Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Jeff VDB
  • Registratie: februari 2021
  • Laatst online: 05-04 09:56
Ik heb een motorola one gsm. Bij het opstarten vraagt hij niet naar een pincode. Bij instellingen staat de simkaart vergrendeld en als ik daar op klik, kan ik de pincode ingeven. Kan dat niet rechtstreeks met de opstart?
Graag een advies.

Jeff

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 00:30

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Jeff VDB welkom op Tweakers.

Volgens mij is het vragen om een pincode geen instelling van Android, voor zover ik weet. Zou je eens je pincode van je simkaart af kunnen halen, daarna een herstart uitvoeren en daarna de pincode weer terugzetten en wederom herstarten?

• Jeff VDB
Kijk eens bij Instellingen, Beveiliging, Simkaartvergrendeling, Simkaart vergrendelen.
Staat hier aangevinkt, nochtans vraagt de gsm bij opstarten geen pincode. Na ongeveer een uur komt het scherm om de pincode in te voeren. Raar, maar waar.

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 00:30

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Jeff VDB ben je binnen dat uur wel telefonisch bereikbaar? Of duurt het ook een uur voordat de simkaart werkt?

• Jeff VDB
De telefoon werkt normaal.

• Jeff VDB
Ik heb ook al geprobeerd om de simkaart in de tweede gleuf te steken maar hetzelfde resultaat. De gsm vraagt geen pincode bij opstarten. Nochtans het 2de toestel, een Motorola G7Plus, kent dat probleem niet. Raar!
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True