Toon posts:

Nog een keer Geforce... please help

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de search gebruikt maar daar wordt ik niet wijzer meer van vanwege oude data enzo.

Ik ben een complete leek op videokaartengebied, maar ik wil toch maar eens een Geforce 2 kaart kopen. De Geforce 3 is me te duur. Nu heb ik goeie ervaringen met Asus dus dat heeft een lichte voorkeur. Welke raden jullie me aan? Hij mag zo'n 4 of 500 pieken kosten.

Rest van m'n puter: PIII 800, 512SD133, 30GB 7200RPM....

Wie helpt me? :) :)

Verwijderd

De goedkoopste... als hij iets trager is overclock hem dan maar. En ga ook voor de pro :)

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-08 16:02
VOlgens mij maakt het niet zo veel uit het grootste verschil zit in de extra aansluitingen enzo (digitalTV out, dat soort dingen) Maarja de meeste mensen gebruiken dat toch niet, als jij dat ook niet doet zou ik gewoon zeggen dat je de gene neemt met minst van die poep erop en dus ook waarschijnlijk de goedkopere

Verwijderd

mm heb zelf byna alle asus g-forge kaarten gehad en nooit geenn problemen gehad dus de asus v7100 serie of v7700 serie zijn allemaal perfect en goed over te klokken

Verwijderd

Topicstarter
Ja, zoals ik al zei ben ik een complete leek op dit gebied. Is zo'n kaart standaard softwarematig over te klokken zonder gevaren??

Verwijderd

Op dinsdag 14 augustus 2001 16:54 schreef frame31 het volgende:
Ja, zoals ik al zei ben ik een complete leek op dit gebied. Is zo'n kaart standaard softwarematig over te klokken zonder gevaren??
Loop je over de straat zonder gevaar?

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-08 16:02
Softwarematig zijn we geloof ik wel over te klokken (powerstrip toch?) Als die vaag begint te doen zet je em gewoon wat lager meestal nix aan de hand

Verwijderd

Topicstarter
OK, bedankt! Verder lees ik over DDR... Is verstandig om hierop te letten denk ik zo?

Is het soort geheugen en hoeveelheid erg belangrijk??

Kortom, welk type zal ik kopen als het aan jullie ligt?? :)

• Starbolt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:16
Asus V7700 GeForce2 32MB Deluxe --> f469,- in pricewatch

Verwijderd

Hardstikke leuk zo'n nieuwe GeForce.
Maar als je veel voor weinig wilt (de goedkoopste dus) kijk dan niet raar op als je 2D niet scherp meer is op een hoge resolutie.
M.a.w. gebruik de "search" nog een keer en informeer jezelf naar de verschillen tussen een goedkope en een wat duurdere Geforce . .
Ik zou nooit besparen op een gfx-kaart, de mijne (Elsa GeForce 2 Ultra 64mb DDR 4ns) kostte destijds 1600 ballen maar ík heb nog nooit één enkele klacht gehad m.b.t. deze kaart.
Tuurlijk is het erg veel geld geweest, maar ik hoef tenminste niet over te stappen op een gf3 en dat bespaard uiteindelijk weer . .
Ik kan het niet vaak genoeg zeggen, bespaar niet op een nieuwe gfx-kaart of op een nieuwe monitor !

• marteltor
  • Laatst online: 21:32
Op dinsdag 14 augustus 2001 16:52 schreef Tijn_3d het volgende:
nooit geenn problemen gehad
altijd dus wel ?

• Scipionyx
  • Niet online
Op dinsdag 14 augustus 2001 18:59 schreef Braadkip het volgende:
Hardstikke leuk zo'n nieuwe GeForce.
[..]
Ik kan het niet vaak genoeg zeggen, bespaar niet op een nieuwe gfx-kaart of op een nieuwe monitor !
Dat je niet moet besparen op een monitor, dat ben ik met je eens.
Maar op een gfx-kaart... Daar heb ik mŽn twijfels over. Na 1 of 2 jaartjes is ie toch al verouderd, (en dan doel ik niet op jouw gfx-kaart) en kan het zijn dat sommige games er niet op draaien.

Nou hangt het er ook vanaf wat voor gebruiker je bent:
- ben je een hardcore gamer?
- waar gebruik je je gfx-kaart voor?
- hoe vaak upgrade je je systeem?

Verder is het merk natuurlijk belangrijk, ivm met driversupport e.d. Met jou ELSA zul je daar geen problemen mee hebben denk ik. ;)

Afhankelijk van deze (misschien wel meer) factoren, zul je je toch af moeten vragen: Besparen of niet?

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Verwijderd

Op dinsdag 14 augustus 2001 19:16 schreef Scipionyx het volgende:

[..]

Dat je niet moet besparen op een monitor, dat ben ik met je eens.
Maar op een gfx-kaart... Daar heb ik mŽn twijfels over. Na 1 of 2 jaartjes is ie toch al verouderd, (en dan doel ik niet op jouw gfx-kaart) en kan het zijn dat sommige games er niet op draaien.

Nou hangt het er ook vanaf wat voor gebruiker je bent:
- ben je een hardcore gamer?
- waar gebruik je je gfx-kaart voor?
- hoe vaak upgrade je je systeem?

Verder is het merk natuurlijk belangrijk, ivm met driversupport e.d. Met jou ELSA zul je daar geen problemen mee hebben denk ik. ;)

[..]
Ik upgrade alleen als het écht moet, ik heb bijv. nog steeds een pIII 500 (@600) op een mobo die vanaf 800Mhz ondersteund.
(binnenkort gaat er wel een andere in denk ik, maar noodzaak? nee).
GFX/Monitor is voor mij wel belangrijk want ik doe veel met Lightwave (en games).
Al met al ben ik niet meer kwijt dan een ander aan een snelle computer met een slome(re) of kwalitatief mindere gfx.

8-)
Pagina: 1