N.a.v. het uitvallen van de videokaart na een aantal minuten (zie topic https://gathering.tweaker...message/65972610#65972610) heb ik een nieuwe voeding aangeschaft, een MSI MPG A650GF.
Zondag de oude voeding eruit gehaald, en de nieuwe erin, kabels vervangen door de nieuwe.
Echter nadat ik de switch op de voeding op ON zet, hoor ik elke seconde een tik in de voeding, en flashen de LED's op het moederbord. Indrukken van de aan/uit knop op de kast deed ook niks.
- Ik heb de CMOS gereset met een jumper cap en ook nog door de batterij er een uur uit te halen, maar dat had geen effect
- Toen de videokaart eruit gehaald, alleen het moederbord en cpu aangesloten, USB eruit etc., nog steeds tikken en flashende leds
- Toen heb ik de oude voeding weer aangesloten, en warempel ik kan het moederbord weer starten, de cpu koeler ging ook aan
Kan het zijn dat de nieuwe voeding kapot is? Of zie ik wat over het hoofd?
MSI H170A GAMING PRO - Moederbord
MSI MPG A650GF
2 x 4 GB Crucial Ballistix Sport - DDR4
2 x 4 GB Ballistix Sport LT Red - Geheugen
Intel I7 6700K (niet overclocked)
EVGA GTX 980 Ti ACX 2.0+
MSI MPG A650GF.
Samsung 850 EVO MZ-75E500 - Solid state drive
Seagate Desktop HDD ST2000DM001 - Vaste schijf
Windows 10 Home 64
(oude voeding Cooler Master G550M)
gr Edwin
Zondag de oude voeding eruit gehaald, en de nieuwe erin, kabels vervangen door de nieuwe.
Echter nadat ik de switch op de voeding op ON zet, hoor ik elke seconde een tik in de voeding, en flashen de LED's op het moederbord. Indrukken van de aan/uit knop op de kast deed ook niks.
- Ik heb de CMOS gereset met een jumper cap en ook nog door de batterij er een uur uit te halen, maar dat had geen effect
- Toen de videokaart eruit gehaald, alleen het moederbord en cpu aangesloten, USB eruit etc., nog steeds tikken en flashende leds
- Toen heb ik de oude voeding weer aangesloten, en warempel ik kan het moederbord weer starten, de cpu koeler ging ook aan
Kan het zijn dat de nieuwe voeding kapot is? Of zie ik wat over het hoofd?
MSI H170A GAMING PRO - Moederbord
MSI MPG A650GF
2 x 4 GB Crucial Ballistix Sport - DDR4
2 x 4 GB Ballistix Sport LT Red - Geheugen
Intel I7 6700K (niet overclocked)
EVGA GTX 980 Ti ACX 2.0+
MSI MPG A650GF.
Samsung 850 EVO MZ-75E500 - Solid state drive
Seagate Desktop HDD ST2000DM001 - Vaste schijf
Windows 10 Home 64
(oude voeding Cooler Master G550M)
gr Edwin