Toon posts:

WISA WC blijft doorlopen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:28
Mijn vraag

Al geruime tijd hebben wij een probleem met onze WiSA reservoir van de WC.
Hij blijft lopen.

Nu is dit ongeveer 3 jaar geleden begonnen en heb ik het binnenwerk van de WC beneden verhuisd naar boven (die wordt minder intensief gebruikt).
Daarmee was het probleem uiteraard van beneden naar boven verhuisd.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb het volgende al geprobeerd.
Ik heb de rubberen ring onderaan het mechanisme vervangen.
Hiermee was het probleem weer een tijd achter de rug, maar jullie raden het al het probleem is weer terug.

Ik had reeds geinformeerd bij de bouwmarkt en die vertelde mij dat het binnenwerk wellicht scheef op de pinnen aan de binnenkant van het reservoir kan staan waardoor dit probleem optreed.

Verder heb ik ook de bak gevuld met schoonmaakazijn om te kijken of het probleem door kalk kwam, maar dat heeft helaas niet geholpen.

Nu heb ik gevonden dat wij een WISA 790 hebben en kan daarvan nog een binnenwerk bestellen, maar de vraag is echter gaat dit helpen ?

Of hebben jullie wellicht andere tips die ik kan proberen ?

2250 WP Zuid PVoutput

Alle reacties

• michiel_
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik ben geen loodgieter dus het kan zijn dat het niet klopt (ik heb dit in het verleden ook gehad en opgelost)

In de vlotterkraan (links op de bovenste foto) zit ook een rubber/membraan. Als deze niet goed meer is blijft hij ook doorlopen. Dit membraan is in de meeste bouwmarkten wel te vinden: https://www.gamma.nl/asso...-v-vlotter-wisa/p/B799245

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik gok op dit stukje rubber wat hierboven wordt gelinkt.

Hier kun je zien hoe je dat moet vervangen: YouTube: Vlotter toilet membraan vervangen (WISA Sphinx toilet)

Mocht je dat rubber eerst gaan bekijken voordat je een nieuwe haalt: kijk even of er een scheurtje in zit. Wanneer dat zo is: nieuwe kopen.

• MdO82
@michiel_ en @sypie dank voor jullie reactie.
Hij blijft bij mij in de pot doorlopen de vlotter stopt met vullen en begint utieraard weer als het niveau te laag geworden is.

Zou daarbij het membraam vervangen ook helpen ?

2250 WP Zuid PVoutput

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:39
De klassieker is het membraam, ik zou dat altijd vervangen en dan kijken of het helpt. Heb inmiddels bij een paar spoelbakken zulje problemen gehad en het membraam vervangen heeft tot nu toe altijd geholpen.

je kunt bijv deze kopen: https://www.toolstation.n...aan-met-steunplaat/p73040 of die van de gamma uit de link van @michiel_

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:50
Je moet goed kijken waar het probleem zit. Lekt het reservoir of blijft het kraantje doorlopen.
Als het kraantje door blijft lopen dan zal het na een poosje via de overloop in de pot doorlopen.
Als het reservoir lekt dan begint de vlotter na een poosje opnieuw en dat blijft dan doorgaan

• MdO82
KNed schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 13:33:
Je moet goed kijken waar het probleem zit. Lekt het reservoir of blijft het kraantje doorlopen.
Als het kraantje door blijft lopen dan zal het na een poosje via de overloop in de pot doorlopen.
Als het reservoir lekt dan begint de vlotter na een poosje opnieuw en dat blijft dan doorgaan
@KNed dat laatste is er inderdaad aan de hand.
Hij blijft in de pot lopen en ik hoor en zie niks bij het kraantje binnen komen.
Dat gebeurde vanmorgen wel, maar had hem niet goed aangedraaid 8)7

Dan blijf je inderdaad water horen lopen al gaat het niet snel

2250 WP Zuid PVoutput

• Rick--
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 14-04-2021

• Arjano
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 28-03 16:10
Is de onderste rubberen ring nog wel soepel? Zo nee dan vervangen.

Loopt het water ook door als je de ronde buis naar onderen drukt? Kan ook zijn dat er vuil onder het piepschuim zit in het binnenwerk en daardoor sluit het niet volledig af.

Ook kun je nog het water niveau verhogen in de stortbak, dit geeft meer druk op de rubberen ring en sluit deze beter af.

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Zoals eerder aangegeven, veel te veel moeite.... bestel voor 4-6 tientjes een compleet nieuw reservoir, vaak volgende dag in huis en vaak in 20-30 minuten vervangen: kraantje dicht, doortrekken, klep eraf, bak lostrekken, pijp lostrekken, nieuwe pijp even afkorten aan de hand van de oude pijp, soms even 2 nieuwe boorgaatjes als niet hetzelfde type, bak met pijp inbrengen en ophangen, klep dicht, klaar

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:13

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Misschien kun je het rubber een stukje ronddraaien zodat het niet precies weer op dezelfde plek op die pijp afsluit. Of hem omdraaien (onderkant boven). Vervangen kan altijd nog.

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:39
Waarom nou niet gewoon voor 6 euro dat membraan kopen en dat doen? 20 min werk en 90% kans dat het klaar is.
Compleet vervangen kan altijd nog.

• MdO82
Arjano schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 22:08:
Is de onderste rubberen ring nog wel soepel? Zo nee dan vervangen.

Loopt het water ook door als je de ronde buis naar onderen drukt? Kan ook zijn dat er vuil onder het piepschuim zit in het binnenwerk en daardoor sluit het niet volledig af.

Ook kun je nog het water niveau verhogen in de stortbak, dit geeft meer druk op de rubberen ring en sluit deze beter af.
Waarschijnlijk zit het dus toch in de rubberen ring.
Deze had ik 2 jaar geleden vervangen en had het idee dat daar het probleem niet in zat.

Maar nu heb ik zoals jij suggereerde het waterniveau verhoogd en het lijkt verholpen.

Zal de ring toch maar vervangen

2250 WP Zuid PVoutput

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee