MacBook pro retina 2015 en ultrawide monitor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doran1995
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 26-02-2022
Goedemiddag,

Ik heb heb gisteren mijn monitor binnen gekregen via de post (iiyama G-Master Red Eagle GB3461WQSU-B1). Ik probeer hem al halve dag met te verbinden met mijn Macbook maar het lukt niet. Ik gebruik een 2015 MacBook. Maar omdat er een barst in mijn MacBook scherm zit gebruik ik een extern display met hdmi 2. Ik had 4 jaar lang een HP ips scherm en dat werkte zonder probleem met HDMI2 . Nu ik het ultrawide scherm verbonden heb met mijn Mac kan ik niet voorbij mijn login scherm komen. Enigste wat ik zie is mijn muis cursor bewegen, maar verder kan ik op niks klikken of niet inloggen. Ik zie zelf het icoontje niet van mijn acount in inlogscherm.En het ligt niet aan de macbook of kabel want met oude scherm lukt het zonder probleem. Komt dit door de HDMI2? Ik heb online gelezen dat een thunderbolt naar displayport dit zou verhelpen maar dan is dat max 60HZ. En dan zou jammer zijn aangezien ik een 144HZ scherm heb aangekocht. Maar zelf 60Hz zou beter zijn dan niks. Want nu kan ik mijn scherm niet gebruiken noch inloggen. Kunt u mij verder helpen met dit probleem ?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

FWIW, ook als je 'm via HDMI aansluit is de maximale verversfrequentie 60 Hz, en waarschijnlijk met deze resolutie zelfs eerder 30 Hz.

Kun je (ondanks het gebroken scherm) inloggen op je MacBook en dan het scherm aansluiten? Welke versie van macOS gebruik je?

[ Voor 21% gewijzigd door Daedalus op 09-02-2021 19:26 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:42
HDMI op je MacBook is versie 1.4. Daar ga je nooit 3440x1440 @144Hz uit krijgen en misschien niet eens @60Hz. Je zal de monitor aan moeten sluiten met TB>DP maar dan zal de refreshrate idd gelimiteerd zijn tot 60Hz. 144Hz is niet mogelijk met je MacBook.

Kijk eens in het OSD van de monitor of je een HDMI versie kunt selecteren bij de input. Ik weet van Iiyama dat ze die functie voor DP wel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doran1995
@Daedalus veel dankt voor uw reactie ✌ ik kan inloggen als ik op mijn vorige scherm ga. Dat is iets wat ik ook heb geprobeerd. Inloggen met mijn oude scherm eens ik er in zit dan nieuwe scherm aansluiten. Resultaat zwart scherm en 'no signal' en het scherm staat op HDMI 1 heb hem ook in slot 1 gestoken. Niks helpt precies. Denk dat ik eens ga proberen met een Mini DisplayPort to DisplayPort
Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doran1995
@Uszka veel dank voor uw reactie ✌
Wat bedoel je met de HDMI versie ?
Ik heb me 2 uur bezig gehouden om alles uit te proberen met de knopjes aan de onderkant. Maar niks lijkt effect te hebben.
Ik heb eens gekeken naar de Mini DisplayPort to DisplayPort kabels die beschikbaar zijn. En meeste zijn 4k30hz of 2k60hz. Had ook 1 kabel gevonden die 165hz kan halen zogezegd maar geloof er niet teveel van. Heb 2 foto's bijgevoegd van kabels die ik vond.
Mvg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XNdkAw50t-ZuXS_wH3OeFIORuxU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XSAz0yL5gaSmMertvhAlXbEw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ii9a3352Xujlgc5kKR3wmNopNck=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yapwPEnhQU0uU2WK6DZSb7c4.jpg?f=fotoalbum_large