Toon posts:

m.2 clonen naar grote m.2 schijf

Pagina: 1
Acties:

• Pietertjeeuh
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-02 10:33
Beste tweakertjes,

Ik wil mijn m.2 disk clonen (waar me windows besturings systeem opstaat). Momenteel heb ik nu deze m.2 schijf:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1Solid state drivesCorsair Force MP300 240GB€ 0,-€ 0,-

Heb deze nieuwe M.2 schijf besteld.
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 1TB€ 128,62€ 128,62

Op mijn moederbord heb ik maar 1 slot. Nu las ik dat ik een USB adapter moet bestellen. Het blijkt dat er allemaal verschillende interfaces zijn nu kan ik niet echt vinden welke interface van de samsung bij een soort usb adapter moet. Kan iemand me uit de brand helpen? Heb eventueel ook nog een externe hardeschijf waar ik hem wel op kan clonen als dat mogelijk is.

[Voor 4% gewijzigd door Pietertjeeuh op 09-02-2021 22:54]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:21
Je moet een USB adapter hebben die NVMe/PCIe ssd's ondersteunt. De goedkopere zijn meestal alleen geschikt voor SATA ssd's.

/edit: Als je toch al een USB harde schijf hebt kun je in plaats van clonen ook een image maken. Je start het clone/image programma op van USB stick, maakt een image van de M.2 disk op de USB schijf. Sluit pc af, verwissel de M.2 ssd's, start clone/image programma weer op van USB stick, restore image van USB schijf naar lege M.2 en start vervolgens weer normaal op.

[Voor 60% gewijzigd door Nielson op 09-02-2021 23:15]

• Pietertjeeuh
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-02 10:33
Thanks voor de info ik ga ermee aan de slag!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee