Toon posts:

iPod 4g muziekvideo uploaden lukt maar half

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Mactweaker
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-02 13:28
Mijn vraag

Hallo allemaal! Al geruime tijd probeer ik video's te uploaden naar mijn oude ipod 4g. Het gaat om gewone mp4 muziekvideo's van youtube en dit probeer ik trouwens ook naar mijn nieuwere Ipad retina uploaden en ik heb steeds hetzelfde probleem.

Van alle video's die ik upload lijkt het erop dat Apple een selectie maakt en zelf bepaalt welke video er wel op mogen komen en welke niet. Dit heeft niets te maken met de beschikbare ruimte.

Sinds de updates naar nieuwere systemen vanaf Marvericks heb ik dit probleem en ik zit hier enorm mee aangezien ik de ipad gebruik in de auto in de ipod in de hobbyruimte voor muziek.

Ik hoop dat jullie hier een oplossing voor hebben want dit is heel erg frustrerend.

Alvast dank!

Alle reacties

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Geen idee hoe je precies je de muziekvideo's download van YouTube, maar je hebt best kans dat de codec/bitrate niet compatible is. Heb je ze wel 'ns door HandBrake gehaald om te transcoden met het juiste profiel?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Mactweaker
Daedalus schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 16:17:
Geen idee hoe je precies je de muziekvideo's download van YouTube, maar je hebt best kans dat de codec/bitrate niet compatible is. Heb je ze wel 'ns door HandBrake gehaald om te transcoden met het juiste profiel?
Bedankt voor je antwoord!

Ik heb handbrake maar ik heb er nog nooit iets mee gedaan. Video's download ik met youtubedownloader en die werkt al vele jaren erg goed. Hij download altijd in hetzelfde MP4 bestand.

Heb jij een advies hoe ik de instellingen moet zetten met betrekking tot de codec voordat ik alles zelf ga verpesten met al die vele instellingen haha 8)7

Het belangrijkste hierbij voor mij is dat de kwaliteit zo hoog als mogelijk blijft.

[Voor 5% gewijzigd door Mactweaker op 09-02-2021 16:21]

• Mactweaker

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Als je op Presets klikt kun je een van de Apple presets kiezen. Voorheen ging dat per apparaat, maar tegenwoordig staat die informatie in de tooltip... "Apple 720p30 Surround" lijkt compatible te zijn met een iPod Touch 4th gen.

Tenminste, ik neem aan dat met een "iPod 4G" je een iPod Touch bedoeld, en niet een iPod Classic 4th gen (a.k.a. iPod (Click Wheel)). Kijk anders op Identify your iPod model om te zien welk model je precies hebt (en Identify your iPad model voor de iPad).

[Voor 23% gewijzigd door Daedalus op 09-02-2021 16:26]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Mactweaker
Daedalus schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 16:25:
Als je op Presets klikt kun je een van de Apple presets kiezen. Voorheen ging dat per apparaat, maar tegenwoordig staat die informatie in de tooltip... "Apple 720p30 Surround" lijkt compatible te zijn met een iPod Touch 4th gen.

Tenminste, ik neem aan dat met een "iPod 4G" je een iPod Touch bedoeld, en niet een iPod Classic 4th gen (a.k.a. iPod (Click Wheel)). Kijk anders op Identify your iPod model om te zien welk model je precies hebt (en Identify your iPad model voor de iPad).
Heel waardevol! Ik ga hiermee testen.

Maar dan heb ik nog een andere vraag. Hoe kan het zo zijn dat met het oude besturingsysteem alle nummers zonder problemen konden worden geupload en middels de nieuwe besturingssystemen moet ik de nummers converteren?

Het zou toch juist gemakkelijker en uitgebreider moeten worden in plaats van dat mogelijkheden van de gebruiker worden ontnomen?

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Geen idee of "youtubedownloader" een directe kopie maakt, of de boel omzet, maar over de jaren zijn de codecs die YouTube gebruikt veranderd. De iPod / iPad was altijd vrij kieskeurig, dus het kan best zijn dat met de tijd die twee niet meer compatible met elkaar zijn.

Maar dat is allemaal speculatie van mij kant. Beter zou zijn om de codes en bitrates te vergelijken van een video die wel werkt, met een video die niet werkt. Als je ffmpeg hebt geïnstalleerd zou je ffprobe kunnen gebruiken in de Terminal om uit te vinden welke codes en bitrates er precies gebruikt worden, of via VLC en dan Window > Media Information... > Codec Details, of via MediaInfo.

• Mactweaker
Daedalus schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 16:41:
Geen idee of "youtubedownloader" een directe kopie maakt, of de boel omzet, maar over de jaren zijn de codecs die YouTube gebruikt veranderd. De iPod / iPad was altijd vrij kieskeurig, dus het kan best zijn dat met de tijd die twee niet meer compatible met elkaar zijn.

Maar dat is allemaal speculatie van mij kant. Beter zou zijn om de codes en bitrates te vergelijken van een video die wel werkt, met een video die niet werkt. Als je ffmpeg hebt geïnstalleerd zou je ffprobe kunnen gebruiken in de Terminal om uit te vinden welke codes en bitrates er precies gebruikt worden, of via VLC en dan Window > Media Information... > Codec Details, of via MediaInfo.
Ik heb VLC dus dat ga ik even uittesten. Lijkt me de gemakkelijkste optie.

Nogmaals dank voor je hulp!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee