Hoi allen,
Ik heb vele topics doorgespit en voor mijn gevoel alles erover gelezen maar ik vrees dat ik nog wat praktisch inzicht mis. Het gaat om het isoleren van een plat dak. Hier zijn veeeeeel meningen over maar gebaseerd op alles wat ik heb gelezen komt het neer op glaswol tussen de gordingen plaatsen en om vochtproblemen te voorkomen het daaronder af te werken met klimaatfolie. Bij elk ander voorbeeld die ik kan vinden duidelijk maar m.b.t de ruimte die ik moet vullen een aantal vragen.
1)
Een overzicht van de ruimte
Elke mening wordt gewaardeerd
Ik heb vele topics doorgespit en voor mijn gevoel alles erover gelezen maar ik vrees dat ik nog wat praktisch inzicht mis. Het gaat om het isoleren van een plat dak. Hier zijn veeeeeel meningen over maar gebaseerd op alles wat ik heb gelezen komt het neer op glaswol tussen de gordingen plaatsen en om vochtproblemen te voorkomen het daaronder af te werken met klimaatfolie. Bij elk ander voorbeeld die ik kan vinden duidelijk maar m.b.t de ruimte die ik moet vullen een aantal vragen.
1)
- Bij 1 zie je de kieren in de spouwmuur zitten. Moet ik die nog opvullen?
- Verder moet de klimaatfolie tot het einde doorlopen en bevestigd worden op de muur of kan dat ook op het laatste houtje?
- Het glaswol kan nog een stuk doorlopen achter de muur... is het dan genoeg om de klimaatfolie alleen aan onderkant door te hebben?
- is het erg als glaswol bloot ligt aan de zijkant zonder klimaatfolie? Het is zo dat aan één kant een buurman zit gescheiden door een muur maar dat is niet luchtdicht afgewerkt naar het dak, net zoals foto 1 vol met kieren.
Een overzicht van de ruimte

Elke mening wordt gewaardeerd