Vraag

• Cerberus_tm
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik zoek een?
Muis met veel knoppen op de bovenkant, om veel sneltoetsen en functies met één hand te kunnen bedienen. Het is vooral fijn om met je vingertoppen snel bij veel knoppen te kunnen.

Wat is je budget?
Het liefst rond de €50. Maar ik sta ook open voor (veel) duurdere suggesties: ben gewoon benieuwd wat er allemaal op de markt is. Tweedehands misschien ook.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Maakt niet uit, alleen liefst wel beetje degelijk.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Windows 10. Ik gebruik mijn muisknoppen om allerlei dingen extra snel te kunnen doen. Denk aan programmeren, browsen, spellen – eigenlijk alles wat je kunt bedenken. Ik gebruik ook veel muisgebaren.

Ik gebruik een soort vingertop-greep, waarbij duim en ringvinger de muis aan de zijkanten beet hebben. Mijn pols rust op de gel-bobbel in mijn muismat.

Op dit moment heb ik een Roccat Tyon, maar die wordt niet meer gemaakt, net zo min als zijn opvolger, de Leadr. Als het ware een soort mini-toetsenbordje onder je vingers is super handig, ben er echt veel productiever door.

De Tyon heeft naast de beide normale muisknoppen elk twee extra knoppen bovenop, en ook een 'vin' die je kunt bewegen door met je vingers naar links en naar rechts te gaan.

Ook heeft hij bij je duim een (semi-horizontaal indrukbare) shift-knop, waarmee elke muisknop nog een extra functie kan krijgen. Super handig. Sowieso vind ik (semi-horizontale) knoppen onder mijn duim heel handig. Maar ik zou nog wel meer knoppen willen!

Knoppen aan de zijkant van de muis vind ik dan weer niet handig, want daarbij verschuift de muis vaak net een klein beetje bij mij, vooral als je snel drukt of ermee wilt slepen (omdat je tegen de zijkant aan moet duwen).

Het gaat mij deels juist om knoppen waar je met je vingertoppen makkelijk bij kunt.

De Steelseries 500 had wat minder knoppen, vooral aan de bovenkant, maar was toch al een stuk beter dan het meeste aanbod. Maar ook die wordt niet meer gemaakt.

Ik kijk watertandend naar de Swiftpoint Z, die je ook kunt bedienen door hem te kantelen. Ook heeft hij knoppen die verschillende dingen kunnen doen naarmate je ze harder indrukt, en heeft hij veel knoppen op de bovenkant. Hij is wel heel erg duur.

Iemand nog ideeën? Het is moeilijk zoeken. Ben ook geïnteresseerd in nieuwe concepten.

Alle reacties

• sidney013
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 20-03 19:44
Ik heb laatst een tyon op retourkoop.nl gekocht voor een zeer schappelijke prijs.
Erg tevreden met de muis, oja klein beetje onderhandelen kan nog daar

Ze hebben veel verschillen muizen daar

verder kan ik je niet echt tips geven, ben enkel de tyon gewend.

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-03 13:04

Praetextatus

the dutch_paki

Je zou deze eens kunnen bekijken:
https://www.animeimpulse....multi-button-gaming-mouse

En anders toch iets als dit, ook al is het geen muis in de klassieke zin
Razer Tartarus V2

[Voor 4% gewijzigd door Praetextatus op 10-02-2021 21:57]

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• Cerberus_tm
  • Niet online
sidney013 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 19:10:
Ik heb laatst een tyon op retourkoop.nl gekocht voor een zeer schappelijke prijs.
Erg tevreden met de muis, oja klein beetje onderhandelen kan nog daar

Ze hebben veel verschillen muizen daar

verder kan ik je niet echt tips geven, ben enkel de tyon gewend.
Dank voor de tip! Zal die site eens in de gaten houden. Zie voorlopig geen muizen daar met veel knoppen aan de bovenkant.
Praetextatus schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 21:56:
Je zou deze eens kunnen bekijken:
https://www.animeimpulse....multi-button-gaming-mouse

En anders toch iets als dit, ook al is het geen muis in de klassieke zin
Razer Tartarus V2
Dank voor de link, heb het lijstje eens bekeken, maar zit toch niet echt een vergelijkbare tussen behalve de Tyon. Heel interessant zo'n apart toetsenbordje! Kan aan goed idee zijn naast een muis, maar niet in plaats van.

P.S. Coole naam.

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:38

• Cerberus_tm
  • Niet online
Dank voor de suggestie. Heeft helaas niet veel knoppen aan de bovenkant bij de vingertoppen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee