Voor mijn nieuw- / her-bouw werkstation wil ik graag zoveel mogelijk componenten hergebruiken van de donor PC, een oude HTPC van ikbenstil.nl. Zo recycle ik de kast, (waarschijnlijk) de voeding maar hopelijk ook de CPU koeler - een Scythe Ninja Mini. Deze heeft een koeloppervlak van 37x37mm en 10 heatpipes. De processor die het ding moest koelen was een AMD Phenom 9500 met een TDP van 95W.
De processor die ik op het oog heb, de Ryzen Pro 4650G, heeft een TDP van 65W.
Vraag is - gaat dit a) passen en b) genoeg koeling kunnen leveren?
Ik ga niet overclocken maar wil wel stabiel kunnen transcoden en video-editten (bijv. met DaVinci Resolve). Gaming wellicht heel, heel, heel af en toe, maar dat zullen (alleen al vanwege de beperkte capaciteiten van de onboard GPU en het beperktere aanbod van games op Linux) oudere titels zijn op lage settings.
Tips / thoughts?
De processor die ik op het oog heb, de Ryzen Pro 4650G, heeft een TDP van 65W.
Vraag is - gaat dit a) passen en b) genoeg koeling kunnen leveren?
Ik ga niet overclocken maar wil wel stabiel kunnen transcoden en video-editten (bijv. met DaVinci Resolve). Gaming wellicht heel, heel, heel af en toe, maar dat zullen (alleen al vanwege de beperkte capaciteiten van de onboard GPU en het beperktere aanbod van games op Linux) oudere titels zijn op lage settings.
Tips / thoughts?
Nuff' said...