Afgelopen weken studie gemaakt van het samenstellen van componenten voor mijn GAME PC.
Een hoop geleerd. Mede door deze website maar ook door de vele Youtube filmpjes.
Op een aantal onderdelen heb ik nog wat vragen. Graag advies op deze punten. PC gaat voornamelijk voor Racesim worden gebruikt. Beeldscherm ondersteuning is een tripple screen configuratie: 1080p 144hz 1ms.
Zijn er onderdelen gekozen die niet compatible zijn met elkaar?
Ik heb fabrikant moederbord, processor en RAM goed bekeken. Volgens mij sluit dit systeem prima op elkaar aan. Zo heb ik bijvoorbeeld snelheid RAM afgestemd op CPU. Of lengte kast en GPU (wat nog een hele gedoe wordt). Nergens te bestellen.
Voeding
Na een hoop speurwerk is mij nog steeds niet duidelijk. Is 650W voldoende? Heel veel komt er niet meer aan dit systeem. Toekomstige uitbreidingen zijn niet te verwachten. Hooguit een SIII SSD.
Framerate
Zoals ik nu op basis van benchmarkrs kan inschatten is een framerate op spellen zoals ACC en rFactor2 en Iracing van 75+ mogelijk. Wat denken jullie? Waarom wel/niet?
GPU
Voorlopig zo ongeveer nergens te bestellen. De setup zal in eerste instantie zonder GPU worden aangeschaft. Graag nog even feedback op de gekozen GPU. Vooral in relatie tot de beoogde framerate.
UPDATE
Zojuist waarschijnlijk een probleem gevonden met de RAM. Geen idee maar ik duik er even in.
Alvast bedankt
Een hoop geleerd. Mede door deze website maar ook door de vele Youtube filmpjes.
Op een aantal onderdelen heb ik nog wat vragen. Graag advies op deze punten. PC gaat voornamelijk voor Racesim worden gebruikt. Beeldscherm ondersteuning is een tripple screen configuratie: 1080p 144hz 1ms.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-10600K Boxed | € 220,- | € 220,- |
1 | Moederborden | Gigabyte Aorus Z490 Elite AC | € 194,11 | € 194,11 |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 3060 Ti Vision OC 8G | € 629,- | € 629,- |
1 | Behuizingen | Phanteks Eclipse P600S Zwart | € 139,- | € 139,- |
1 | Waterkoeling | Corsair Hydro Series H100x High Performance Liquid CPU Cooler | € 86,90 | € 86,90 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2A2666C16 | € 94,55 | € 94,55 |
1 | Voedingen | Corsair RM650x (2018) Zwart | € 111,90 | € 111,90 |
1 | Solid state drives | Gigabyte NVMe SSD 256GB | € 36,59 | € 36,59 |
1 | Solid state drives | Intel 665p 1TB | € 99,- | € 99,- |
Totaal | € 1.611,05 |
Zijn er onderdelen gekozen die niet compatible zijn met elkaar?
Ik heb fabrikant moederbord, processor en RAM goed bekeken. Volgens mij sluit dit systeem prima op elkaar aan. Zo heb ik bijvoorbeeld snelheid RAM afgestemd op CPU. Of lengte kast en GPU (wat nog een hele gedoe wordt). Nergens te bestellen.
Voeding
Na een hoop speurwerk is mij nog steeds niet duidelijk. Is 650W voldoende? Heel veel komt er niet meer aan dit systeem. Toekomstige uitbreidingen zijn niet te verwachten. Hooguit een SIII SSD.
Framerate
Zoals ik nu op basis van benchmarkrs kan inschatten is een framerate op spellen zoals ACC en rFactor2 en Iracing van 75+ mogelijk. Wat denken jullie? Waarom wel/niet?
GPU
Voorlopig zo ongeveer nergens te bestellen. De setup zal in eerste instantie zonder GPU worden aangeschaft. Graag nog even feedback op de gekozen GPU. Vooral in relatie tot de beoogde framerate.
UPDATE
Zojuist waarschijnlijk een probleem gevonden met de RAM. Geen idee maar ik duik er even in.
Alvast bedankt
[Voor 34% gewijzigd door Michael_1380 op 09-02-2021 16:59. Reden: per ongeluk op sturen gedrukt ipv voorbeeld]