Toon posts:

Uitsparing overzetplinten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• carlynl
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 26-05 09:26
Hi!

Ik krijg de huidige plinten in m'n woning niet van de muur af, dus ben ik gaan kijken naar overzetplinten.

De muurplinten die er momenteel aanzitten, zijn 6x65 (dikte x hoogte).

Nu heb ik overzetplinten gevonden met een uitsparing van 13x70.
Nou lijkt de hoogte mijn niet zo'n probleem, handig zelfs om kabels weg te werken.

Ik vraag me af of de dikte een probleem gaat zijn, aangezien er een ruimte van 7 mm ontstaat tussen de muurplint en de overzetplint, was ik benieuwd of deze wel te monteren valt.

Hopelijk kunnen jullie me helpen!

Alle reacties

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:28
Als je plinten niet van de muur af krijgt is je koevoet te klein.

En voor de ruimte: opvullen met een opvullatje, etc. kan toch altijd?

Heb je al gekozen hoe je wilt monteren, met schroeven of kit?

• carlynl
Rukapul schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 17:03:
Als je plinten niet van de muur af krijgt is je koevoet te klein.

En voor de ruimte: opvullen met een opvullatje, etc. kan toch altijd?

Heb je al gekozen hoe je wilt monteren, met schroeven of kit?
Ik heb één plint geprobeerd los te maken. Dit ging a) heel lastig en (b) het stucwerk kwam deels mee. :F Dus zodoende wil ik ze graag laten zitten en overzetplinten monteren.

Opvullatje zou een oplossing kunnen zijn inderdaad.

Ik wil ze monteren met kit.

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

Superflip

*pwiet*

Is er een reden waarom je andere plinten wil?

Als je het goed wil doen dan heeft het toch de voorkeur om al je plinten te vervangen, maar dan is het ook wellicht stucwerk herstellen en schilderen.

Denk er ook aan dat meubels die tegen de muur staan last kunnen hebben van de hoogte en dikte van een overzetplint.

• michielh3
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-05 09:42
carlynl schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 17:06:
[...]
Ik heb één plint geprobeerd los te maken. Dit ging a) heel lastig en (b) het stucwerk kwam deels mee.
Al geprobeerd om hem aan de bovenkant/achterkant met een multitool los te 'zagen'?
Het stucwerk zou dan moeten blijven zitten, en bij een iets grotere nieuwe plint kun je nog wel een centimeter aan schade maken ;)

• carlynl
Ik snap dat de beste manier verwijderen van de huidige plinten en het plaatsen van nieuwe plinten is.

Echter zijn twee muren opnieuw gestuukt door de vorige bewoner, en daarmee is er ook een deel over de huidige plint heen gestuukt. Waardoor deze verwijderen vrijwel onmogelijk is.

Maar de huidige plint verwijderen is dus voor mij geen optie. Een overzetplint is de meest simpele optie.

Dus vandaar mijn vraag:
Een standaard overzetplint (die goedkoper is) heeft een diepte van 13mm. De muurplint is 6mm diep. Is dit op te vullen met kit?

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Als ge 't neet meer wit: pur en kit :+

Kit heeft geen goede vullende eigenschappen en geeft daarmee geen steun aan je overzetplint. Gebruik gewoon het eerdergenoemde latje om de ruimte op te vullen. Dat latje kun je vervolgens gebruiken als basis om het spul te verlijmen

🖥️ | 🚗

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:28
@carlynl Als je een steekmes achter de plint slaat op een paar plekken zal de schade wel meevallen. Zeker als je er veel hogere plinten voor terugplaatst zie je daar niets meer van. Maar goed, je wil kennelijk heel graag overzetplinten :p

1. Wat zegt de leverancier van de plinten over de mogelijkheden?
2. Bijv. Plintenfabriek verkoopt overzetplinten waarbij je zelf de uitsparing kunt opgeven.

• carlynl
Ik heb de leverancier nog niet gemaild. Dat is inderdaad nog een optie.

De plintenfabriek heb ik inderdaad naar gekeken; maar ter vergelijking met standaard overzetplinten, ben ik bij hen grofweg 200€ meer kwijt.

• Bakema
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-05 03:26
Als je nu met een goed scherp mes strak boven de huidige plinten insnijd, voorkom je dat het stucwerk meekomt. Gewoon een paar x doorsnijden, zo heb ik dat hier pas ook gedaan kwamen keurig los zonder schade.

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

Tja. Is het zo'n gek idee er en latje of vulplaatjes tussen te zetten zodat je op de juiste dikte uitkomt?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee