Toon posts:

Kosten van een dakkapel

Pagina: 1
Acties:

• MisterX333
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 01-04 09:54
Beste allemaal,

Net zoals de rest van Nederland zijn wij aan het kijken of wij onze zolder kunnen herinrichten en hier twee werkkamers kunnen maken. Hiervoor willen wij graag een dakkapel laten plaatsen aan een kant en een scheidingswand laten aanbrengen met daarin een kozijn voor een extra deur.

Nu is het krijgen van een offerte al uberhaupt lastig maar inmiddels hebben wij er een ontvangen. Het betreft het volgende:

- Plaatsing van dakkapel 2.7m breed, 1.50m hoog € 7.500 (2 draai kiep ramen, verder geen bijzonderheden)
- Afwerking dakkapel en plaatsing van 3 led spots 1.800€
- Plaatsen van scheidingswand en kozijn € 4000 (ong 3.5 m breed en 3m hoog)

Ik heb zelf het idee dat dit buitensporig hoog is, maar de markt lijkt zwaar oververhit. Kan ik beter verder kijken? Alvast bedankt voor jullie reacties.

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Afwerking dakkapel en plaatsen scheidingswand kan je beter zelf doen.

Prijs dakkapel (afhankelijk van afwerking, rc waarde, type glad, etc.) lijkt wel acceptabel.
De afwerking daarentegen is zwaar overpriced! Maargoed, daar kunnen ze tegenwoordig voor vragen wat ze willen. Zelf een muurtje plaatsen is niet zo veel werk (zeg ik uit eigen ervaring).

• huppelepups
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 31-03 16:47
Plaatsing van de dakkapel is inderdaad aan de hoge kant.
Mijn dakkapel van 4.2m breed, 1.30m hoog is 7300 euro.
Dit is met 2 draaikiep ramen met hor en 2 vaste ramen.

Het is wel zonder afwerking en verduistering zoals plisse of rolgordijnen.

Zoals degene hierboven zegt; afwerking en scheidingswand kun je zelf

[Voor 12% gewijzigd door huppelepups op 10-02-2021 12:06]

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
De prijs voor alleen de dakkapel is iets aan de hoge kant, maar ook niet erg overdreven duur.

De scheidingswand klinkt wel heel duur, op zich kan je dat prima zelf maken.

La Batterie des Hommes sans Peur

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:50
Mijn ervaring is dat dakkapelzetters alleen dakkapellen willen zetten en geen zin hebben in muurtjes plaatsen en afwerken. Vandaar dat de dakkapel op de offerte redelijk geprijsd is, maar het zetten van het muurtje veel te hoog. Daar kan je beter een standaard klusjesman voor inhuren, of zelf doen natuurlijk.

• MisterX333
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 01-04 09:54
Dank voor jullie reacties.:) Ik zat er inderdaad al aan te denken om de afwerking zelf te gaan doen. Voor het muurtje ben ik van plan om nog wat extra offertes op te vragen of het eventueel zelf te gaan doen, is helaas een schuin dak wat het iets lastiger maakt dan een recht muurtje.

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-03 08:51
We laten een dakkapel plaatsen van 4m voor ~6900 euro, twee kiep en twee vaste ramen. Kunststof rabatdelen op kleur en RC 6.0. In de prijs zit ook het verstevigen van de sporenkap. De genoemde afwerking opties zijn enorm duur, dit kun je het beste iemand anders laten doen.

[Voor 10% gewijzigd door mister_S op 10-02-2021 16:14]

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Prijs dakkapel is wel redelijk ok, de afwerking vind ik duur, want dat is volgens mij maximaal 2 dagen werk, als je heel langzaam werkt.
Het wandje vind ik buitensporig duur, dat is met metal stud ook wel in 2-3 dagen gezet.

• BazzH
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:37

BazzH

Kei-goed...

MisterX333 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 13:52:
Dank voor jullie reacties.:) Ik zat er inderdaad al aan te denken om de afwerking zelf te gaan doen. Voor het muurtje ben ik van plan om nog wat extra offertes op te vragen of het eventueel zelf te gaan doen, is helaas een schuin dak wat het iets lastiger maakt dan een recht muurtje.
Dat wandje zou ik me niet heel druk om maken. Gewoon een simpel wandje is niet ingewikkeld en als je een beetje klussen wel leuk vind kun je daar fors geld besparen. Zelfde voor afwerking aan de binnenkant. Het is echt geen rocket science.

Ik heb momenteel een heel huis te verbouwen, dus ik laat veel doen. Heb net een wandje van 2x2,5 meter laten zetten door een aannemer, omdat ik teveel om handen heb en dat anders nooit op tijd af ga krijgen: Dat is in 1 opdracht gegeven samen met het maken van een doorbraak in een gemetselde binnenmuur (voor een inloopkast, dus geen echt kozijn maar gewoon afgewerkt met houten latten). 1600 euro inc. BTW voor de hele opdracht.

Dan hebben we het overigens over een houten wandje met standaard (steenwol?) isolatie, afgewerkt met OSB+gips. 1 persoon, tussen de anderhalf en twee dagen werk voor de hele opdracht. (Als ik het zelf had moeten doen zeker meer dan een week. :) )

[Voor 3% gewijzigd door BazzH op 10-02-2021 16:40]

Think smart........ Act stupid........

• Denman
  • Laatst online: 09:21
Als het een recht-toe-recht-aan wandje is zonder bochten of plafonds en je bent handig dan kan je het eventueel zelf wel proberen ja. Maar ik vind dat er toch wel snel geroepen wordt dat dat wandje "wel even zelf" geplaatst kan worden. Dat hangt toch van de handigheid van de persoon en de wensen af.

Ik heb absoluut geen 2 linkerhanden, maar ik ben maar wat blij dat ik dit uitbesteed heb vorig jaar. Weliswaar aan een familielid die timmerman is dus ik heb makkelijk praten, maar hij is nog anderhalve week bezig geweest om dit netjes te krijgen. Toegegeven, dat was inclusief:
  • een gedeeltelijke vliering (plafond van de ene kamer is speelruimte voor de andere kamer, dus via een trap).
  • 2 deuren
  • een gangetje waar ook de wasruimte is
  • een nokhoogte van 4,3 meter.
  • allemaal houten wandjes, steenwol ertussen, OSB ertegen, en daarna bekleed met gipsplaten.
  • afwerken dakkapel
Ik denk niet helemaal vergelijkbaar met TS, maar al met al had ik dit niet zelf willen doen (en zo ja dan had het me waarschijnlijk 3 maanden gekost :+)
Bovendien was de stucer erg blij dat het door een professional gedaan was, hij komt nog wel eens zelf gekluste wandjes / plafonds tegen waar het een ramp is om af te werken, oftewel brengt extra kosten met zich mee.

Overigens ter vergelijk voor de dakkapel: wij hebben 9800 Euro betaald voor een dakkapel van 4,6 meter breed, 1,5 hoog, 2 draai-/kiepramen inclusief horren en met geïntegreerde rolluiken. Nog niet afgewerkt, dat heeft de timmerman dus later gedaan.

Join het GoT Pulse-Team!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

MisterX333 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 11:57:
Beste allemaal,

Net zoals de rest van Nederland zijn wij aan het kijken of wij onze zolder kunnen herinrichten en hier twee werkkamers kunnen maken. Hiervoor willen wij graag een dakkapel laten plaatsen aan een kant en een scheidingswand laten aanbrengen met daarin een kozijn voor een extra deur.

Nu is het krijgen van een offerte al uberhaupt lastig maar inmiddels hebben wij er een ontvangen. Het betreft het volgende:

- Plaatsing van dakkapel 2.7m breed, 1.50m hoog € 7.500 (2 draai kiep ramen, verder geen bijzonderheden)
- Afwerking dakkapel en plaatsing van 3 led spots 1.800€
- Plaatsen van scheidingswand en kozijn € 4000 (ong 3.5 m breed en 3m hoog)

Ik heb zelf het idee dat dit buitensporig hoog is, maar de markt lijkt zwaar oververhit. Kan ik beter verder kijken? Alvast bedankt voor jullie reacties.
Meer offertes opvragen.
Deel van het antwoord op prijs geef je zelf al; Net zoals de rest van Nederland....... ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• BazzH
  • Laatst online: 09:37

BazzH

Kei-goed...

Denman schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 16:58:
Als het een recht-toe-recht-aan wandje is zonder bochten of plafonds en je bent handig dan kan je het eventueel zelf wel proberen ja. Maar ik vind dat er toch wel snel geroepen wordt dat dat wandje "wel even zelf" geplaatst kan worden. Dat hangt toch van de handigheid van de persoon en de wensen af.

[...]
Ik roep ook dat je dat in principe zelf kunt, maar iemand die echt totaal niet handig is heeft daar toch geen zin in. En als je er geen zin in hebt of klussen überhaupt niet leuk vind: vooral niet doen!

Ik ben niet meer dan "een beetje handig" en ik heb in onze vorige woning de hele zolder zelf opgeknapt. Wandje gesloopt, kozijn omgedraaid (een of andere joker leek het een goed idee om de deur richting het trapgat te laten openen op 1 meter van het trapgat, want dan had je meer ruimte in de zolderkamer, levensgevaarlijk) en nieuw wandje gezet (deze keer met de gipsplaten verticaal i.p.v. horizontaal, al vond ik dat idee van horizontaal ook wel creatief). Maar ik vind dat dus wel leuk en dan is het ook niet erg dat het wat langer duurt. En als het dan klaar is en je het resultaat ziet (wetende wat het gekost heeft) dan geeft me dat toch wel een bepaalde voldoening.

Maar als mijn zwager (bijvoorbeeld) zou zeggen dat hij zoiets wil gaan doen, dan lach ik hem vierkant uit. (Kan ik best zeggen, want dat gaat hij écht niet doen.)

Think smart........ Act stupid........

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee