Op dit moment ben ik tewerkgesteld bij een bedrijf en hebben ze een onprem Exchange 2013 CU23 draaien (onlangs geüpdatet). Nu we hebben Teams (M365 Business basic) licenties gekocht, waar Exchange online licenties in zitten, dus alles zit goed om de migratie effectief te starten. Echter is er ook een public folder mailbox actief die maar liefst 165GB groot is opgedeeld in vele submappen. Dit is eigenlijk het struikelblok.
Nu, is mijn vraag hoe pak ik dit het beste aan? Mijn plan was om de mailbox te gaan opsplitsen en de gehele public folder mailbox te gaan ontleden in shared mailboxen, maar hier gaat denk ik immens veel tijd in kruipen. Ik wou dan in Outlook de shared mailbox mappen met toegang tot de publieke folder. En zo over kopiëren.
Enig idee hoe ik dit het beste zou aanpakken?
Bedankt alvast.
Nu, is mijn vraag hoe pak ik dit het beste aan? Mijn plan was om de mailbox te gaan opsplitsen en de gehele public folder mailbox te gaan ontleden in shared mailboxen, maar hier gaat denk ik immens veel tijd in kruipen. Ik wou dan in Outlook de shared mailbox mappen met toegang tot de publieke folder. En zo over kopiëren.
Enig idee hoe ik dit het beste zou aanpakken?
Bedankt alvast.