Toon posts:

Pc restart random

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Thijmenrn
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 14-04 00:39
Mijn vraag
Mijn computer heeft nu al voor een hele lange tijd dat hij soms een random reboot doet. ik heb men pc al hard gereset, alleen dit heeft niet geholpen. nu vraag ik hier dus om hulp. ik heb bij event manager ook allemaal rare foutcodes, dus als er iemand is die event codes kan lezen en me er mee zou kunnen helpen zou heel erg fijn zijn,

Relevante software en hardware die ik gebruik
Cpu: I7 8700
Motherboard: Asus prime- B360M-A
RAM: HyperX Predator HX426C13PB3K2/32
ssd: corsair force mp510
Psu: Corsair cx series CX450
Cpu cooler: Cooler Master Masterliquid 120 Lite
1x 1tb drive
2x 500gb drive
windows 10 home

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
ik heb dus al geprobeerd een hard reset te doen, ik heb ook alle components weer eens los gehaald en vast gezet om te kijken of het iets met hardware was maar dat hielp dus ook niet.

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 15:24
Harde reset van wat?

Heb je het bios al eens geupdate of minimaal de default settings geladen?

AIO nog lekvrij?

Getest zonder opslag, of alleen met de OS disk?

Alle kabels zitten goed in de connectors?

• xyanide
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 14:34
En eventueel een screenshot van de foutmeldingen kan ook helpen, of de inhoud van de meldingen.

• Praetextatus
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 11:00

Praetextatus

the dutch_paki

Heeft ie Corona? zet de foutcodes hier zoals @xyanide aangeeft

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• Thijmenrn
@Praetextatus @xyanide dit zijn een paar fotos van de foutmeldingen

• Thijmenrn
@Uszka
ik heb windows gereset, dus clean instal. aoi lekt niet
bios is geupdate en naar default
en wat bedoel je getest zonder opslag?
alle kabels zitten goed in de connectors

• Xander
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 15:07
Thijmenrn schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 18:17:
ik heb bij event manager ook allemaal rare foutcodes, dus als er iemand is die event codes kan lezen en me er mee zou kunnen helpen zou heel erg fijn zijn
Welke codes?

Maakt het nog uit wat je met de PC doet als hij herstart? Ben je dan full load aan het gamen of gebeurt het ook als hij idle op de desktop staat?

Misschien is het nuttig om het geheugen eens te testen met een tool als Memtest86(+).

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• xyanide
Thijmenrn schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 22:40:
@Praetextatus @xyanide dit zijn een paar fotos van de foutmeldingen
Ik zie nog geen foto's?

• Thijmenrn

• Thijmenrn
@Xander het gebeurt meestal als ik aan het gamen ben, en heb het 1 keer gehad toen ik gewoon youtube keek, ik zal wel eens een geheugen test doen.
hierboven zijn nog fotos van de foutcodes/ warnings

• Thijmenrn
zou het eventueel de graphics card kunnen zijn? ik heb die namelijk nu voor 3/4 jaar en het is het oudste onderdeel in mijn computer at the moment.

• xyanide
Op reddit iemand die aangeeft dat het door Anti-Cheat software kan komen (myhyprot2.sys). Is er een specifiek spel wat je speelt die dit kan veroorzaken?
In de logs staat namelijk specifiek dat er een restart werd uitgevoerd door de installatie van een nieuwe driver (myhyprot2.sys).

https://www.reddit.com/r/..._has_crashed_my_computer/

• Thijmenrn
@xyanide dat zou het best kunnen zijn, ookal weet ik niet welke games deze plugin gebruiken. ik speel inderdaad genshin impact alleen het restarten gebeurde al ver voordat ik begon met dit spel spelen.

• Thijmenrn
okay ik ga een paar dingen proberen:
1. ik heb dus 3 hdd's in mijn systeeem, waarvan eentje net nieuw is. ik ga van mijn andere 500 gb schrijf alles op de nieuwe zetten omdat daar nog een een linux os op staat van mijn oude systeem, en ik ga deze formateren.
2. ik ben van plan om een nieuwe videokaart te kopen(samen met een nieuwe power suply) kijken of dit misschien het gaat oplossen.

3. als alles hierboven niet werkt ga ik mijn gehele windows verwijderen en alles op alle schrijven ook reseten.

• Kilomeester
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 27-09 00:40
Ik zou 2 en 3 omwisselen :)

Een nieuwe videokaart kopen lijkt me, zeker in deze markt, per definitie de allerlaatste optie...

• mcDavid
  • Registratie: april 2008
  • Nu online
Heb je memtest86 al gedraaid?
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee