Toon posts:

Tweakers Digital Meet-up AI

Pagina: 1
Acties:

• Romeowhite
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 28-11-2022
Mede-auteurs:
  • iloste
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 06-03 16:02

iloste

• Trendingtrees
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08-03 08:36

Trendingtrees

• LuukaLike
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 29-03 12:10

LuukaLike

Op 11 februari start om 18:00 uur de Tweakers Digital Meet-up AI. We willen dit topic gebruiken mocht je voorafgaand vragen hebben over de meet-up of na de meet-up willen napraten.

Heb je al een ticket?
Uiterlijk 11 februari om 17:30 uur ontvang je een e-mail vanuit @Eventinsight (check ook je spambox) met jouw inloggegevens. Om 17:45 uur openen we de digitale deuren en kan je via de link in de e-mail inloggen. EventInsight is onze leverancier waarmee wij de deze Tweakers Digital Meet-up organiseren. Je kan alleen via je desktop (laptop of pc) deelnemen aan de meet-up.

Nog geen ticket?
Tot 11 februari 17:00 uur is het mogelijk om hier een ticket te registreren. Mocht je na 17:00 uur nog een ticket willen registreren stuur dan een e-mail naar meetup@tweakers.net, we voegen je dan handmatig toe.

Programma en ticket registreren
Benieuwd naar het volledige programma van de meet-up? Kijk dan hier.

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Hoi @Romeowhite

Bij aanvragen ticket moet je verplicht je geslacht en leeftijd opgeven. Volgens mij zijn deze persoonsgegevens volstrekt irrelevant. Mag dit volgens de AVG wel verplicht? Ik neem aan dat als dat niet mag hier per direct mee gestopt wordt en al verzamelde gegevens worden verwijderd ook bij de partners. @Moonsugar

De gelinkte privacy policy is ook nog eens in de Engelse taal ipv het Nederlands.

@Bart Zoetmulder ik ben best wel teleurgesteld dat het nu weer niet goed lijkt te gaan met naleven AVG op Tweakers. Dit kan toch niet?

[Voor 65% gewijzigd door CyberMania op 11-02-2021 12:49]

• Romeowhite
CyberMania schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 12:34:
Hoi @Romeowhite

Bij aanvragen ticket moet je verplicht je geslacht en leeftijd opgeven. Volgens mij zijn deze persoonsgegevens volstrekt irrelevant. Mag dit volgens de AVG wel verplicht? Ik neem aan dat als dat niet mag hier per direct mee gestopt wordt en al verzamelde gegevens worden verwijderd ook bij de partners. @Moonsugar

De gelinkte privacy policy is ook nog eens in de Engelse taal ipv het Nederlands.

@Bart Zoetmulder ik ben best wel teleurgesteld dat het nu weer niet goed lijkt te gaan met naleven AVG op Tweakers. Dit kan toch niet?
NAW gegevens worden niet gedeeld met partners en/of derde partijen. We gebruiken je voornaam en e-mailadres voor je registratie ticket en inlogcodes te versturen. De gegevens met betrekking tot leeftijd en geslacht worden gebruikt om (anonieme) statistieken van de doelgroep te delen met partners van de meet-up. (Deze gegevens worden dus niet verwerkt tot op persoonsniveau)

Privacybeleid Tweakers: https://tweakers.net/info/algemene-voorwaarden/privacy/

Heb je hierover vragen, stuur dan een email naar meetup@tweakers.net.

Bovenstaande is toen der tijd met de DPO van DPG Media afgestemd. Tot op heden hebben wij hier nog niet eerder vragen over gekregen. Gezien jouw feedback ga ik nog een keer in gesprek met de DPO om te kijken of wij aan de huidige AVG standaarden voldoen. En je kunt er op aan dat als dit niet het geval is wij dit natuurlijk direct zullen aanpassen. Waar je gelijk in hebt is dat bovenstaande gecommuniceerd had moeten worden.

• CyberMania
Maar ik kan geen ticket afnemen zonder verplicht te moeten vertellen wat mijn leeftijd is. Volgens mij mag dit niet, zie bijv:

https://www.security.nl/posting/580249

En de doelomschrijving moet zo concreet mogelijk ipv algemene termen zoals verbeteren diensten.

[Voor 25% gewijzigd door CyberMania op 11-02-2021 13:21]

• Romeowhite
@CyberMania Je kunt een e-mail sturen naar meetup@tweakers.net, dan maak ik een ticket voor je aan. Of je vult bijvoorbeeld bij leeftijd 99 in.

• krokodillyon
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 31-01 21:32
Wordt de Meet-Up ook gefilmd? Ik kan niet de hele tijd aanwezig zijn maar wil het wel later graag nog terug kijken

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

krokodillyon schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 16:50:
Wordt de Meet-Up ook gefilmd? Ik kan niet de hele tijd aanwezig zijn maar wil het wel later graag nog terug kijken
Deels, denk ik. schrijf ik als gewoon-bezoeker. Bij vorige meetups hing dat af van de spreker. Als die dat niet wil, dan niet.

Zie bijvoorbeeld L0g0ff in "Tweakers Digital Meet-up Privacy & Security - zaterdag 7 nov" -> https://tweakers.net/part...ty/1310/terugkijkentalks/

--
Oeps, ik heb mezelf zowel via Tweakers- als via prive-mailadres geregistreerd voor vanavond :X

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:20

edeboeck

mie noow noooothing ...

Kan daar op voorhand uitsluitsel over gegeven worden? Ideaal zou natuurlijk zijn als alle sessies opgenomen worden, maar als dat niet zo is, kan dat bij twijfelgevallen doorslaggevend zijn over welke sessie live te volgen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

edeboeck schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 17:09:
Kan daar op voorhand uitsluitsel over gegeven worden? Ideaal zou natuurlijk zijn als alle sessies opgenomen worden, maar als dat niet zo is, kan dat bij twijfelgevallen doorslaggevend zijn over welke sessie live te volgen.

Zonder enig zicht op hoe dat bij Tweakers gaat maar met ervaring met organiseren van congressen: iets zegt me dat dat juist een reden kan zijn om het niet te zeggen :+ Als de spreker weet dat de consequentie van geen bezwaar maken tegen opnemen is dat er niemand live bij zit, zegt die vast nee.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Trendingtrees
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08-03 08:36

Trendingtrees

Projectmanager Tweakers Partners
Topicstarter
Hi all,

De talks van de meet-up AI worden opgenomen en worden achteraf geplaatst op de zone. Hierbij de link.

Tweakerella

• hierden
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-02 22:11
Hallo Tweakers,
(Ik heb ook een mail naar meetup@tweakers.net gestuurd)

ik heb geen inloggegevens ontvangen en er zit ook niets in de spamfolder van het bedrijf of mijn eigen. Kan ik de inloggegevens opnieuw krijgen?

mvg
desperate tweaker Alex van Hierden

aloa

• iloste
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 06-03 16:02

iloste

Manager Tweakers Partners
Topicstarter
hierden schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 18:08:
Hallo Tweakers,

ik heb geen inloggegevens ontvangen en er zit ook niets in de spamfolder van het bedrijf of mijn eigen. Kan ik de inloggegevens opnieuw krijgen?

mvg
Als het goed is heb je een mail ontvangen? Laat het ons weten als je niet in kan loggen.

• NoJaVa
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 27-01-2022
hierden schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 18:08:
Hallo Tweakers,

mvg
Ook hier geen inloggegevens ontvangen. Mogelijk dat Office365 spamfilter deze al blocked / banned? mail gestuurd naar meetup....

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03:08
Was top vanavond de meet.

Wel een suggestie, de meets op mobiel en te casten zou wel een optie zijn.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• carefish
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-02 17:53
Hartstikke leuk programma en sprekers, waarvoor dank! Bij het 'speeddaten' stuk zou het leuk zijn als het iets langer dan twee minuten is. Twee minuten is heel kort om elkaar genoeg tijd te geven om iets meer dan introductie te doen.

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-03 22:24
Leuke meetup, qua platform een beetje jammer dat firefox niet aangeraden wordt, maar werkte met chromium wel prima, is ook wel eens fijn. Potentieel opensource alternatief zou kunnen zijn wat FOSDEM dit jaar heeft geknutseld in een combi van Matrix en Jitsi), werkte ook best goed.

Meest interessante talk van wat ik gevolgd heb was Jan Jongboom / egdeimpulse, zaten wat mij betreft de meest technische aspecten in, die door de visualisatie van het platform toch prima presentabel waren. Maar goed dat is ook een kwestie van smaak :)

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:39

DaFeliX

Tnet Devver
gekkie schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 22:12:
Leuke meetup, qua platform een beetje jammer dat firefox niet aangeraden wordt, maar werkte met chromium wel prima, is ook wel eens fijn. Potentieel opensource alternatief zou kunnen zijn wat FOSDEM dit jaar heeft geknutseld in een combi van Matrix en Jitsi), werkte ook best goed.
[...]
Hoewel niet officieel ondersteund, heb ik elke meetup tot nu toe in Firefox bezocht en dat ging prima. Sterker nog, met Firefox had ik minder problemen met mijn microfoon dan met Chromium. Hoewel ben ik het met je eens dat het niet officieel ondersteunen van FF een gemis is; in de praktijk merk je daar gelukkig niets van.

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03:08
DaFeliX schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 08:22:
[...]

Hoewel niet officieel ondersteund, heb ik elke meetup tot nu toe in Firefox bezocht en dat ging prima. Sterker nog, met Firefox had ik minder problemen met mijn microfoon dan met Chromium. Hoewel ben ik het met je eens dat het niet officieel ondersteunen van FF een gemis is; in de praktijk merk je daar gelukkig niets van.
Op zich zeggen ze ook niet dat het niet ondersteund wordt, ze zeggen wel, 'Voor een optimale beleving van de meet-up raden we aan om Google Chrome te gebruiken'
En ze hebben een linkje als je er toch wat problemen mee hebt https://live.eventinsight.io/check.html

Edit, oh in de herinnering 's mail voorafgaand aan de meeting staat idd dat ze FF niet ondersteunen, maar in de mail met de inlog gegevens staat het zoals ik hierboven schrijf, en in de test link ook.

[Voor 12% gewijzigd door Mel33 op 12-02-2021 11:54]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• CyberMania
@Romeowhite hoi kan je me al een update geven, anders ga ik zo zelf contact opnemen met de FG (of Marc van B.) omdat ik er bij Operation Volt ook weer vanalles verplicht wordt gevraagd zonder een duidelijke doelomschrijving voor die persoonsgegevens. @Bart Zoetmulder

Edit: @iloste volgens een gebruiker onder de reacties bij het artikel zou het videoplatform ook niet AVG Proof zijn: CAPSLOCK2000 in 'plan: Operatie Volt Digital: Van darknet tot digitale specia... @CAPSLOCK2000

[Voor 110% gewijzigd door CyberMania op 17-02-2021 13:50]

• CyberMania
@Romeowhite @iloste zie over online aanmeldformulieren ook: https://247events.nl/kennisdossiers/de-avg-bij-evenementen/

(M.n. ook het stukje over geslacht in die tekst, zoals bij het vorige event verplicht moest worden opgegeven)

[Voor 37% gewijzigd door CyberMania op 17-02-2021 17:17]

• Romeowhite
@CyberMania De vraag staat uit bij DPO. Zodra ik een reactie heb ontvangen hoor je van ons.

• CyberMania
Romeowhite schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 08:52:
@CyberMania De vraag staat uit bij DPO. Zodra ik een reactie heb ontvangen hoor je van ons.
Hoi @Romeowhite @Jelle. morgen is het een week geleden. Duurt wel lang voor m'n gevoel zeg. Ik zag trouwens dat voor Volt spontaan na m'n post het niet langer verplicht is (maar optioneel) extra informatie over jezelf als persoon te vertellen om deel te mogen nemen. Vanwaar deze switch van verplichte persoonsgegevens opgeven naar optioneel.

[Voor 7% gewijzigd door CyberMania op 24-02-2021 19:42]

• Romeowhite
@CyberMania we hebben in overleg met de DPO de tekst aangepast. We zullen voortaan meer uitleggen waarom we de vragen stellen. DPO heeft aangegeven dat de vraagstelling zo goed is.
Zojuist zijn we live gegaan met de Developers Summit. Deze pagina hebben we hiervoor aangemaakt: https://tweakers.net/partners/devsummit/1410/privacy/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CyberMania
Romeowhite schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 08:00:
@CyberMania we hebben in overleg met de DPO de tekst aangepast. We zullen voortaan meer uitleggen waarom we de vragen stellen. DPO heeft aangegeven dat de vraagstelling zo goed is.
Zojuist zijn we live gegaan met de Developers Summit. Deze pagina hebben we hiervoor aangemaakt: https://tweakers.net/partners/devsummit/1410/privacy/
Heel fijn, ik dacht al dat het niet klopte hoe jullie eerst bezig waren.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee