Vraag

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-03 21:46
Hoop dat dit een goede plek is voor dit topic. Een topic specifiek voor dit spel is er niet.

Vorige week heb ik Wolfenstein II The New Colossus uitgespeeld en toen was het tijd voor de opvolger: Youngblood.
Om een lang verhaal kort te maken: het performt voor geen meter.

Lang verhaal:
The New Colossus draaide ik continue op 100FPS (3440x1440). Zie hardware specs hieronder.
Vervolgens draai ik Youngblood met vergelijkbare instellingen en kom niet boven de 20FPS uit. Dat is niet te spelen. Als ik de instellingen terugzet naar Low en 1920x1080 dan zit ik op max 35a40FPS.
Ik kan zien dat de GPU op 100% zit. CPU 30-40%. Dit was bij The New Colossus ook zo.

Wat heb ik gedaan:
-Youngblood opnieuw geïnstalleerd (via Steam)
-Videodriver gecheckt, nieuwste versie aanwezig
-Gezocht naar vergelijkbare problemen, kwam ik af en toe wel tegen maar geen oplossing

Iemand ideeën wat ik kan checken? Uitproberen?

Specs:
CPU: AMD Ryzen 5 1600AF
Mem: 2x8Gb 3200mhz
Videokaart: MSI 1660 Super (461.40 drivers)
SDD: MP510 500Gb (Nvme SSD)
Monitor: Philips 346P1CRH (3440/1440, adaptive syc)

Asus PP-DLW - 2 x Intel Xeon 3,06 - 1Gb RAM - Coolermaster CM Stacker - 29160 - Seagate 18Gb 15k -=- 2 x LG L1910B 19" TFT

Alle reacties

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:12
Een directe oplossing is het niet, maar misschien heb je hier iets aan? (en dan met name de instellingen vergelijken):

YouTube: Wolfenstein: Youngblood (1K) - GeForce GTX 1660 SUPER vs GeForce GTX...

• wezep
Probleem is gevonden.
Standaard wordt bij dit spel Ray Tracing aangezet.
En dat trekt een 1660Super niet, zeker niet op 3440x1440.
Een 2060 zou op 1920x1080 zo'n 60fps doen. Dat klopt wel aardig, mn 1660super kwam tot ongeveer 40fps.
Heb dit uitgezet, spel opnieuw gestart en probleem opgelost.
Heerlijk weer met 80-100fps spelen op 3440!

Gaat om deze instelling:
Options > Video > Advanced Settings. Scroll down, switch Ray Traced Reflections on

Meer info:
https://www.nvidia.com/en...g-nvidia-dlss-highlights/

Asus PP-DLW - 2 x Intel Xeon 3,06 - 1Gb RAM - Coolermaster CM Stacker - 29160 - Seagate 18Gb 15k -=- 2 x LG L1910B 19" TFT

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13:59
1660 Super ondersteunt geen Ray Tracing.

• wezep
Uszka schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 22:03:
1660 Super ondersteunt geen Ray Tracing.
Even zitten zoeken: dat klopt.
Maar blijkbaar kan het wel aangezet worden in het spel.
En daarmee krijg je een erg slechte performance.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee