Toon posts:

Nieuwe PC bestellen tussen 1000-15000 voor video edit/gamen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Thomasoo22
  • Registratie: februari 2021
  • Laatst online: 10-02 00:50
Hallo iedereen, ik ben van plan een nieuw computer te kopen. Mijn huidige computer is 5 jaar oud en hoewel de computer goed genoeg is voor op internet zitten en lichte games spelen af en toe, is deze niet meer goed genoeg om te kunnen video editten en andere games spelen. Ik had de pc 5 jaar terug voor 700 euro gekocht, het heeft dingen als 8 GB RAM en I5 intel core.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Ik heb een laptop voor mijn studie dus daar zal ik aan werken voor school dingen, echter door corona heb ik van thuis uit college dus ik zal de PC ook voor school gebruiken. Ook zal ik het gaan gebruiken voor gamen. Echter hetgene wat veel capaciteit zal kosten is video-editten. Ik ben recentelijk een youtube kanaal gestart voor mijn muziek. Op mijn huidige pc ben ik niet in staat om video's te editten zonder dat de hele computer vast loopt dus dit is ook een grote motivatie voor een nieuwe pc.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zat de denken aan 1500-2000 euro. Ik heb momenteel al een goed 24' inch scherm, dus heb voor nu geen nieuw scherm nodig nog maar een goede aanbeveling is welkom!

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, alles mag nieuw zijn

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Een systeem die niet zo maar weer zal uitvallen, video's editten in goede kwaliteit, 1080 P minimaal en het liefst een optie tot 4k als dit kan. Genoeg opslag aangezien de video's ergens moeten staan en ik op mijn huidge pc al 670 GB gebruik. Dus wel een minimum van 1500 GB (en het liefst 500 SSD minimaal)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb zelf veel merken voorbij zien komen, maar kon niet per se één beste vinden. Zolang het maar geen heel onbekend merk is, bekende merken zie ik als: HP, ACER, DELL , als je me begrijpt.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefste geen hele zware PC, want stel dat ik later op kamers ga zou ik misschien mijn computer willen meenemen daarheen en dan is een pc van 6-8KG handiger dan een kast van 14 kg. Dat is mijn instelling erover maar als de kast 9 kg is, is het niet per se een afknapper.

Ga je overklokken?
Standaard is prima.

Wat verwacht je van ons?[i]
Graag suggesties voor een goeie PC.
Deze had ik zelf gevonden: https://www.coolblue.nl/p...n-gaming-tg01-1470nd.html

Graag een input van jullie over welke pc maar ook graag input over hoe duur deze hoeft te zijn, 1500 euro of misschien juist wel eerder richting 2000.

Beste antwoord (via Thomasoo22 op 09-02-2021 20:42)

• martyw
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 06:41
Het hangt een beetje van de software en je ambitie niveau af. Voor bijvoorbeeld Davinci Resolve vond ik als minumum CPU Intel Core i7 or AMD Ryzen 7, 16GB RAM, Videokaart met 4GB RAM (link). Dat Coolblue systeem voldoet daaraan, ook de versie met een GTX 1660 Super haalt dat.

[Voor 31% gewijzigd door martyw op 09-02-2021 19:04]

Alle reacties

• keur0000
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 20:46

keur0000

-------- N O N E --------

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• martyw
Het hangt een beetje van de software en je ambitie niveau af. Voor bijvoorbeeld Davinci Resolve vond ik als minumum CPU Intel Core i7 or AMD Ryzen 7, 16GB RAM, Videokaart met 4GB RAM (link). Dat Coolblue systeem voldoet daaraan, ook de versie met een GTX 1660 Super haalt dat.

[Voor 31% gewijzigd door martyw op 09-02-2021 19:04]

• Thomasoo22
Dankjewel, ik zal dit gaan bekijken nu! Echter kan ik niet zelf mijn PC in elkaar zetten en het lijkt erop dat dat wel moet dan?

[Voor 12% gewijzigd door Thomasoo22 op 09-02-2021 20:41]

• Thomasoo22
martyw schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 19:03:
Bedankt voor je duidelijke uitleg. Is die computer dus goed genoeg, ik las wel online dat 16GB RAM enzo waarschijnlijk wel te weinig is voor 4k editten. Maar misschien is het goedkoper om dan over 3 jaar een nieuwe pc te halen ipv nu alvast voor de toekomst een duurdere te halen.

Anyways bedankt en ik denk dus dat ik deze pc zal halen tenzij ik een 'betere' optie vind.

• TweakerVincent
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 23:45
Interessant budget heb je, 1k - 15k (titel) :) Check mijn build

Inno3D RTX 3090 iChill X4 | AMD 5950x | Gigabyte MASTER x570 | G.Skill Trident Z Neo F4-3600C14D 32 GB | Samsung Pro 980 2 TB | Samsung Pro 980 1 TB | Meshify 2 XL | Reverb 2 | Quest 2

• martyw
Thomasoo22 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 20:36:
[...]

Bedankt voor je duidelijke uitleg. Is die computer dus goed genoeg, ik las wel online dat 16GB RAM enzo waarschijnlijk wel te weinig is voor 4k editten. Maar misschien is het goedkoper om dan over 3 jaar een nieuwe pc te halen ipv nu alvast voor de toekomst een duurdere te halen.

Anyways bedankt en ik denk dus dat ik deze pc zal halen tenzij ik een 'betere' optie vind.
Heb je al video edit software op het oog? Laat even weten welke, dan kunnen we misschien nog wat scherper kijken.

• Thomasoo22
martyw schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 20:52:
[...]

Heb je al video edit software op het oog? Laat even weten welke, dan kunnen we misschien nog wat scherper kijken.
Hallo, ik gebruik nu camtasia studio maar dat crasht ook, ik zou dan opzoek gaan naar iets beters. Ik had goede verhalen over davinci resolve gehoord en deze is ook gratis dus waarschijnlijk wordt het deze software.

In principe wil ik een liedje opnemen met Iphone deze naar pc sturen, deze als beeld gebruiken in de video. En dan heb ik een interface met microfoon en daarmee neem ik op, op de computer. Dan voeg ik deze samen met camtasia studio of davinci resolve. Dan knip ik het goed en nog even het geluid misschien harder zetten.

Dus het editwerk is niet heel bijzonder eigenlijk. Maar toch kan mijn huidge PC het niet aan. Ik kan ook goed een PC van 1800 halen maar als ik niet gebruik van alle capaciteiten dan kan misschien een 1500 even veel betekenen toch?
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee