Toon posts:

Binance help!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• CryptoBeginner
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 10-02-2021
Beste tweakersleden,

Ik ben recent begonnen in de wereld van crypto na een tijd mij te hebben ingelezen. Ik heb een klein bedrag op Bitvavo gestort en heb geïnvesteerd in een aantal coins. Dat ging allemaal erg makkelijk via Bitvavo. Nu wilde ik ook een beetje geld inzetten op een andere coin die niet op Bitvavo werd aangeboden, dus maakte ik een account aan op Binance via de app. Dat ging goed, ID check gedaan, account geverifieerd en een klein bedrag gestort via iDeal. Maar daarna begonnen mijn 'problemen': ik raak helemaal het overzicht kwijt op Binance in tegenstelling tot Bitvavo. Nu snap ik denk ik al waar het verschil tussen deze twee in zit: Bitvavo is een broker en Binance niet.

Nu heb ik dus een aantal euro's staan op Binance. Ik wilde de crypto in gedachten kopen, maar die stond niet tussen de EUR/<coinname> lijst. Volgens mij komt dat omdat er euro's op staan, en de crypto enkel in dollars wordt verhandeld? Volgens mij moet ik mijn euro's converteren naar dollars? Of eerst naar BTC? Mijn vraag is dus of iemand mij in Jip en Janneke taal kan uitleggen welke stappen ik moet zetten om een coin op Binance te kopen? Stel dat ik eerst mijn euro's moet converteren, zitten daar dan kosten aan verbonden? Ik heb diverse handleidingen gelezen, maar snap het nog niet echt en ben bang dat mijn geld opeens weg is omdat ik iets verkeerd doe (zoiets las ik ook ergens).

Nog iets geks: ik zie het geld op Binance wel via de app, maar als ik via de browser op de laptop inlog staat mijn saldo overal op € 0. Ook vraagt hij weer om een ID verificatie, terwijl ik dat al via de app heb gedaan. Weet iemand waarom ik geen saldo zie via de browser?

Kan iemand mij verder helpen? Dat wordt erg gewaardeerd! Heel erg bedankt!

Met vriendelijke groet,

CryptoBeginner

Alle reacties

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17:19
Van euro naar je gewenste munt.
Indien niet mogelijk via een andere munt naar je gewenste munt.

Voorbeeld

Euro naar bnb. Bnb naar Dodge.

Dus je "transfer" muntjes zou dan zowel euro als de gewenste munt moeten ondersteunen. Voor mij is btc dan voor de handliggend

Euro-btc-dodge.

Waarom je geen saldo ziet, of wederom je id moet bevestigen geen idee

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-06 16:55

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Jip en Janneke:
Kies een coin die je wilt hebben, zoek een gewenst trading pair op, klik op buy(variabele invullen), done.
Uiteraard wel zorgen dat je het tegenoverliggende pair beschikbaar hebt.

• CryptoBeginner
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 10-02-2021
Ok, dank. En zijn er kosten aan verbonden als ik eerst de euro's converteer naar BTC? Dus dat ik in jouw voorbeeld 2x transactiekosten betaal? Maar wellicht is dat iets dat alom geaccepteerd is op Binance en ik even aan moet wennen.

En stel ik zou ooit een keer willen withdrawen, dan moet ik <coin> eerst omzetten naar BTC en dan weer BTC naar euro? (Tenzij de coin direct naar euro omgezet kan worden)

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:08
https://www.binance.com/nl/fee/schedule

Dus ga maar uit van 0,1% bij een aankoop én bij een verkoop.
(je betaalt dus 2x een fee)

[Voor 54% gewijzigd door mvrhrln op 09-02-2021 22:39]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee