Toon posts:

Familie game pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Moonwell
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-12-2021
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Allround game pc. Situatie schets: Gezinsleden hebben allemaal een eigen laptop voor werk/school e.d. en we willen graag 1 pc die wat sterker is dan de laptop. Waar iedereen de dingen op kan doen die de laptop niet trekt. denk aan gamen (WoW, Overwatch (Overwatch 2 als die uit is), Fortnite, Minecraft en fotobewerking (Photoshop). PC de er nu staat is verouderd en is aan vervanging toe.

Huidige PC bevat:
- AMD Athlon II x3 455,
- 8GB RAM,
- Nvidia Geforce GTX 760
- ASUS M5A78L-M
- SSD + HDD

Wat mag het systeem gaan kosten?
rond de 700-800 euro echte max is 900 Nieuw beeldscherm moet ook aangeschaft worden maar valt buiten dit budget

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord + muis en SSD kan ik meenemen :)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een pc waar je voorlopig mee vooruit kan qua fotobewerking en games, de nieuwste games op high spelen is niet nodig.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wifi (liefst onboard), kabel is niet aanwezig. Verder geen speciale wensen. PC staat onder het bureau dus flitsende lichtjes is niet nodig.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Een goed advies ;) Zelf kijk ik alleen naar een videokaart en weet niet meer zoveel af van de huidige specs. Kan ik beter een stapje lager gaan qua video en stap omhoog met werkgeheugen en processor?

Ik hoop dat het voldoende info is, zo niet laat het even weten en dan vul ik het aan. Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite!

Alle reacties

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:17
Wil je zelf bouwen, of een kant en klaar systeem? Ik heb zo'n gevoel dat je het laatste wilt, jijk dan eens in Pricewatch, en zet een filter zoals deze, staat daat iets voor je tussen?

[Voor 38% gewijzigd door martyw op 10-02-2021 11:05]

• Moonwell
martyw schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 11:03:
Wil je zelf bouwen, of een kant en klaar systeem? Ik heb zo'n gevoel dat je het laatste wilt, jijk dan eens in Pricewatch, en zet een filter zoals deze, staat daat iets voor je tussen?
Zelf bouwen is geen probleem!

• martyw
Kijk dan eens naar iets als
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-10400F Boxed€ 134,50€ 134,50
1MoederbordenASRock B460M Pro4€ 97,50€ 97,50
1VideokaartenASUS TUF Gaming GeForce GTX 1650 OC Edition 4GB GDDR6 (P)€ 224,03€ 224,03
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500 Zwart€ 66,08€ 66,08
1Geheugen internKingston HyperX Predator HX426C13PB3K2/16€ 81,57€ 81,57
1VoedingenCooler Master MWE Bronze 450W V2€ 46,-€ 46,-
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 104,72€ 104,72
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 754,40

Videokaarten zijn nu heel duur en/of slecht verkrijgbaar - veel meer dan een nieuwe GTX 1650 zit er bij dit budget niet in momenteel. Als de markt weer normaliseert zou je voor dit geld iets beters moeten kunnen bouwen. Is tweedehands een optie?

• Moonwell
martyw schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 11:11:
Kijk dan eens naar iets als
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-10400F Boxed€ 134,50€ 134,50
1MoederbordenASRock B460M Pro4€ 97,50€ 97,50
1VideokaartenASUS TUF Gaming GeForce GTX 1650 OC Edition 4GB GDDR6 (P)€ 224,03€ 224,03
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500 Zwart€ 66,08€ 66,08
1Geheugen internKingston HyperX Predator HX426C13PB3K2/16€ 81,57€ 81,57
1VoedingenCooler Master MWE Bronze 450W V2€ 46,-€ 46,-
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 104,72€ 104,72
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 754,40

Videokaarten zijn nu heel duur en/of slecht verkrijgbaar - veel meer dan een nieuwe GTX 1650 zit er bij dit budget niet in momenteel. Als de markt weer normaliseert zou je voor dit geld iets beters moeten kunnen bouwen. Is tweedehands een optie?
Hier kan ik zeker wat mee! Ik wacht al ruim 3 jaar tot de videokaart markt weer normaal wordt ;) Nu is het toch echt tijd om de huidige pc te vervangen.

Tweedehands vind ik beetje riskant, denk dan weer teveel aan oplichting of dat iets kapot verkocht wordt en dan kan je fluiten naar je centen.

- Hoelang kan deze videokaart mee denk je?
- Welke videokaart zou je aanraden? Hoeveel zou je dan over budget gaan?

• martyw
Moonwell schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 11:30:
[...]

Hier kan ik zeker wat mee! Ik wacht al ruim 3 jaar tot de videokaart markt weer normaal wordt ;) Nu is het toch echt tijd om de huidige pc te vervangen.

Tweedehands vind ik beetje riskant, denk dan weer teveel aan oplichting of dat iets kapot verkocht wordt en dan kan je fluiten naar je centen.

- Hoelang kan deze videokaart mee denk je?
- Welke videokaart zou je aanraden? Hoeveel zou je dan over budget gaan?
Op dit moment vallen er helaas geen videokaarten aan te raden - voor een GTX 1660 Super wordt nu ruim 500 euro gevraagd door leveranciers met vooraad, waar deze tot vorige herfst de helft kosten. Ik zou me over m'n bezwaren heen zetten, en op V&A naar een kaart (bv. GTX1050Ti of een GTX 1060) zoeken die bij jou in de buurt aangeboden wordt - zodat je zelf kan ophalen, en dan later dit jaar een fatsoenlijke up to date kaart erin.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06:45
Hoe lang kan een GPU mee?: je hebt 5 jaar garantie.
Welke videokaart zou ej aanraden?: de RTX3060, als die voor een mooie prijs op markt komt. De 1e dag was de 3060ti (dure 3060) ook HEEL goedkoop.

• gevulde koek
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16-05 19:02
Kijk of je een tweedehands 970/980/1060 op de kop kan tikken, die moet voldoende zijn voor die spellen. 1050 Ti zal weinig winst opleveren ten opzichte van de 760.

Mocht je toch per se een kaart van een winkel kopen, kijk eerst naar de prijsgeschiedenis zodat je niet voor te veel wordt opgelicht. Kaarten die op dit moment uitverkocht zijn zou ik weinig hoop op vestigen, miners zijn ze nu massaal aan het opkopen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee