Zoek TV met afstandsbediening met geïntegreerd toetsenbord

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bananenbennie
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-05-2021
Me aan het oriënteren op aanschaf smart TV.

Waar ik nu echter tegen aan loop.. ik zoek een tv met een afstandsbediening met geïntegreerd toetsenbord. De meeste hebben dat niet kom ik nu achter en dan zit je dus heel irritant te kloten met van die pijltjes als je een woord in wil tikken. Iemand tips welke tv's dit hebben zo'n toetsenbord?

Achteraf een los toetsenbord oid kopen zie ik niet zitten met de kans op connectiviteitsproblemen. Of via je foon kan het natuurlijk ook maar moet je ook steeds eerst weer connecten, geen zin in. Een maat van me heeft een LG met een magic remote waar je in praat, maat dat lijkt me ook niet echt wat.

Het moet gewoon een kwestie zijn van aanzetten en dan heel makkelijk iets op kunnen zoeken met de afstandsbediening zelf. Dus zoiets zoals dit:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shortpixel.ai/spai/w_810+q_lossy+ret_img+to_webp/https://techadviseur.nl/wp-content/uploads/2019/12/smarttv-keyboard-2.jpeg

Iemand tips? Formaat tv ergens rond de 40-50 inch met lekker uitgebreid smart tv menu. Ik zit op 2,5 meter afstand dus dan is 50 inch wel de max wat ik begreep. Qua merk.. Samsung heeft wel de voorkeur maar als ik iets anders vind dat voldoet aan mijn eisen ben ik ook al blij.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:04

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
LG-televisies ondersteunen USB-toetsenborden. Als je een draadloos toetsenbord aansluit, dan heb je min of meer wat je wilt. Als je op AliExpress zoekt naar "wireless mini keyboard", dan vind je een hele hoop leuke kleine toetsenbordjes die niet misstaan bij een televisie.

De televisie kan met een USB-toetsenbord overweg, maar niet alle apps kunnen dat. Als je bijvoorbeeld de webbrowser gebruikt, dan werkt het toetsenbord en maakt het webbrowsen op de TV een stuk praktischer. De Youtube-app ondersteunt evenwel geen USB-toetsenbord, dus daarvoor zul je nog altijd de Magic Remote moeten gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:56
Veel Philips tv's hebben dit op de achterkant van de afstandsbediening.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bananenbennie
guido66 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 19:59:
Veel Philips tv's hebben dit op de achterkant van de afstandsbediening.
Ja zoiets zou wel ideaal zijn. Zijn er ook Samsungs die dit hebben? Kan er online niet zo makkelijk iets over vinden, maar misschien gebruik ik de verkeerde zoektermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bananenbennie
dmantione schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 19:58:
LG-televisies ondersteunen USB-toetsenborden. Als je een draadloos toetsenbord aansluit, dan heb je min of meer wat je wilt. Als je op AliExpress zoekt naar "wireless mini keyboard", dan vind je een hele hoop leuke kleine toetsenbordjes die niet misstaan bij een televisie.

De televisie kan met een USB-toetsenbord overweg, maar niet alle apps kunnen dat. Als je bijvoorbeeld de webbrowser gebruikt, dan werkt het toetsenbord en maakt het webbrowsen op de TV een stuk praktischer. De Youtube-app ondersteunt evenwel geen USB-toetsenbord, dus daarvoor zul je nog altijd de Magic Remote moeten gebruiken.
Dit is precies de reden dat ik er niks voel voor zo'n los toetsenbord erbij te kopen. Werkt maar half en dan is de meerwaarde voor mij weg. En ben ook bang voor steeds maar weer opnieuw te moeten connecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
bananenbennie schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 21:58:
[...]

Ja zoiets zou wel ideaal zijn. Zijn er ook Samsungs die dit hebben? Kan er online niet zo makkelijk iets over vinden, maar misschien gebruik ik de verkeerde zoektermen.
Alleen Philips en lang niet alle modellen meer, daar moet je een specifiek typenummer voor nemen. Deze bijv. heeft geen toetsenbord achterop: pricewatch: Philips 50PUS8505 Zilver
Daarvoor moet je de 8535 hebben ipv 8505 pricewatch: Philips 50PUS8535 Zilver Android TV dus hoe uitgebreid wil je het hebben qua Smart. Is er ook in 43" pricewatch: Philips 43PUS8535/12 Zilver

[ Voor 11% gewijzigd door apis29 op 09-02-2021 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@bananenbennie Aankoopadvies dus je topic is verplaatst naar CEA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1302638

Wat wil je er mee gaan doen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:40

FreakNL

Well do ya punk?

Of je koopt gewoon een goeie TV zonder jezelf te limiteren op het smart/keyboard criteria.

Sowieso is smart iets waar je je keuze niet op moet baseren, kan over een paar jaar out of date zijn...

En dan pak je er daarna een mediaspeler bij, afhankelijk van je ecosysteem.

Ik heb zelf een AppleTV, intikken kan gewoon op mijn telefoon...

Letters selecteren met een AB is inderdaad wel heel erg 2007... Maar om nou je TV te selecteren op basis van AB is schraal.. Je TV selecteer je primair op basis van beeldkwaliteit.

[ Voor 13% gewijzigd door FreakNL op 10-02-2021 06:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:02
FreakNL schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 06:55:
Of je koopt gewoon een goeie TV zonder jezelf te limiteren op het smart/keyboard criteria.
Vooral dat... waarom je zelf limiteren tot TV die een AB met keyboard heeft....... daar zijn genoeg alternatieven voor, zodat je een TV kan kopen de je echt wil.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Pagina: 1