Toon posts:

Vloerverwarmingverdeler grote temperatuur verschillen buizen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Tag6
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14-02-2021
Mijn vraag
Laat ik eenvoudig beginnen: is het normaal dat de groepen/buizen die allemaal naar de woonkamer gaan een groot verschil in temperatuur hebben vanuit de verdeler? 1 buis is 38 graden, twee zijn er 17-18 graden en de rest ertussenin. Allemaal gaan ze naar 1 ruimte. Dit temperatuurverschil zet zich door in de temperatuur van de tegels in die ruimte.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Knx domotica gestuurde vloerverwarmingverdeler. Hr ketel intergas prestige cw6. Onze domotica man gebruikt Ets5 voor de programmering. Wij gebruiken xxter als visualisatie. Problemen met de vloerverwarming spelen al langer dan dat we de visualisatie hebben.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Resets

Hartelijke dank voor je input als je kan!!!

Alle reacties

• MBgek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-03 15:47
Dit is een waterzijdig probleem, niet softwarematig.

Wat voor verdeler heb je? Deze dient ingeregeld te worden zodat je in elke lus het zelfde aantal liters hebt aan flow. Het is haast onmogelijk om elke lus exact even lang te maken dus moet er onderling gebalanceerd worden :)

• Tag6
Dus iets voor de installateur en niet voor domotica? Beide schuiven het op de andere. Ik begrijp uit je antwoord dat een temp verschil dus op zich niet raar is ter compensatie van de lengtes van de lussen maar blijf het wel raar vinden dat er dan toch nog zoveel verschil is aan het einde van de rit (tegels). Bedankt voor je reply! Ben nu nog eff bezig met of het helpt wat knoppen eraf te draaien bpvan de verdeler...

• BazzH
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

BazzH

Kei-goed...

Dat zijn wel heel grote verschillen. 17 of 18 graden klinkt als "staat niet aan". En dat zou kunnen betekenen dat de Domotica oplossing zegt dat er geen warmtevraag is voor die groepen en netjes aan de regelaar vraagt deze uit te zetten. Of stuurt je Domotica de vloerverwarming als 1 geheel aan en niet per ruimte/groep?

Think smart........ Act stupid........

• Tag6
Bazzh dat zou ik aan de domo man moeten vragen, maar het zou zo moeten zijn dat we het per groep aangestuurd moeten krijgen.

Van links naar rechts zijn de eerste zes lussen met een aparte knop die wel in 1 domotica groep (woonkamer) zitten, knoppen ernaast van keuken, hal en garage. Ik heb knop twee eraf gehaald want ik dacht dat daar iets mee Aan de hand was/is. Echter buis twee is net zo warm als de rest...

Thnx voor je reaktie!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee