijzen mij naar hun community op FB of een RMA-verzoek. Ik dacht, voordat ik die doe ga ik eventjes bij mede-Tweakers informeren.

[Voor 6% gewijzigd door BooTB op 11-02-2021 09:51]

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07:49
welke videokaart heb je, wel handig om erbij te zetten.

• BooTB
Oeps, had ik nog niet in mijn wenslijst/inventaris gezet. Aangepast.

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:58
Mijn msi 750 watt doet dit ook. Volgens mij is het gewoon de initializatie van de rgb op het bord. Lijkt mij volledig normaal, waarop maak jij uit dat jouw voeding passief is tot er bepaalde load? Ik kon daar bij mij niets over vinden. Echter is deze wel compleet onhoorbaar, ook op hogere loads.

Mijn mobo is trouwens de gigabyte b550 aorus pro. Wellicht een gigabyte dingetje?

[Voor 12% gewijzigd door Visgek82 op 24-02-2021 03:03]

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, 6800 XT, MSI B650 Tomahawk, 2tb NVME

• BooTB
Visgek82 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 03:01:
Mijn msi 750 watt doet dit ook. Volgens mij is het gewoon de initializatie van de rgb op het bord. Lijkt mij volledig normaal, waarop maak jij uit dat jouw voeding passief is tot er bepaalde load? Ik kon daar bij mij niets over vinden. Echter is deze wel compleet onhoorbaar, ook op hogere loads.

Mijn mobo is trouwens de gigabyte b550 aorus pro. Wellicht een gigabyte dingetje?
Hmmm, misschien een Gigabyte dingetje dan.
Bij de voeding hoor je dit.
Inmiddels teruggestuurd naar Megekko en retour gekregen. Doet weer precies hetzelfde.

Ik heb geen vergelijkingsmateraal, maar volgens mij is dit niet goed. Wat is jouw ervaring? Dit is voor mij iig niet onhoorbaar.

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:58
Ik hoor bij mijn voeding niets tot weinig. Maar je moet niet vergeten dat een voeding ook stroom omzet, en als je bv een adapter in het stopcontact steekt en daar je oor bij houdt, zul je ook altijd een lichte buzz horen. dat komt gewoon van het omzetten af van 230v naar +12, +5 en +3.3 volt. De voeding is iig wel een hoog kwaliteit model, dus ik zou me er geen zorgen om maken. Werkt het systeem verder helemaal naar behoren? voltages goed, ook onder load?

Het kan ook de fan zijn die je hoort. wat je kunt doen is de pc uitzetten en even een pen , stukje hout of iets van plastic erin steken (niet te ver, alleen zodat de fan stil staat even) en luisteren of het dan weg is. wel doen als de voeding uit staat, anders beschadig je mss de fan.

[Voor 23% gewijzigd door Visgek82 op 10-03-2021 11:16]

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, 6800 XT, MSI B650 Tomahawk, 2tb NVME

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Bij het aan en uit zetten hoor je een klik en inderdaad een zacht ratelend geluid van de ventilator, ik heb het ook met deze voeding dus dat zal wel normaal zijn. Ventilator kun je overigens alleen horen als de rest van je systeem ook al zeer stil is.

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:21
Gebruik je trouwens een stekkerdoos tussen de PC en de wandcontactdoos? Probeer het eens zonder. Soms wil dat het probleem ook nog weleens verhelpen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee