Toon posts:

Voorwaardelijke rijen verbergen met macro

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Jayspc
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-11-2022
Ik heb een bestand waar mijn oud collega vba code heeft geschreven en deze code dient dan alles te zoeken uit het bestand van een datum maar op deze pagina wil ik nu de ochtend en avond waarde scheiden.
dus wil ik 3 macros maken
1 waarmee ik de avond verberg en hij de rijen waar de ochtend in staat laat staan.
1 waarmee ik de ochtend verberg en hij de rijen waar de avond in staat laat staan.
en 1 waar beide word weergegeven dus eigenlijk gewoon normaal.

Het probleem is dat ik heel slecht ben met coderen, iemand die kan helpen?

Alle reacties

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Wat heb je zelf al gevonden? Google helpt je makkelijk een stuk verder. (Hide row if...)
Wellicht al eens iets geprobeerd met de macro recorder?

Loops/Als-dan/Filters?

Garmin FR245M + HRM-RUN

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06:00

g0tanks

Moderator CSA
Welkom op Tweakers. :)

Ik vind het heel lastig om me voor te stellen hoe de data eruitziet op basis van jouw beschrijving. Is er een kolom waarin de datum en tijd staat? Moeten we dan op basis van de tijd bepalen welk dagdeel het is? Of staat dat al in een kolom? Het zou helpen om screenshots van je werkblad te plaatsen.

Daarnaast mis ik zoals @m-vw aangeeft een stukje eigen inzet. Wat heb je zelf al geprobeerd of gevonden?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Jayspc
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-11-2022
Wat ik zelf al heb geprobeerd zijn een paar codes die ik in verschillende forums heb gevonden maar geen van allen krijg ik werkend, heb geprobeerd om een userform te maken met daarin 3 knoppen: Ochtend en avond en alles. hier een code in geplaatst van de forums maar geen resultaat.
verder geprobeerd een macro te maken die hier voor zorgt met die code die ik heb gevonden maar ook daar geen resultaat.

Het enigste wat de code moet zien is de dienst, dit kan avond of ochtend zijn.
Vanuit daar zou ik iets willen maken dat ervoor zorgt dat wanneer ik op men userform de knop alleen avond indruk dat hij de ochtend verbergt enz.

Hierbij een Screenshot.

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-03 11:13
Misschien een domme vraag, maar welke stappen doorloop je als je met de hand doet, wat de macro voor jou zou moeten doen? Ik kan het namelijk maar half volgen denk ik.

En heb je al eens geprobeerd die stappen op te nemen als macro en van daar uit verder te werken?

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee