Toon posts:

Desktop met nieuwe MSI MPG A650GF voeding start niet op

Pagina: 1
Acties:

• EdjeHell
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-02 10:13
N.a.v. het uitvallen van de videokaart na een aantal minuten (zie topic https://gathering.tweaker...message/65972610#65972610) heb ik een nieuwe voeding aangeschaft, een MSI MPG A650GF.

Zondag de oude voeding eruit gehaald, en de nieuwe erin, kabels vervangen door de nieuwe.
Echter nadat ik de switch op de voeding op ON zet, hoor ik elke seconde een tik in de voeding, en flashen de LED's op het moederbord. Indrukken van de aan/uit knop op de kast deed ook niks.

- Ik heb de CMOS gereset met een jumper cap en ook nog door de batterij er een uur uit te halen, maar dat had geen effect
- Toen de videokaart eruit gehaald, alleen het moederbord en cpu aangesloten, USB eruit etc., nog steeds tikken en flashende leds
- Toen heb ik de oude voeding weer aangesloten, en warempel ik kan het moederbord weer starten, de cpu koeler ging ook aan

Kan het zijn dat de nieuwe voeding kapot is? Of zie ik wat over het hoofd?

MSI H170A GAMING PRO - Moederbord
MSI MPG A650GF
2 x 4 GB Crucial Ballistix Sport - DDR4
2 x 4 GB Ballistix Sport LT Red - Geheugen
Intel I7 6700K (niet overclocked)
EVGA GTX 980 Ti ACX 2.0+
MSI MPG A650GF.
Samsung 850 EVO MZ-75E500 - Solid state drive
Seagate Desktop HDD ST2000DM001 - Vaste schijf

Windows 10 Home 64

(oude voeding Cooler Master G550M)

gr Edwin

[Voor 4% gewijzigd door EdjeHell op 10-02-2021 14:50]

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:16
Klinkt als kortsluiting. Echt alle kabels vervangen, ook de sata en molex kabels?

• EdjeHell
Nee, alleen de kabels die bij de MSI voeding waren meegeleverd.
Ik zal even kijken wat er gebeurd als ik de oude voeding weer aansluit met videokaart en SSD, kijken of deze ook boot.
Ik kan de nieuwe voeding ook testen toch met een paperclip?

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02:54
Je hebt dus kabels lopen inpluggen die er niet in horen. Zou het kunnen zijn dat er een reden was dat die er niet in horen?

Probeer eens enkel MSI kabels te gebruiken, en alle andere rommel even buiten beschouwing laten. (Enkel cpu en mobo stroom geven, heb je een m.2 SSD?)

• EdjeHell
Ik heb alle kabels voor ATX, CPU, PCI en SATA die bij de nieuwe MSI MPG A650GF.voeding zaten in gebruik genomen, dus de oude kabels van de oude Cool Mastervoeding verwijderd (deze hadden ook andere stekkers aan de voeldingkant).

Er was een molex voor de oude casefans, maar ik heb gelijk nieuwe Noctua fans geïstalleerd. Deze heb ik aangesloten op de CPUFAN1 en CPUFAN2 connectors op het moederbord (dit zijn PWM mode). De bestaande CPU koeler (Cooler Master X Dream i117) zat op de CPUFAN1, deze heb ik verplaatst naar de SYSFAN1 (Voltage mode), omdat de i117 geen pwn heeft, die zat dus eigenlijk verkeerd al die tijd (2,5 jaar).

De SSD is een Samsung 850 EVO MZ-75E500 dus geen M.2.

Wat ik me wel afvraag is de dubbele stekkerblok aan de voedingkant van de ATX kabel, een 18 en een 8 pins. Ik gebruik dan alleen de 18 pins. Ik vind hierover weinig informatie online.
De cpu kabel steek ik dan in de CPU ingang onder de 18 pins motherboard.

Ik kan eventueel een foto plaatsen van de stekkers als dat handig is?

Maar ik heb dus alleen de ATX en CPU aangesloten, en zo gauw ik de voeding op ON zet, begint deze te tikken.Ik kan het nog een keer proberen en de USB stekkers en sata van het moederbord unpluggen.
Maar dezeflde actie met de oude voeding gaf wel power aan het moederbord...

Dit is de eerste keer dat ik een voeding vervang, ik dacht dat moet te doen zijn (heb al wel eerder CPU's, coolers e.d.).

• EdjeHell
Hieronder een foto van ATX kabel met de vreemde 8 pins stekker, en de plekker op de voeding waar ik de MB, CPU en PCI aansluit.

• 99ruud99
Als je goed kijkt staat er bij de rechter onderin moederbord boven. Daar moet 2e deel van die stekker in.

Cpu is voor cpu bovenin.

• 99ruud99
Ps hoe krijg je een 10-gaten stekker in een 8 gaten uitgang gepropt?

• EdjeHell
WTF dat is het gewoon, ik moet beide stekkers op de voeding aansluiten! Omdat de kabels zo nieuw en stug zijn, dacht ik dat het niet kon. Omdat ik er ook geen foto's of documentatie over kon vinden, heb ik alleen de 18 pins aangesloten...
Het moederbord start nu op, vanavond de rest aansluiten.
En het is inderdaad een 10 pins stekker, een geen 8 pins...

Ik ben weer heel blij, dank voor het meedenken, waar zou ik zijn zonder de tweakers!

• EdjeHell
Even een follow up.
De voeding werkt nu prima, maar ik heb een storing met de videokaart, zie mij oorspronkelijke topic in de videokaarten sectie: https://gathering.tweaker...message/65972610#65972610
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee