Dakkapel lekt (door sneeuw?)

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een nieuw dak (gordingen, 18mm watervaste platen, 83mm recticel euroroof reno en dakpannen). Het lekt nu het dooit aan de bovenkant van de Velux dakramen aansluiting.

Inderdaad omdat er ergens sneeuw smelt onder de dakpannen via de platen naar beneden loopt, maar die platen houden op (zonder waterdichte kering) waar dakraam begint. Hoe zou dat het beste opgelost kunnen worden voor de toekomst?

NB:
We kwamen er later pas achter dat er geen waterdichte folie op platen zit (terwijl die wel was besteld). Maar dat had in dit geval niet gescheeld denk ik?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2021 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jv4nd1x
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17-02-2021
En ook hier iemand met een nieuwe dakkapel (December '20 geplaatst) die flink last heeft van de lekkage. De afgelopen dagen druppelde het al flink, maar sinds gisteravond (toen het ging dooien) en vandaag is het flink geïntensiveerd.

Is het bij jullie ook flink meer geworden sinds gisteravond? Je zou toch zeggen dat met de zonnige dagen de meeste sneeuw onder de dakpannen al was gesmolten. Van de week komt er iemand langs om een offerte voor schadeherstel te maken.

Voor de kenners, vallen jullie nog dingen op, die mogelijk als constructiefout aangemerkt zouden kunnen worden? De dakkapelboer is voor het weekend al langsgeweest en maakte deze foto's op het dak. Zij beriepen zich ook op 'noodweer' en onvoorziene omstandigheden door stuifsneeuw i.c.m. de wind.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3n60nX0Aaxcq_0A7SwdVov3ZDno=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/91fzPnOAIOIgcOpiOw4Q2HJk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qc250pv49iWLqApdTVMqg7HfipE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lNIj9gXEJwLsjmyCsQzrs9DN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yO4TrziKGLOPvpQEduRYWNr8FF8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kycor4pqbUHI1UjzqoztkU3a.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@jv4nd1x Oef, daar zit een hoop sneeuw onder je pannen!

Ik zou ook eens kijken naar de mogelijkheden voor een waterkering, zoals folie, onder je pannen.

Ik denk dat je daardoor ook zo'n last hebt, er ligt zoveel onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Dit vind ik wel een aanfluiting.

Dat je zo'n aansluiting niet helemaal perfect krijgt zonder alle pannen eraf en folie tot de nok; prima. Maar hier zit gewoon een enorme geul; elke druppel die onder een dakpan komt boven jouw dakkapel komt sowieso naar binnen zetten bij jou.

Even die tengel doorzagen, gat opvullen met een driehoekig latje en wat plakfolie eroverheen (of nog veel beter; bestaande folie insnijden en nieuw eronder leggen) zou toch 98% van het water moeten tegenhouden in dit geval.

[ Voor 4% gewijzigd door eamelink op 15-02-2021 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• husje90
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-02-2023
Helaas zelfde probleem als de meeste mensen hier. Nieuwbouw 2016, dakkapel bouwjaar 2018. Voor zover ik kon zien hoort de onderfolie (damp openfolie doorgetrokken te worden met de aansluiting van de dakkapel. Bij het zagen van het gat voor de dakkapel moet dus voldoende folie bewaart worden. Deze hoort denk ik met een bitumenkit achtig iets gelijmd op de constructie. Bij mij lekt alleen de voorste dakkapel en niet de achterste. Ik vermoed dus dat er ergens niet goed gelijmd is of toch een scheur in het folie zit.

lekkage hoort gewoon niet aanwezig te zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servee
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Hier ook beste lekkage, zag drie dagen terug een paar druppels en elke dag iets meer en vanmorgen een plasje onder één van de dakramen..heb de afwerk platen om dakraam weggehaald zodat er meer lucht bij kan zodat het hopelijk sneller droogt met minder schade. Even paar dagen aankijken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pg-8aKzEqEpvif79g_Clx4yWm1o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3vtA1uCEUAB7xgihVpMMKfUX.jpg?f=fotoalbum_large

Daikin FTXM35R/RXM35R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk741
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 09-09 17:25
Afgelopen dinsdag de sleutels gekregen van ons nieuwe huis en daar nu ook een lekkage bij de aansluiting aan de bovenzijde van het dakraam. Doordat het dak hier op het noorden gericht is denk ik dat er nu pas een lekkage optreedt, maar hopelijk droogt het snel op en levert het geen schade op. Een zolder met her en der emmers is toch redelijk onhandig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:16

QuattroNL

It is I.

Luuk741 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 17:03:
Afgelopen dinsdag de sleutels gekregen van ons nieuwe huis en daar nu ook een lekkage bij de aansluiting aan de bovenzijde van het dakraam. Doordat het dak hier op het noorden gericht is denk ik dat er nu pas een lekkage optreedt, maar hopelijk droogt het snel op en levert het geen schade op. Een zolder met her en der emmers is toch redelijk onhandig
Op de zolder is nog te doen. Wij hebben het op de slaapkamer.
Afgelopen nachten vroor het 's nachts dus hadden we geen last van gedruppel. Nu is het in alle hevigheid losgebarsten en ben ik bang dat het ook gewoon 's nachts doorgaat, net zolang totdat alle sneeuw gesmolten is.
Wij gaan maar in de woonkamer ofzo slapen want met dat getik in al die bakjes doe ik geen oog dicht |:(
Worden ineressante tijden...

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappie1978
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17-02-2021
Hier hetzelfde probleem.
Ook lekkage bij de dakkapel welke net geplaatst is.
Komt door de sneeuw die er onder zat.
Enige probleem is dat ik het niet zag omdat het aan de binnenkant in mijn klimaatfolie zat en hier niet doorheen druppelde.
Ik zag een vlek en heb een klein gaatje in de folie gemaakt en toen liepen er een straaltje uit.
Totaal op 4 plekken. Ook 2 nieuwe dakramen geplaatst maar die liggen op het westen, daar geen enkel probleem.

Iemand enig idee wat nu verstandig is. Ik kan de folie dicht plakken en het plafond afwerken maar als het ooit weer gebeurt zie ik het niet meer.
Zou dit er vanzelf door de actieve klimaatfolie aan de binnenkant uit dampen? De glaswol er achter voelt ook wel een beetje vochtig aan. Niet alles maar een paar plekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bewustbekwaam
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10-08 14:56
Hier hetzelfde probleem.

3 maanden geleden een huis gekocht met mijn vriendin (bouwjaar 2015) waar op zolder in 2018 een dakkapel is geplaatst. Ik kwam net op zolder en er liggen 2 dikke plassen met water op de grond. Na het lezen van alle reacties hier zal ik morgen de verzekering bellen en de partij die de dakkapel geplaatst heeft. Ik heb het idee dat de dakkapelmensen gaan zeggen wat ook in jullie opmerkingen staat: "stuifsneeuw en wind", maar dan denk ik bij mijzelf: het kan toch niet zijn dat als het sneeuwt het gaat lekken??

Tips hoe dit aan te pakken zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Wat hier al eerder is gezegd om het op te lossen: dampopen folie vanaf de nok van het dak tot aan de dakkapel welke overloopt in de EPDM dakbedekking. Maarja, da's meer werk (dus duurder) dus dat wordt geeneens genoemd als optie. Concurrentie is flink in die business dus de prijs is vaak allesbepalend.

Als men het bij ons had genoemd als meerprijs dan had ik het wel gedaan (even los van de zonnepanelen die er al lagen). Geen idee wat ik een redelijk bedrag had gevonden eigenlijk. 2 man 2-3 uur extra werk?

Wellicht wil men zoiets alsnog doen, tegen betaling.

[ Voor 7% gewijzigd door QuattroNL op 15-02-2021 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-09 16:15
Bewustbekwaam schreef op maandag 15 februari 2021 @ 20:14:
het kan toch niet zijn dat als het sneeuwt het gaat lekken??
als het sneeuwt lekt het ook niet wel als het bevriest en daarna dooit
over een paar dagen heb je er geen last meer van
het probleem is het Driftsneeuw wat onder de dakpannen komt daar doe je nou niks aan mijn dakraam lekt nu en mijn goot

in de lente maar een dakdekker erbij halen om er naar te laten kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feni
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:49
Goh, dat ik op Tweakers terecht kom voor dit probleem. :)

Hier dus precies hetzelfde, we hebben een dakkapel op het oosten die vandaag behoorlijk begon te lekken. Bouwjaar 2006 en het dak is voorzien van dakfolie, de dakkapel is direct bij de bouw geplaatst en zou goed moeten aansluiten. Omdat de dakkapel op de 2e verdieping zit is even kijken niet echt een optie, dan moet ik een hoogwerker huren.

