Er zijn hier reeds topics maar toch van al tijdje geleden dus hierbij nieuw topic.. Ik heb een HP Z600 workstation op de kop kunnen tikken en wil hiervan de GPU een mooie upgrade geven. Ik heb dit een 2-tal jaar geleden al eens gedaan met een Z220 (mini tower) doch ik ben aan het twijfelen welke GPU ik nu ga nemen. Het systeem wordt gebruikt voor dagdagelijks gebruik binnen mijn bedrijf (office, boekhouding, etc) doch ook voor CAD-ontwerp, Sketchup, Revit-design en beetje fotobewerking.
Het systeem:
HP Z600
Dual x5670 xeons (2x 12 core 2.8-3.2 GHz)
32GB RAM
120GB SSD Samsung (word vervangen door 512 SSD)
Quadro 600 4GB ( te vervangen dus)
Ik weet dat voor de nieuwe GPU ik beperkt zit tot max 150W wegens de HP PSU van slechts 650W maar het het volgende in gedachten. Of een recente kaart met 6GB RAM of een iets "oudere kaart" :
- MSI GeForce GTX 1660 Ventus XS 6G OC
- MSI GeForce GTX 1050 TI GAMING X 4G
Is het het geld waard om een recentere kaart met kostprijs erin te steken, of wordt deze teveel gebottlenecked door het oudere systeem (Xeons/RAM), en beter iets goedkoper gaan?
Het systeem:
HP Z600
Dual x5670 xeons (2x 12 core 2.8-3.2 GHz)
32GB RAM
120GB SSD Samsung (word vervangen door 512 SSD)
Quadro 600 4GB ( te vervangen dus)
Ik weet dat voor de nieuwe GPU ik beperkt zit tot max 150W wegens de HP PSU van slechts 650W maar het het volgende in gedachten. Of een recente kaart met 6GB RAM of een iets "oudere kaart" :
- MSI GeForce GTX 1660 Ventus XS 6G OC
- MSI GeForce GTX 1050 TI GAMING X 4G
Is het het geld waard om een recentere kaart met kostprijs erin te steken, of wordt deze teveel gebottlenecked door het oudere systeem (Xeons/RAM), en beter iets goedkoper gaan?