Toon posts:

Mobiele telefoon van de werkgever, privacy vraag

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Vncnt65
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 09-02-2021
Ik vraag me het volgende af:
Ik heb een mobiele telefoon (Android) van mijn werkgever. Ik kan daar alleen mee bellen en ik kan mijn mail bekijken en beantwoorden. Werkprogramma's lopen via laptop.\

Sinds corona zijn er nieuwe regels. Wat kan mijn werkgever zien als ik op mijn eigen wifi netwerk ziet?

Beste antwoord (via Vncnt65 op 09-02-2021 17:05)

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-03 15:32

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Telefoons die hier uitgeleverd worden zijn zakelijke toestellen die beheerd worden via Airwatch. Daar kan ik alleen de programmatuur en de algemene gegevens van zien. (Privé) surfgedrag kunnen we niet zien en wordt ook niet gemonitored. Evenals locatie ed.

Privetoestellen die via een BYO constructie via hetzelfde systeem gebruik maken zijn automatisch afgeschermd.

Volgens mij mag je dat ook helemaal niet monitoren als werkgever zijnde (dacht ik).

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:50
Wat kan je met je andere apparaten zien als die aan wifi verbonden zijn?
alle gedeelde mappen, welke apparaten etc

gewoon niet verbinden als je niet wilt dat je werkgever dit soort info kan zien.

• Vncnt65
Ik zou eigenlijk alleen maar willen weten of mijn werkgever kan zien wat ik op internet op zoek met de telefoon op mijn eigen wifi (thuis)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-04 14:50
Maak je gebruik van een google-account geleverd door je werk? Of heb je de telefoon geinstalleerd met je eigen google account?

• KelvinX
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
Heeft de telefoon een always-on VPN met je werk?

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-04 11:07
Buiten je vraag om, probeer werk en privé gescheiden te houden. Als je iets opzoekt dat niet gerelateerd is aan werk, doe dat met je privéspullen, dan is jouw probleem al opgelost.

Terug naar je vraag. Ik lever ook telefoons uit aan medewerkers. Ik ga vervolgens niet actief monitoren wat mensen daar mee doen, zeker niet op hun prive wifi. Ik bekijk wel actief de firewall op het het werk en vorige week zagen we iemand met een prive ipad 15 GB downloaden van Disney Plus.

Dan gaat er vervolgens wel een slotje op Disney Plus.

Als we iemands telefoon te monitoren, dan is daar iets aan vooraf gegaan.

[Voor 6% gewijzigd door bregweb op 09-02-2021 15:18]

Hattrick: Thorgal Eagles

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:52

Tens

fits the description

Ben niet nieuwsgierig hoor, maar wat wil je precies doen, of heb je gedaan wat je baas niet mag zien?

on topic:
Waarom spullen van de baas thuis gebruiken? heb je geen pc/laptop/tablet?
wat hierbovengevraagd wordt: wat voor account?
Browsergeschiedenis na elke actie wissen kan helpen.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:50
Als je MET JE MOBIEL p*rn* op gaat zoeken: ja

als je op je pc diezelfde site bezoekt: nee

• Vncnt65
bedankt voor alle antwoorden. Mijn werkgever mag in principe alles zien maar het is wel privé en het klopt dat ik dat dan net zo goed op mijn eigen mobiel kan doen maar die heb ik niet, dan moet ik er eentje aanschaffen.
Ik heb de telefoon ' leeg' gekregen met een Eset authenticator app anders kan ik mijn laptop niet gebruiken.
Ik heb mijn eigen google account maar die gebruik ik niet eens. Nogmaals: Ik kan met de werktelefoon alleen de werkmail zien en ik kan er natuurlijk mee bellen. Daarnaast heb ik er alles opstaan wat betreft de socials. Dat gebruik ik alleen met mijn eigen wifi thuis!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Vraag bij de werkgever na wat de afspraken zijn?

Ze mogen sowieso niet zomaar prive gegevens verzamelen/monitoren.

• Vncnt65
KelvinX schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:16:
Heeft de telefoon een always-on VPN met je werk?
Nee, helemaal geen VPN

• _Chris_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-03 14:21
GeleFles schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:38:
Vraag bij de werkgever na wat de afspraken zijn?

Ze mogen sowieso niet zomaar prive gegevens verzamelen/monitoren.
Precies, dit dus. Als er gemonitord / verzameld wordt moet dat kenbaar worden gemaakt, inzichtelijk zijn. Oftewel, vraag het eens aan je werkgever......

• Vncnt65
_Chris_ schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:43:
[...]

Precies, dit dus. Als er gemonitord / verzameld wordt moet dat kenbaar worden gemaakt, inzichtelijk zijn. Oftewel, vraag het eens aan je werkgever......
En dat snap ik allemaal wel maar ik ben meer nieuwsgierig of het mogelijk is of de werkgever kan kijken wat ik op internet doe met mijn eigen wifi.

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Er hoort gewoon een overeenkomst te zijn waar in staat wat mag en wat niet, en wat de werkgever mag monitoren of controleren. Als dat er niet is dan heeft hij geen poot om op staan wat jij ermee doet buiten werktijd. Zolang het maar geen overtredingen van de wet zijn. Als werkgever is het gewoon niet slim om het niet te regelen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Vncnt65
Frogmen schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 16:19:
Er hoort gewoon een overeenkomst te zijn waar in staat wat mag en wat niet, en wat de werkgever mag monitoren of controleren. Als dat er niet is dan heeft hij geen poot om op staan wat jij ermee doet buiten werktijd. Zolang het maar geen overtredingen van de wet zijn. Als werkgever is het gewoon niet slim om het niet te regelen.
mee eens. Blijft alleen nog steeds de vraag if het technisch mogelijk is

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:19
Technisch kan jouw werkgever precies zien wat jij uitspookt op die telefoon. Verder zou hij ook (een deel van) het wifi verkeer binnen jouw huis kunnen onderscheppen.

Technisch is er heel veel mogelijk, praktisch zal het allemaal niet gebeuren totdat er aanleiding voor is.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-03 15:32

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Telefoons die hier uitgeleverd worden zijn zakelijke toestellen die beheerd worden via Airwatch. Daar kan ik alleen de programmatuur en de algemene gegevens van zien. (Privé) surfgedrag kunnen we niet zien en wordt ook niet gemonitored. Evenals locatie ed.

Privetoestellen die via een BYO constructie via hetzelfde systeem gebruik maken zijn automatisch afgeschermd.

Volgens mij mag je dat ook helemaal niet monitoren als werkgever zijnde (dacht ik).

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-04 00:00
Vncnt65 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 16:36:
[...]

mee eens. Blijft alleen nog steeds de vraag if het technisch mogelijk is
Ja dat is mogelijk

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee