Toon posts:

Onedrive: bestand laten stoppen met synchroniseren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Frank321123
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 26-02-2022
Ik heb een video bestand van 28Gb dat vanuit mijn laptop wil synchroniseren met Onedrive. Dit is niet de bedoeling! Iemand enig idee hoe ik dit kan stopzetten?

Achtergrond,
Ik had het zo ingesteld dat mijn bureaublad automatisch geschynchroniseerd werd. Het bestand waar het over gaat stond dus op mijn bureaublad. Inmiddels heb ik het bestand uit het bureaublad verwijderd, synchroniseert het bureaublad niet meer, heb ik de map bureaublad in onedrive verwijderd maar blijft hij maar synchroniseren.

Ik moet bekennen dat ik geen flauw idee heb waar het bestand nu op mijn laptop staat want bij verwijderen van bureaublad werd aangegeven dat, gezien de grootte, verijwderen definitief is omdat het te groot is om naar de prullenbak te verplaatsen.

Maar goed, volledig ongewild blijft het bestand synchroniseren. Het moet toch mogelijk zijn om dit te stoppen?

Iemand een idee?

Alle reacties

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:18
Al opnieuw opgestart of onedrive zelf volledig afgesloten?

• MKoole
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-05 10:40
Hoi Frank,
Probeer de stappen eens onder "To cancel an upload to the OneDrive website":

How to cancel or stop sync in OneDrive - Office Support

• Frank321123
Tazzios schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 16:25:
Al opnieuw opgestart of onedrive zelf volledig afgesloten?
Yes,
Diverse malen, in verschillende volgorde zelfs.

• Frank321123
MKoole schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 16:26:
Hoi Frank,
Probeer de stappen eens onder "To cancel an upload to the OneDrive website":

How to cancel or stop sync in OneDrive - Office Support
Helaas,
Onderstaand de voor mij van toepassing zijnde passage:

How to cancel or stop sync in OneDrive
To cancel an upload to the OneDrive website
1On the top toolbar, select (OneDrive upload icon Uploading) to show the Progress of each file.
2 To cancel the entire upload, select X icon at the top of the list.

Tip: You can also cancel individual files from the upload.

Ik zie dus niet de X waar in stap 2 naar verwezen wordt. :?

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:48
@Frank321123 Gewoon doorweken geen optie? en later nog eens kijken of hij ergens staat.
kost tijd om onderzoek te doen... of het te laten voltooien..... Je hebt immers de cancel al in het werk gezet< misschien.

[Voor 14% gewijzigd door Mel33 op 09-02-2021 16:41]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• bdevogt
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02:01
Even ontkoppelen van je account,

daarna weer koppelen.

'Iedereen is gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen',. -George Orwell

• Frank321123
Mel33 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 16:37:
@Frank321123 Gewoon doorweken geen optie? en later nog eens kijken of hij ergens staat.
kost tijd om onderzoek te doen... of het te laten voltooien..... Je hebt immers de cancel al in het werk gezet< misschien.
Nee helaas. Overdag wordt het netwerk zodanig belast dat thuiswerken niet meer mogelijk is.
's nachts laten draaien heb ik een paar keer geprobeerd maar dat duurt naar schatting een week of 2. Probleem is dat als de laptop uit wordt gezet of uitvalt (accu leeg) dat hij dan weer opnieuw begint.

• Frank321123
bdevogt schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 16:37:
Even ontkoppelen van je account,

daarna weer koppelen.
Even voor de zekerheid: met ontkoppelen bedoel je uitloggen in de app?

• Frank321123
Ontkoppelen gevonden!

Maar gelet op deze melding durf ik het niet. Er staat duidelijk dat onlinebestanden worden verwijderd. Niet helemaal de bedoeling :(

[Voor 37% gewijzigd door Frank321123 op 09-02-2021 16:57]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Nee dat zou ik niet doen :P @Frank321123 je screenshot laat een mailadres zien. De bedoeling? Anders misschien beter je post te wijzigen en het screenshot weg te halen / vervangen door een ander.

Het kan zijn dat het bestand wordt 'vastgehouden' tot het klaar is. Maar een opnieuw opstarten van het systeem zou dat moeten oplossen. Als je het bestand kwijt bent: je kunt eventueel zoeken op de harde schijf naar alle hele grote bestanden. Door in de verkenner te zoeken op 'size:huge' zonder quotes of via losse tools.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Frank321123

Ik geloof dat ik het nog gekker ga maken. Er worden geen grote bestanden gevonden via verkenner. Daarna heb ik het programma Spacesniffer gebruikt. Ook daarin wordt geen bestand gevonden van 28Gb.

Iemand nog ideeen? onedrive app sluiten en computer opnieuw opstarten is al diverse malen gedaan.

• Mel33
De map ‘online’ of de bestanden daarin, eerst verplaatsen naar een veilige plek? En dan ontkoppelen.
Die map ‘online’ sync’t vast en zeker de hele tijd, of niet?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• MartinMeijerink
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-05 19:12

MartinMeijerink

Niet van deze wereld

Frank321123 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 16:22:Ik moet bekennen dat ik geen flauw idee heb waar het bestand nu op mijn laptop staat want bij verwijderen van bureaublad werd aangegeven dat, gezien de grootte, verijwderen definitief is omdat het te groot is om naar de prullenbak te verplaatsen.
Te groot voor de prullenbak, dan is het dus gewoon weg, dat is duidelijk.

I love the smell of a soldeerbout in the morning

• Frank321123
Mel33 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 19:58:
De map ‘online’ of de bestanden daarin, eerst verplaatsen naar een veilige plek? En dan ontkoppelen.
Die map ‘online’ sync’t vast en zeker de hele tijd, of niet?
Ik weet niet zeker wat je met de map 'online' bedoeld. Toch niet de online cloud opslag?

• Frank321123
MartinMeijerink schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 21:07:
[...]

Te groot voor de prullenbak, dan is het dus gewoon weg, dat is duidelijk.
Dat zou je denken. Maar als ik dubbelklik op het bestand dat hij aan het uploaden is dan speelt hij het filmpje keurignetjes af...Je zou zeggen dat hij dan wel ergens moet staan.

De afgelopen dagen heb ik de computer s'nachts laten draaien. Gisteravond zat ik op een upload an bijna 10G. Kijk ik vanmorgen naar de stand van zaken staat hij op 3,8! 8)7

• Mel33
Frank321123 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 08:30:
[...]

Dat zou je denken. Maar als ik dubbelklik op het bestand dat hij aan het uploaden is dan speelt hij het filmpje keurignetjes af...Je zou zeggen dat hij dan wel ergens moet staan.

De afgelopen dagen heb ik de computer s'nachts laten draaien. Gisteravond zat ik op een upload an bijna 10G. Kijk ik vanmorgen naar de stand van zaken staat hij op 3,8! 8)7
Nice, voortgang dus.

Ja ik bedoel de map die dus standaard al synchroniseert, ik dacht dat het bij dropbox een map was die 'online' heet.

• Frank321123
@Mel33
Nee hoor geen voortgang...hij begon weer opnieuw.

Intussen is hij wederom opnieuw begonnen en staat hij nu op 1,5G. Gebed zonder eind op deze manier.

Even voor de zekerheid: Je geeft Dropbox als voorbeeld waar ik een onedrive probleem heb. Er is niet zoiets als een onlinemap bij onedrive voor zover ik weet.

Maar dat gaat toch nergens over? Het moet toch gewoon mogelijk zijn om een upload te annuleren?

• Mel33
@Frank321123 oh heb ik het verwisseld.
Ja moet zeker te annuleren zijn.
Onedrive al een gedeïnstalleerd? Ook de app zelf?
De onedrive bestanden blijven wel bestaan onder je microsoft account.

Al eens ingelogd met een browser naar de onedrive, zie je daar iets gebeuren?
Daar eerst eens kijken voor je de app en het programma van je pc gooit iig.

• Frank321123
@Mel33 ,

Ik begin mezelf een oude zeikerd te vinden. Het wil in ieder geval maar niet lukken.

In de online versie zie ik niets geks gebeuren.
Daarnet de app volledig verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Maar hij begint wederom doodleuk, vanaf het begin, weer te downloaden.

• Mel33
@Frank321123 hij laat een instelling staan misschien.
Maar wat doe je ermee kan je niet zonde de onedrive app?, en kan dat ook via de site doen evt

Maar een andere pc of laptop die doet dat dan niet?

kan je wat screenshot plaatsen?

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee