Voor mijn studie HBI-ICT heb ik een laptop nodig. Ik heb al een prima laptop van werk (HP ZBook Studio G5 Mobile Workstation - Core i7 8750H / 2.2 GHz) waar de opslag van vol raakt. Hierdoor ben ik gedwongen om een 2e laptop aan te schaffen. Wellicht weten jullie alternatieven zoals het gebruiken van een externe opslag? Ik weet namelijk niet of dit werkt. Om software daarop te installeren en te gebruiken. Omdat ik al een laptop heb, vind ik het zuur dat er nog één gehaald dient te worden vanwege school.
Wat ga je met je laptop doen?
Studie HBO-ICT, software development zoals IntelIJ en ook zal ik werken met embedded systemen. Daarnaast zullen er verslagen gemaakt moeten worden.
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Het is puur voor het draaien van software voor mijn studie + verslagen maken etc. Voorkeur aan windows.
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Zo goedkoop mogelijk voor een prima laptop. Ik begrijp dat een laptop van 200 euro niet voldoet, maar dat bedoel ik ook niet met zo goedkoop mogelijk. Ik moet er gewoon prima mee kunnen werken. Ik hoop onder de 700 euro te blijven.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Lessen zijn nu digitaal, dus nee. Enkel verplaatsingen binnenshuis.
Ik hoor graag van jullie!
Processor
Minimaal Intel Core i5 (9e generatie) of vergelijkbare AMD Ryzen 5, (i7 of Ryzen 7 aanbevolen).
Besturingssysteem
Windows 10 64-bit.
Werkgeheugen/RAM
Minimaal 8GB, 16GB aanbevolen.
Harddisk
SSD minimaal 250GB, 500GB aanbevolen.
Wat ga je met je laptop doen?
Studie HBO-ICT, software development zoals IntelIJ en ook zal ik werken met embedded systemen. Daarnaast zullen er verslagen gemaakt moeten worden.
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Het is puur voor het draaien van software voor mijn studie + verslagen maken etc. Voorkeur aan windows.
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Zo goedkoop mogelijk voor een prima laptop. Ik begrijp dat een laptop van 200 euro niet voldoet, maar dat bedoel ik ook niet met zo goedkoop mogelijk. Ik moet er gewoon prima mee kunnen werken. Ik hoop onder de 700 euro te blijven.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Lessen zijn nu digitaal, dus nee. Enkel verplaatsingen binnenshuis.
Ik hoor graag van jullie!
Processor
Minimaal Intel Core i5 (9e generatie) of vergelijkbare AMD Ryzen 5, (i7 of Ryzen 7 aanbevolen).
Besturingssysteem
Windows 10 64-bit.
Werkgeheugen/RAM
Minimaal 8GB, 16GB aanbevolen.
Harddisk
SSD minimaal 250GB, 500GB aanbevolen.