Toon posts:

Aankoopadvies router voor buitenbereik

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Theofiel B
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 11-01 15:52
Goedemorgen,

Ik ben bezig met een tuinkamer in de tuin te maken en hier komt een sonos en philips hue lampen.

Op de slaapkamer aan de tuinzijde (1e verdiep.) heb ik bedraad internet. Vanaf daar is het hemelsbreed 10 meter naar de tuinkamer maar draadloos zou het signaal dus door de buitenmuur moeten maar ook door het dak van de tuinkamer wat een 10cm dik gaat worden met isolatie. De voorzijde van de tuinkamer krijgt een glaswand.

Powerlineadapters of een kabel door de grond zie ik niet zitten dus ben op zoek naar een draadloze oplossing. Qua budget gaat de tuinkamer me al een vermogen kosten dus ik wil niet heel veel meer dan een 100 euro uitgeven. Als het minder kan dan graag, moet het meer zijn dan overweeg ik dat ook.

Ik heb zelf al gekeken naar zo'n TP-link router die ik buiten aan de muur kan hangen. Dat lijkt me opzich wel handig. Maar misschien is er wel gewoon een sterke router die ik op de slaapkamer kan zetten en die naast de tuin dan ook m'n huis wat beter voorziet van wifi.

M'n huidige setup is enkel de V12 van KPN en een simpel range extendertje van tplink op de slaapkamer.
Ik wil wel maar met 1 netwerk werken en dus niet moeten wisselen van wifinetwerken.

Heeft er iemand advies waar ik op moet letten? Ik ben best wel een leek hierin en geen idee waar ik naar moet kijken.

Alle reacties

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik heb natuurlijk geen idee hoe je huis eruit ziet, bouwjaar, dikte muren, of hoeveel apparaten je bedraad/draadloos wilt aansluiten. Maar als je momenteel het modem als router gebruikt met een simpele extender, dan zullen de eisen wel niet gigantisch zijn en zal alles een verbetering opleveren :+

Zonder bovenstaande te weten, zou ik in dit geval gewoon een instap mesh set adviseren. Je hoeft niet te klooien met kabels leggen of powerline, gewoon plug 'n play. Iets boven budget, maar ik zou zoiets overwegen: pricewatch: TP-Link Deco S4 (3-pack)

Je zet er dan waarschijnlijk 2 in huis neer en 1 in de tuinkamer. Hiermee heb je zeer waarschijnlijk gewoon prima dekkende wifi in zowel huis als tuin. Verder zet zo'n setje 1 wifi netwerk op en switcht hij automatisch tussen router en de sattelieten, je hoeft dus nergens op te letten of iets te doen.

[Voor 8% gewijzigd door stin00 op 10-02-2021 11:22]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee