Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff VDB
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 05-04-2021
Ik heb een motorola one gsm. Bij het opstarten vraagt hij niet naar een pincode. Bij instellingen staat de simkaart vergrendeld en als ik daar op klik, kan ik de pincode ingeven. Kan dat niet rechtstreeks met de opstart?
Graag een advies.

Jeff

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Jeff VDB welkom op Tweakers.

Volgens mij is het vragen om een pincode geen instelling van Android, voor zover ik weet. Zou je eens je pincode van je simkaart af kunnen halen, daarna een herstart uitvoeren en daarna de pincode weer terugzetten en wederom herstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff VDB
Kijk eens bij Instellingen, Beveiliging, Simkaartvergrendeling, Simkaart vergrendelen.
Staat hier aangevinkt, nochtans vraagt de gsm bij opstarten geen pincode. Na ongeveer een uur komt het scherm om de pincode in te voeren. Raar, maar waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Jeff VDB ben je binnen dat uur wel telefonisch bereikbaar? Of duurt het ook een uur voordat de simkaart werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff VDB
De telefoon werkt normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff VDB
Ik heb ook al geprobeerd om de simkaart in de tweede gleuf te steken maar hetzelfde resultaat. De gsm vraagt geen pincode bij opstarten. Nochtans het 2de toestel, een Motorola G7Plus, kent dat probleem niet. Raar!
Pagina: 1