Toon posts:

Donkere vlek op beeldscherm bij donkere achtergrond

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Oldirty
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 06-01 18:35
Mijn vraag
...hallo heb een donkere vlek op mijn tv ....diameter ongeveer 20 cm, maar bij wit beeld zie je niks ook niet bij rood....bij donkere tinten komt er een donkere vlek tevoorschijn .als ik de hdmi eruit heb en ik alleen op het menu knop druk zie je de vlek ,maar bij wit beeld zie ik helemaal niks ...hoe kan dat en kan ik er wat aan doen en of is de reparatie duur ??? Tv is een sharp lc60le752e

...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb...resetten beeld aanpassen ...bij achtergrond verlichting merk ik dat als ie op hoogste stand staat dat de vlek 1 a 2 cm kleiner is ...bij laagste stand wordt t plekje groter ???

Alle reacties

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:16
Alhoewel een foto bij dit soort situaties nuttig is, wat je schrijft klinkt niet goed. De enige verklaring die ik kan bedenken is dat het LCD-paneel het licht niet meer goed weet tegen te houden en dat betekent dat het paneel aan het overlijden is. Defecten aan de verlichting zijn vaak nog wel repareerbaar, maar dat is er bij jou niet aan de hand, omdat witte schermen goed functioneren, het moet dus het paneel zijn. Een nieuw paneel in een televisie zetten is vaak niet economisch.

• Oldirty
Oke bedankt voor de reactie weet niet hoe ik een foto erbij kan plaatsen ...dus moet waarschijnlijk een nieuwe paneel in . Dan kan ik m dus beter wegdoen ?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dit hoort iig niet zo te zijn. Het is een TV uit 2013, 7 jaar oud dus, die toen ca 1200 euro kostte. Voor reparatie, reken 50 euro onderzoekskosten en dan een uur of 1,5 a 2 werk, ex onderdelen - ALS ze hem al kunnen maken. Ik zit zo op 200 euro bij reparatie.
Nieuwe 65" LCD TV begint bij ca 700 euro. Ik zeg afschrijven die handel en wat mooi nieuws uitzoeken.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• dmantione
Het laten doen gaat sowieso niet economisch zijn. Door wat googelen kun je wellicht achterhalen wat voor paneel erin zit en bijvoorbeeld op Ebay kijken of ze te krijgen zijn en wat voor prijs. Als het je lukt om betaalbaar een paneel te vinden dan is het zelf inbouwen.

• Oldirty
Aha ik heb er geen verstand van maar ben wel een beetje handig ...hoe ziet zo'n paneel er ongeveer uit dan weet wat ik zoek haha

• Oldirty
Ligt dus zowiezo aan het paneel ?

• Oldirty
Zoiets?

• dmantione
Bijvoorbeeld zo:

https://www.ebay.nl/itm/L...a-P000643080/303795425747

Die foto die jij toont lijkt op een omvormer, die dient om de spanning op te wekken voor de verlichting.

• Oldirty
Ohhh zo dus eigenlijk het hele voorplaat ....? Dus dat betekent dat wat ik heb net zo erg is als een gebroken glas ???

• dmantione
Inderdaad ja. Een LCD heeft een lamp dit wit licht uitstraalt en het paneel moet het licht tegenhouden dat je niet wilt zien. Als wit beeld er prima uitziet, dan werkt de lamp naar behoren en is de conclusie dat het paneel licht doorlaat wat het niet door moet laten.

• Oldirty
Oke dan weet ik hoe ver ik ben ....helaas ....tis wel allemaal te bekijken enzo maar hinderlijk ...in ieder geval bedankt voor de uitleg. Ben er erg blij mee ! Ga m in de verkoop gooien mis dat iemand er nog wat mee kan ....
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee