Toon posts:

advies welk home entertainment system 5.1 of Dolby surround

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• lansjes
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10-05-2022
Ik zoek een nieuw home entertainment system (inclusief dvd speler)[

Budget; Tot ongeveer €1000,-

Ik heb nu de Samsung HT-F6530W, ik wil dvd kijken, muziek luisteren en goed geluid hebben van de tv (tv kijken is hobby)

Ik zie door de bomen het bos niet meer :'( . op zich tevreden over de Samsung 5.1, en we gaan een Philips tv kopen. Geen grote boxen, omdat deze in een kast gezet moeten worden.

Wat ik echt belangrijk vind is het geluid 'rondom' bij tv kijken EN dat het geluid van de boxen aanblijft als ik een koptelefoon opzet ivm slechthorendheid. Maar weet niet of ik voor deze mogelijkheid alleen hoef te kijken bij de tv?![/i]

[Voor 0% gewijzigd door lansjes op 10-02-2021 15:39. Reden: verkeerde emoij]

Alle reacties

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Hoe belangrijk zijn voor jou de speakers naast/achter je? Anders is een soundbar of soundplate nog te overwegen (afhankelijk van of de tv aan de muur of op een voet komt te hangen/staan). Gezien je slechthorendheid, lijkt mij de geluidskwaliteit van ondergeschikt belang.

Met welke reden wil je DVD blijven gebruiken? Dat is nog SD kwaliteit en ik dacht gelezen te hebben dat dat niet mooi schaalt naar uhd/4k (wat je nieuw aan te schaffen Philips tv zeer waarschijnlijk zal zijn).

Ik kan je verder geen gericht advies geven.

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19:01
Wat bevalt je niet aan de Samsung HT-F6530W? Wat moet er beter? Gebruik je je hoofdtelefoon enkel bij de TV? Of ook voor muziek?

[Voor 19% gewijzigd door martyw op 10-02-2021 20:27]

• lansjes
LA-384 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 19:56:
Hoe belangrijk zijn voor jou de speakers naast/achter je? Anders is een soundbar of soundplate nog te overwegen (afhankelijk van of de tv aan de muur of op een voet komt te hangen/staan). Gezien je slechthorendheid, lijkt mij de geluidskwaliteit van ondergeschikt belang.
Geluid hoeft niet superhard te kunnen. Wel vind ik het fijn dat als je een film kijkt, je de auto of het vliegtuig achter je van links naar rechts hoort gaan.
Gelukkig hoef ik nog niet altijd een koptelefoon te gebruiken.

Met welke reden wil je DVD blijven gebruiken? Dat is nog SD kwaliteit en ik dacht gelezen te hebben dat dat niet mooi schaalt naar uhd/4k (wat je nieuw aan te schaffen Philips tv zeer waarschijnlijk zal zijn).
Wij kijken nog regelmatig dvd’s.

Ik kan je verder geen gericht advies geven.

• lansjes
martyw schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 20:26:
Wat bevalt je niet aan de Samsung HT-F6530W? Wat moet er beter? Gebruik je je hoofdtelefoon enkel bij de TV? Of ook voor muziek?
De koptelefoon gebruik ik (gelukkig) niet vaak, alleen als het geluid bij een film erg belangrijk is.
Verder tevreden over de Samsung, alleen passen de grote voorboxen niet in de kast (zijn ongeveer 120cm hoog) We gaan verhuizen. Liefste zou ik daar andere kleinere boxen aanzetten, maar weet niet of dat mogelijk is.

• martyw
lansjes schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 22:59:
[...]

De koptelefoon gebruik ik (gelukkig) niet vaak, alleen als het geluid bij een film erg belangrijk is.
Verder tevreden over de Samsung, alleen passen de grote voorboxen niet in de kast (zijn ongeveer 120cm hoog) We gaan verhuizen. Liefste zou ik daar andere kleinere boxen aanzetten, maar weet niet of dat mogelijk is.
Die Samsung recyclen met kleinere speakers is waarschijnlijk geen goed idee, dat soort sets is ontworpen om als combinatie te dienen.

Er zijn een paar optiesWelke richting wil je op?

[Voor 5% gewijzigd door martyw op 11-02-2021 10:43]

• lansjes
martyw schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 10:30:
[...]

Die Samsung recyclen met kleinere speakers is waarschijnlijk geen goed idee, dat soort sets is ontworpen om als combinatie te dienen.

Er zijn een paar optiesWelke richting wil je op?
Het liefste heb ik alles in een set. Die Samsung ziet er goed uit, alleen dan nog een dvd speler apart, of kan ik de dvd speler die bij de Samsung HT-F6530W zit eraan koppelen? Is hetzelfde merk toch?!
Ik zag ook de set; Sony BDV-E2100 is die evt. ook geschikt? Bedankt alvast.

• martyw
lansjes schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 13:59:
Het liefste heb ik alles in een set. Die Samsung ziet er goed uit, alleen dan nog een dvd speler apart, of kan ik de dvd speler die bij de Samsung HT-F6530W zit eraan koppelen? Is hetzelfde merk toch?!
Koop daar een losse Blu ray speler bij zoals bijvoorbeeld deze Sony UBP-X700
lansjes schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 13:59:
Ik zag ook de set; Sony BDV-E2100 is die evt. ook geschikt? Bedankt alvast.
Die kost ongeveer een derde van de Samsung plus speler, naar mijn ervaring is de meeste waar naar zijn geld bij deze prijsniveaus
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee