Toon posts:

advies handverwarming achter het bureau

Pagina: 1
Acties:

• valiante
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20-03 15:38
goedendag ik vroeg me nou het volgende af
ik ben een student die op zichzelf woont echter is de verwarming stuk in de studeerkamer en dit kan bij mij pas opgelost worden nadat de corona periode voorbij is volgens de huurbaas.
in het rest van het huis vind ik het geen probleem om het zo koud te hebben maar wanneer ik aan het studeren en of werken ben en aan mijn bureau zit heb ik constant last van koude handen.
voorheen had ik een envavo heatbuff gekocht een infrarood handwarmer ,ideaal lekker warme handen voor een zacht prijsje maar deze ging binnen een paar weken stuk (constant oververhit)
ik vroeg me af wat voor alternatieven ik kan vinden om toch lekkere warme handen te behouden waneer ik achter mijn bureau zit,het liefst met iets van rond de 500 +/- watt zodat de stroomkosten niet de pan uit slaan :P

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:30

MsG

Forumzwerver

USB-handschoenen geen optie?

Ik zou overigens wel huurverlaging eisen, dit is met deze kou toch niet te doen?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• sj0nsj44k
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-03 22:16
Een thermoskan met lekkere warme thee? Je kunt je handen warmen aan het glas. Dit heb ik ook een tijdje gedaan, bijna gratis en werkt heel goed.

• valiante
ik doe veel dingen achter mijn bureau zoals video bewerking en af en toe gamen dus ik heb wel de vrijheid van bewegen en constante warmte nodig :I

edit:
zoals eerder vermeld had ik voorheen een envavo heatbuff wat 2 infraroodlampjes van 80 watt en op het bureau past ,had ik vond het een ideale oplossing maar helaas ging deze binnen de kortste keren stuk,echter goede alternativen heb ik tot dusver niet kunnen vinden

[Voor 48% gewijzigd door valiante op 09-02-2021 17:55]

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:48
Ik gebruik een verwarmingsmat. 90x60 cm is voor mij ruim genoeg om mijn hele werkruimte te bevatten. Nooit meer koude handen!

https://www.conrad.nl/o/v...e_max=105&price_min=52.49

• ShadeHarpy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 07-03 13:30
Hallo,
Zag de post toevallig in actieve topics lijst links.

Hoe klinkt een IR lamp? Is zo op te Googlen.
Ik denk (geen binden advies natuurlijk!!!) dat een 250W lamp zat zal zijn.
Mocht je een lamphouder in de buurt hebben...

[Voor 19% gewijzigd door ShadeHarpy op 09-02-2021 17:57]

• Nieknikey
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:20
Ik weet dat het niet het antwoord is wat je wil horen, maar je huurbaas moet gewoon die verwarming fixen, corona of niet. Corona is echt een kutsmoes hiervoor.

• valiante
ShadeHarpy schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 17:56:
Hallo,
Zag de post toevallig in actieve topics lijst links.

Hoe klinkt een IR lamp? Is zo op te Googlen.
Mocht je een lamphouder in de buurt hebben...
dat had ik dus voorheen een envavo heatbuff(ging stuk) echter alternatieven hiervoor kan ik niet vinden

• valiante
Nieknikey schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 17:57:
Ik weet dat het niet het antwoord is wat je wil horen, maar je huurbaas moet gewoon die verwarming fixen, corona of niet. Corona is echt een kutsmoes hiervoor.
inderdaad maar ze beweren dat het verkeerd is aangesloten en dat het volledig opnieuw aansluiten pas na die periode kan :(

• Nieknikey
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:20
valiante schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 17:58:
[...]

inderdaad maar ze beweren dat het verkeerd is aangesloten en dat het volledig opnieuw aansluiten pas na die periode kan :(
Natuurlijk, want ze moeten er geld voor uittrekken om het te fixen. Maar een radiator kan geen corona krijgen hoor, dus die kan gewoon worden aangesloten. Zoals ik al zei, het is een kutsmoes.

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 11:59
Niemand weet precies hoe lang het nog gaat duren. Zit je straks nog een half jaar zonder verwarming.

Het heeft toch gewoon gewerkt? Dan vind ik het verhaal dat het verkeerd aangesloten zou zijn wel bijzonder.

• valiante
WEBGAMING schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 18:15:
Niemand weet precies hoe lang het nog gaat duren. Zit je straks nog een half jaar zonder verwarming.

Het heeft toch gewoon gewerkt? Dan vind ik het verhaal dat het verkeerd aangesloten zou zijn wel bijzonder.
ik heb een bureau wat aan de muur is vastgemonteerd in een andere kamer,in de woonkamer heb ik wel een werkende radiator maar geen tafels voor mijn laptop,heb voorheen nooit van die radiator gebruik gemaakt

ik had al meerdere problemen met de woning maar dit probleem staat "in de planning" ik vraag in de tussentijd om advies voor alternatieven of mensen met ervaring met bijverwarming voor de handen rondom het bureau

[Voor 16% gewijzigd door valiante op 09-02-2021 18:24]

• mrveenie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-03 19:32
Huurbaas in gebreke stellen. Woning is nu onbewoonbaar zonder werkende cv installatie.

Desnoods de gemeente hierover contacteren want jouw huurbaas dient ervoor te zorgen dat de woning bewoonbaar en veilig is.

https://www.arag.nl/parti...lig-onderhoud-huurwoning/

En uiteraard bij de huurcommissie

[Voor 23% gewijzigd door mrveenie op 09-02-2021 18:28]

• valiante
ik zal morgen zsm contact opnemen met de huurcomissie

als er echter iemand in de tussentijd iets van een handverwarmer of infraroodlampen(iets wat op een envavo heatbuff lijkt bvb) voor het bureau kan aanbevelen of rondom de bovenzijde van het bureau zou ik het op prijs stellen

[Voor 12% gewijzigd door valiante op 09-02-2021 18:38]

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Verwarming stuk of alleen een radiator die geen toevoer krijgt? Als ik het zo lees is de radiator niet gebruikt in een tijdje en nu ineens open gezet? Het kan dan maar zo zijn dat deze een beetje vast zit. Dan kan je het wel open draaien, maar gebeurt er intern nog niets. Soms helpt in zo'n geval los kloppen wel. Ligt er een beetje aan wat voor radiatorknop erop zit of dit kan werken. Heb dit zelfde probleem wel eens gehad en daar werkte het prima, nadat ik de knop eraf geschroefd had.

Wie weet helpt dit, je kan het altijd proberen en scheelt je andere oplossingen.

In this world, Elwood, you must be oh so smart or oh so pleasant. Well, for years I was smart. I recommend pleasant. You may quote me.

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:51
valiante schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 18:35:
ik zal morgen zsm contact opnemen met de huurcomissie
Haha ik geloof er niks van - volgens mij is dit (en heel terecht :)) om de discussie weer richting te geven! Namelijk die van handwarmers.

Had er zelf nog nooit van gehoord dus geen advies. Ga misschien weleens zo’n mat proberen, lijkt me ideaal.

• valiante
Ex Nunc schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 18:43:
Verwarming stuk of alleen een radiator die geen toevoer krijgt? Als ik het zo lees is de radiator niet gebruikt in een tijdje en nu ineens open gezet? Het kan dan maar zo zijn dat deze een beetje vast zit. Dan kan je het wel open draaien, maar gebeurt er intern nog niets. Soms helpt in zo'n geval los kloppen wel. Ligt er een beetje aan wat voor radiatorknop erop zit of dit kan werken. Heb dit zelfde probleem wel eens gehad en daar werkte het prima, nadat ik de knop eraf geschroefd had.

Wie weet helpt dit, je kan het altijd proberen en scheelt je andere oplossingen.
de knop was al reeds vervangen en meerdere keren ontlucht ,de studeerkamer radiator moet vervangen worden en anders aangesloten worden

• valiante
JDillinger schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 18:44:
[...]

Haha ik geloof er niks van - volgens mij is dit (en heel terecht :)) om de discussie weer richting ge geven! Namelijk die van handwarmers.

Had er zelf nog nooit van gehoord dus geen advies. Ga misschien weleens zo’n mat proberen, lijkt me ideaal.
ik kan je screenshots geven dat dit geval al langere tijd in behandeling is,desalniettemin elk advies helpt :)

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Nieknikey schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 17:57:
Nog een antwoord wat TS niet wil horen: een warme trui aantrekken en regelmatig bewegen helpt echt.
mrveenie schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 18:25:
Woning is nu onbewoonbaar zonder werkende cv installatie.
Onbewoonbaar is wat sterk uitgedrukt als de verwarming in één kamer niet werkt.

• valiante
GlowMouse schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 18:57:
[...]

Nog een antwoord wat TS niet wil horen: een warme trui aantrekken en regelmatig bewegen helpt echt.

[...]

nee hoor 3 lagen boven 2 lagen broeken en 2 lagen sokken en voetverwarmer paraat ,inderdaad af en toe opstaan helpt maar de koude handen maken het gewoon te zuur

• mrveenie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-03 19:32
GlowMouse schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 18:57:
[...]

[...]

Dat ligt eraan als het een studentenkamer is die apart wordt verhuurd dan betekent het 100% uitval van de verwarming. Net als zoveel ligt het er dus aan hoe het exact in elkaar steekt.

Wel mag duidelijk zijn dat de huisbaas op basis van corona dit niet kan uitstellen en het binnen een redelijke termijn dient op te lossen.

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:56
mjax schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 17:56:
Ik gebruik een verwarmingsmat. 90x60 cm is voor mij ruim genoeg om mijn hele werkruimte te bevatten. Nooit meer koude handen!

Interessant! Leg je dit dan onder je bureau enkel voor de voeten of zit je hierop met je bureaustoel?

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
valiante schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 18:59:
[...]

nee hoor 3 lagen boven 2 lagen broeken en 2 lagen sokken en voetverwarmer paraat
Zorg dat de onderste laag niet te strak zit, want dan verminder je de bloeddoorstroming.
mrveenie schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 19:05:
[...]

Dat ligt eraan als het een studentenkamer is die apart wordt verhuurd dan betekent het 100% uitval van de verwarming. Net als zoveel ligt het er dus aan hoe het exact in elkaar steekt.
Zelfs dan is 'onbewoonbaar' een veel te sterke uitspraak. Kamerverhuur zonder verwarming is gewoon toegestaan, waaruit al blijkt dat een verwarming niet strikt noodzakelijk is. Als een verwarming onderdeel uitmaakt van het huurcontract, moet hij natuurlijk wel werken.

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

GlowMouse schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 19:09:
[...]

Zorg dat de onderste laag niet te strak zit, want dan verminder je de bloeddoorstroming.

[...]

Zelfs dan is 'onbewoonbaar' een veel te sterke uitspraak. Kamerverhuur zonder verwarming is gewoon toegestaan, waaruit al blijkt dat een verwarming niet strikt noodzakelijk is. Als een verwarming onderdeel uitmaakt van het huurcontract, moet hij natuurlijk wel werken.
Dafaq? Daar geloof ik echt niks van, heb je een bron?

Buiten deze discussie: misschien heb je iets aan een IR-paneel? Beetje afhankelijk van de opstelling van je bureau en je kamer misschien, maar ik vond het ideaal om het in een relatief kleine ruimte toch warm te krijgen.

Nomen nescio

• valiante
Bra-Jo schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 19:25:
[...]

Dafaq? Daar geloof ik echt niks van, heb je een bron?

Buiten deze discussie: misschien heb je iets aan een IR-paneel? Beetje afhankelijk van de opstelling van je bureau en je kamer misschien, maar ik vond het ideaal om het in een relatief kleine ruimte toch warm te krijgen.
ik zat toevallig al te kijken naar infrarood panelen en warmte panelen oid misschien dat iemand daar ervaring mee heeft?

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:48
Xepos schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 19:06:
[...]

Interessant! Leg je dit dan onder je bureau enkel voor de voeten of zit je hierop met je bureaustoel?
Ik heb er 2: eentje op het bureau en de ander voor mijn voeten. Die laatste gebruik ik niet zo veel. Maar die van het bureau werkt fantastisch. Kies wel voor de regelbare variant (50/100/150 Watt) voor op het bureau want de hoogste stand is soms te warm.

• Delph1900
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-03 20:16
mjax schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 17:56:

Heb deze ook op mijn bureau liggen, wel een met een 3 standen regelaar.
Werkt fantastisch voor mij.

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
De huisbaas moet dan maar in een tijdelijke oplossing voorzien lijkt mij. Laat hem wat kopen/ huren regelen.
Infrarood panelen zijn zeker effectief maar niet echt goedkoop voor het tijdelijke.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Chris_NL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-12-2022
Ik ken een aantal mensen die deze gebruiken:
https://www.bol.com/nl/p/...w-zwart/9200000123382507/
Werken oke. Niet super maar net genoeg zeg maar.

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Infraroodpaneeltje ophangen lijkt me het snelste.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge en nu gasloos dankzij onze Nibe S2125-8 met VVMS320.

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:35

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Mijn vriendin heeft altijd kouwe handjes en draagt binnenshuis vaak zelfs handschoenen zonder vingertopjes. Heb je alle fijne motoriek nog én warme handen. Zonder extra kosten.

Reuma-handschoenen ofzo

Dit dus.

• Vaal
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Vaal

𝖁𝖆𝖓 𝕭𝖎𝖓𝖘𝖇𝖊𝖗𝖌𝖊𝖓, 𝖑𝖚𝖑!

Een broedlamp in een armatuur van een bureaulamp :)

𝕾𝖏𝖔𝖓𝖓𝖎𝖊, 𝖟𝖊 𝖑𝖊𝖌 𝖔𝖕 𝖏𝖊 𝖜𝖆𝖌𝖊𝖓!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Dat de verwarming het niet doet, is met deze kou natuurlijk uit den boze! Laat de huurbaas maar met een oplossing komen. Dat het niet gemaakt kan worden wegens Corona is natuurlijk onzin! Storingsdiensten e.d. gaan "gewoon" door. En als hij de definitieve oplossing niet direct wilt oplossen, dan een elektrische kachel (in overleg met huurbaas) kopen en het bonnetje daarvan (+ extra stroomkosten) naar je huurbaas versturen!

Je huurt iets, dus het zou niet jouw probleem moeten zijn. Helaas zit jij wel in de kou, dus zal je er iets actiever achter aan moeten gaan wil je iets geregeld krijgen!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee