Toon posts:

Zoektocht nieuwe laptop of alternatief

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• GM93
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 26-02-2021
Voor mijn studie HBI-ICT heb ik een laptop nodig. Ik heb al een prima laptop van werk (HP ZBook Studio G5 Mobile Workstation - Core i7 8750H / 2.2 GHz) waar de opslag van vol raakt. Hierdoor ben ik gedwongen om een 2e laptop aan te schaffen. Wellicht weten jullie alternatieven zoals het gebruiken van een externe opslag? Ik weet namelijk niet of dit werkt. Om software daarop te installeren en te gebruiken. Omdat ik al een laptop heb, vind ik het zuur dat er nog één gehaald dient te worden vanwege school.

Wat ga je met je laptop doen?
Studie HBO-ICT, software development zoals IntelIJ en ook zal ik werken met embedded systemen. Daarnaast zullen er verslagen gemaakt moeten worden.

Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Het is puur voor het draaien van software voor mijn studie + verslagen maken etc. Voorkeur aan windows.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Zo goedkoop mogelijk voor een prima laptop. Ik begrijp dat een laptop van 200 euro niet voldoet, maar dat bedoel ik ook niet met zo goedkoop mogelijk. Ik moet er gewoon prima mee kunnen werken. Ik hoop onder de 700 euro te blijven.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Lessen zijn nu digitaal, dus nee. Enkel verplaatsingen binnenshuis.

Ik hoor graag van jullie!

Processor
Minimaal Intel Core i5 (9e generatie) of vergelijkbare AMD Ryzen 5, (i7 of Ryzen 7 aanbevolen).

Besturingssysteem
Windows 10 64-bit.

Werkgeheugen/RAM
Minimaal 8GB, 16GB aanbevolen.

Harddisk
SSD minimaal 250GB, 500GB aanbevolen.

Alle reacties

• frankyfn126
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16:56
Hoe groot is je huidige opslag? Waarom is deze vol?

Waarom niet gewoon een nieuwe grotere ssd in? dat kost denk ik een fractie van de prijs van een nieuwe laptop.
Een zbook is dacht ik meer een zakelijke laptop dus vast wel te upgraden.
En denk ik op youtube een video van hoe en wat je precies moet doen.

• Hyruler
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 14-02-2021
Ik heb een bijna nieuwe HP Omen met 16GB en 512gb m2ssd.
Mocht je nog zoekende zijn laat het dan maar weten.

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:36
Er kunnen twee SSD's in je HP ZBook Studio G5. Als er nog maar één in zit, dan dus gewoon een extra SSD. Zitten er al twee in, dan zou ik er daar eentje van upgraden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee