Moderne CV - Hoe dit te maken in Word

Pagina: 1
Acties:
  • 1.408 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJ Cruiser
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 08:42

FJ Cruiser

Sand Ladder

Topicstarter
Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met het maken van een modern uitziende CV in Word. Er zijn talloze website met mooi uitziende CVs maar daar mag je flink voor betalen. Op zich geen probleem maar als ik de wat goedkopere gratis CVs open dan zijn deze voornamelijk opgebouwd uit text boxen, dat vind ik niet heel professioneel maar ook lastig te bewerken.

Hierbij een voorbeeld van een CV die ik er professioneel uit vindt zien (dit is een fictief persoon). Hoe kun je dit het beste maken in Word?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uVDJDe6dRVKsE5bRYvtQjRkFrZY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gqrGi4YsMoANBkKNj0Hsr1Nf.jpg?f=fotoalbum_large

"Some people eat to live, others live to eat"

Beste antwoord (via FJ Cruiser op 10-02-2021 13:42)

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Slepen met textblokken, ik heb exact dezelfde gemaakt een jaar of 5 geleden en dat is prima in een half dagje te doen.
Plaatjes kun je ook overal neerzetten waar je wilt als je de 'behind text' optie kiest :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Slepen met textblokken, ik heb exact dezelfde gemaakt een jaar of 5 geleden en dat is prima in een half dagje te doen.
Plaatjes kun je ook overal neerzetten waar je wilt als je de 'behind text' optie kiest :)

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Of twee kolommen, of zelfs alles in een tabel al zou ik dat niet doen. Waar loop je vast bij maken?

[ Voor 17% gewijzigd door F_J_K op 10-02-2021 13:28 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Mocht je van Word af willen stappen, Canva is hiervoor ook wel geschikt. Richt zich iets meer op vormgeven, terwijl Word gewoon een tekstverwerker is.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:15

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Aangezien dit niet over CV's gaat, maar over opmaken in tekstverwerker Word: schopje naar CSA.

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJ Cruiser

FJ Cruiser

Sand Ladder

Topicstarter
F_J_K schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 13:27:
Of twee kolommen, of zelfs alles in een tabel al zou ik dat niet doen. Waar loop je vast bij maken?
Minn vraag is in algemene zin of dit soort CVs via text blokken gemaakt worden of bv via kolommen. Daarnaast zitten er een paar details in waarvan ik ook niet weet hoe deze te maken:

1. De icoontjes voor telefoon, email
2. De tijdslijn naast de werkervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJ Cruiser

FJ Cruiser

Sand Ladder

Topicstarter
Jeroenneman schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 13:31:
Mocht je van Word af willen stappen, Canva is hiervoor ook wel geschikt. Richt zich iets meer op vormgeven, terwijl Word gewoon een tekstverwerker is.
Canva had ik inderdaad gevonden via google, maar deze templates zijn dus volledige text blokken. Kennelijk is dat de manier waarmee alle template aanbieders werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJ Cruiser

FJ Cruiser

Sand Ladder

Topicstarter
Atlas schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 13:24:
Ok, dankjewel. Ik denk dat ik het inderdaad zo ga aanpakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

En icoontjes kan je - als je de standaardversies van Word zelf niet OK vindt - downloaden uit een random online bibliotheek. Wees dan wel heel zeker dat die rechtenvrij zijn, dat je er ook geen bronvermelding bij hoeft te geven! Enerzijds omdat het wat jammer is als je later een rekening krijgt van de rechthebbende, anderzijds omdat het wat prutserig staat om auteursrecht te schenden in een CV :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

En een tijdlijn is gewoon een lijn met bolletjes op de goeie plekken, allemaal standaard vanuit Word.
Gewoon een beetje creatief zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJ Cruiser

FJ Cruiser

Sand Ladder

Topicstarter
Atlas schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 13:48:
En een tijdlijn is gewoon een lijn met bolletjes op de goeie plekken, allemaal standaard vanuit Word.
Gewoon een beetje creatief zijn :)
Ga mijn best doen en zal het resultaat laten zien voor verdere suggesties >:) . Dank allemaal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrnn
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-08-2023
Kleine toevoeging omdat ik het hier nog niet lees. Grotere organisaties en recruitmentbureaus werken heel vaak met een ATS (Applicant Tracking System), oftewel software waarin vacatures, sollicitaties en potentiële kandidaten beheerd worden.

Een van de eerste stappen in een dergelijk systeem is dat, deels automatisch, het CV "ingelezen" wordt waarbij de onderdelen als NAW, werkervaring en opleiding als zodanig in het programma worden weggeschreven.

Vanaf dat moment wordt er in de applicatie altijd een standaard opmaak getoond aangezien dat voor de gebruikers veel makkelijker is dan al die verschillende formats. Tegen de tijd dat sollicitaties vervolgens aangeboden worden aan een lijnmanager of klant hebben alle CV's exact hetzelfde format zodat ze gemakkelijk te vergelijken zijn en in geval van externe klant ook nog geanonimiseerd.

Dus, een leuk smoelend CV kan (zeker in MKB en mogelijk helemaal als je bijvoorbeeld in marketing of communicatie zit) een goede eerste indruk geven. Maar als je via een bureau of bij een groot bedrijf solliciteert denk ik dat vooral iets gemaakt in Canva of Photoshop ook averechts kan werken als het daardoor voor de gebruiker meer werk (of te veel werk) wordt om het in het systeem te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlavos80
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 08-12-2021
Als je nog zoekt, bij www.topvoorbeelden.com heb je allemaal gratis templates gewoon in Word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Welkom @carlavos80. Dit topic was al wel erg weggezakt ;)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.