Marmite en Brexit

Pagina: 1
Acties:
  • 1.688 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:17
Vanwege schaarste van biergist in Engeland is de productie van Marmite heel erg laag. Ik kan nergens meer een potje Marmite kopen in mijn stad.

Ik heb het nodig voor een gerecht en op zoek naar een alternatief. Ik heb gezocht op Google naar een alternatief maar niks gevonden. Iemand tips of in de omgeving van Nijmegen een potje over?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11:07
Misschien dat deze alternatieven je verder kunnen helpen :+

Sorry, beetje flauw, maar ik moest er gelijk aan denken na het lezen van je post. Ik hoop dat iemand een echte oplossing voor je heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Mijn zus eet dat spul (vraag me niet waarom), en als ze het niet kan krijgen, heeft ze wel ooit Vegemite. Zo te zien te krijgen in de buurt bij je, bij Hartley's in Arnhem. Is dat iets?

Edit: en anders Bovril.

[ Voor 15% gewijzigd door Bra-Jo op 10-02-2021 13:18 ]

Nomen nescio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Waar is "jouw stad"? Is dit in het VK of in Nederland/Belgie?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
de AH verkoopt het gewoon...
https://www.ah.nl/product...448/marmite-yeast-extract

[ Voor 54% gewijzigd door SmurfLink op 10-02-2021 13:16 ]

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
Helaas niks in de winkel (Nijmegen btw) te verkrijgen. Navraag gedaan en manager zegt vanwege Brexit het spul duurder is geworden en online wat rondgezocht en blijkt er in Engeland een biergist probleem te zijn en bierbrouwerijen alle gist op hebben gekocht. Naar Arnhem voor een potje Vegamite gaat mij te ver...

[ Voor 7% gewijzigd door vj_slof op 10-02-2021 13:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:58

Wish

ingwell

Bij ah.nl en picnic kun je het gewoon bestellen? Hoef je niet eens zelf langs een winkel :)

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
Wish schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 13:21:
Bij ah.nl en picnic kun je het gewoon bestellen? Hoef je niet eens zelf langs een winkel :)
Hoe zit het dan met bezorgkosten? Ik heb vanavond 1 potje nodig. Rest van de boodschappen heb ik al in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:58

Wish

ingwell

vj_slof schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 13:23:
[...]

Hoe zit het dan met bezorgkosten? Ik heb vanavond 1 potje nodig. Rest van de boodschappen heb ik al in huis.
Het is niet gratis he, maar dat kun je zelf ook wel bedenken.
Wellicht handig dat je de *urgentie* dan ook even vermeldt in de TS?

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:52

Sabbi

je denkt aan mij.

De AH bij ons in de buurt heeft het ook niet meer in het assortiment, maar de Dirk van de Broek wel. Alleen van die kleine potjes en niet die fijne grote knijpflessen.

[ Voor 5% gewijzigd door Sabbi op 10-02-2021 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

vj_slof schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 13:23:
[...]

Ik denk dat het een groter probleem zal zijn om een tijdslot te krijgen vandaag dan de bezorgkosten. Die bezorgdiensten zitten aardig vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
Online bestellen en laten bezorgen is een dure grap. Ik heb geen zin om een rondje supermarkten te doen om er achter te komen dat ook daar de schappen misschien leeg zullen zijn. Is ga wel rondbellen voordat ik de supermarkt ga bezoeken dan maar... Bedankt voor alle tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:26
Ik zou gewoon rondje supermarkten doen, denk het snelste klaar... En zijn de Sligro/Makro nog open voor particulieren? Eventueel daar proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:12
Het is voornamelijk zout en tuinkruiden. Een kruidensoepblokje en wat extra zout zal het gerecht echt niet slechter maken.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:44

Tomatoman

Fulltime prutser

JukeboxBill schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 13:32:
Het is voornamelijk zout en tuinkruiden. Een kruidensoepblokje en wat extra zout zal het gerecht echt niet slechter maken.
Inderdaad. De ingrediënten van marmite zijn: gist extract, zout, plantenextract, Niacine (PP), Thiamine (B1), kruidenextract (bevat selderij), Ribofavine (B2), foliumzuur, vitamine B12).

De ingrediënten van een kruidenbouillonblokje zijn: zout, plantenextract, kruidenextract, olie. Als je een bouillonblokje toevoegt, ontbreekt alleen de gist nog. Normaliter gebruik je gist als rijsmiddel en kun je het prima vervangen door bakpoeder (= natriumbicarbonaat of calciumbicarbonaat, bijvoorbeeld deze of deze).

Mocht je toch per se echte gist willen, dan kun je die ook los kopen, bijvoorbeeld deze bij Albert Heijn.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:12
@Tomatoman Er zit niet puur gist in, maar gistextract, een smaakstof, qua smaakbeleving c.q. overheersende smaak, vergelijkbaar met zout. Het kan zijn dat OP geen zout mag vanwege een dieet, maar dat staat niet in zijn/haar TS.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

@JukeboxBill Leuke aanname, maar ingredient 2 van marmite is ook zout ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:44

Tomatoman

Fulltime prutser

Je hebt gelijk, @JukeboxBill. Gistextract bestaat in hoofdzaak uit nononatriumglutamaat (E621), ook wel bekend als ve-tsin. Ook dat vind je in de supermarkt. Dan moet je echter wel oppassen als je er bouillon aan toevoegt, omdat dat meestal meer zout dan groente bevat.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Geen zout maar natuurlijke msg of umami.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joesv
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Tomatoman schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 14:30:
Je hebt gelijk, @JukeboxBill. Gistextract bestaat in hoofdzaak uit nononatriumglutamaat (E621), ook wel bekend als ve-tsin. Ook dat vind je in de supermarkt. Dan moet je echter wel oppassen als je er bouillon aan toevoegt, omdat dat meestal meer zout dan groente bevat.
En mochten de supermarkten bij je in de buurt het niet verkopen, die hier bij mij verkopen het niet, dan kan je altijd bij de toko kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

vj_slof schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 13:18:
[...]

Helaas niks in de winkel (Nijmegen btw) te verkrijgen. Navraag gedaan en manager zegt vanwege Brexit het spul duurder is geworden en online wat rondgezocht en blijkt er in Engeland een biergist probleem te zijn en bierbrouwerijen alle gist op hebben gekocht. Naar Arnhem voor een potje Vegamite gaat mij te ver...
Bel een flinke winkel op en vraag of ze de voorraad elders kunnen zien. Een eigen AH winkel (lees: niet franchisenemer) moet dat kunnen zien :)
Dirk verkoopt ze ook, geen idee of dat in de regio zit. AH XL in Arnhem zou ik zeker ook proberen. Desnoods die in Bemmel.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Op www.amazon.de is het wel te bestellen, moet je wel even zoeken naar een versie met lage verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@vj_slof is het nog gelukt? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• vj_slof
Ja hoor. Bij Ekoplaza een potje Vegimite gevonden en gekocht. Prima alternatief. Mag een slotje op.

• Ardana
  • Laatst online: 09-06 21:10

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Niet omdat er een oplossing gevonden is, maar omdat dit geen discussie-waarde heeft, gaat er idd een slotje op.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.