Ik kijk het nog even aan, als het lekken is gestopt en de schade niet meer toeneemt bel ik de verzekering wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:53
Heeft iemand een voorbeeld van folie die gebruikt kan worden onder de dakpannen? Ik wil van het voorjaar eens wat pannen eraf halen en kijken hoe ik het kan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feni
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:49
ThinkPadd schreef op maandag 15 februari 2021 @ 21:55:
Heeft iemand een voorbeeld van folie die gebruikt kan worden onder de dakpannen? Ik wil van het voorjaar eens wat pannen eraf halen en kijken hoe ik het kan oplossen.
Zie hier wat materialen:

Eternit: stijve en soepele onderdaken
Delta: soepele onderdakfolies
Celit: isolerende Celit 4D houtvezelplaten
Koramic: folie: KoraFleece® en KoraFleece® Plus
IPB: half-stijve platen: Biplex Plus
Monier Belgium: onderdakdoek
SVK: Novex onderdakplaten

Bron: https://www.dakrenoveren.net/hellend-dak/onderdak-plaatsen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:27

aapelite

Do the kirby!

Servee schreef op maandag 15 februari 2021 @ 16:32:
Hier ook beste lekkage, zag drie dagen terug een paar druppels en elke dag iets meer en vanmorgen een plasje onder één van de dakramen..heb de afwerk platen om dakraam weggehaald zodat er meer lucht bij kan zodat het hopelijk sneller droogt met minder schade. Even paar dagen aankijken.

[Afbeelding]
Dit in het verleden ook veel gehad met een dakraam wat er exact uitziet als die van jou. De waterkeringen waren verweerd na een aantal jaren. Was ook niet heel erg goed spul fabrieksaf helaas. Er staat online wel een video hoe je dit met Flexim zelf kan oplossen. Dat heeft het hier helemaal opgelost. Heb het gewoon vanuit het dakraam gat kunnen doen door het raam eruit te tillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

_Arthur

blub

ThinkPadd schreef op maandag 15 februari 2021 @ 21:55:
Een waterkerende, dampdoorlatende folie. Te beginnen onder je nokvorsten en dan overlappend naar je dakkapel/dakraam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raze88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:26
Ook hier flinke lekkage maar dan vanuit een dakraam. Enorm balen en ook maar gaan kijken voor een oplossing ;( .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HfupoRB4KwWutlajW4CUOYvMxTU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PUANN9incVhLKjVKxlaQez7g.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vHH55LdI43wTgl4sqGhoN1EmCDg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KIKUg8WvgFn8ijd2JJ1xxGlM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KMpgLkMBz53yx5sk5gDbledj6kQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xnTgueqr6UDnyGoKz01cFSUg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

raze88 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 08:31:
Ook hier flinke lekkage maar dan vanuit een dakraam. Enorm balen en ook maar gaan kijken voor een oplossing ;( .

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat is aardig wat schade ;( Balen want het zag er allemaal netjes uit.
Dan heb je wel een opstalverzekering die de materiele schade dekt maar dan blijf je wel met het werk zitten om het te fiksen.
En daarnaast: kan je het zodanig fiksen dat je het in de toekomst kan voorkomen?

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raze88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:26
QuattroNL schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 09:00:
[...]

Dat is aardig wat schade ;( Balen want het zag er allemaal netjes uit.
Dan heb je wel een opstalverzekering die de materiele schade dekt maar dan blijf je wel met het werk zitten om het te fiksen.
En daarnaast: kan je het zodanig fiksen dat je het in de toekomst kan voorkomen?

Succes!
Waarschijnlijk wordt dit een nieuw dakraam met een waterkerende manchete. Schadebedrag is hoger dan verwacht helaas maar inderdaad gelukkig verzekerd voor de gevolgschade.

Of de afwerking weer wordt zoals het was ben ik bang voor. Dit was een van de pluspunten toen we dit huis kochten en ben nog niet iemand tegen gekomen die het kan herstellen zoals het was. Rest van het was gedeelte is in dezelfde hoogglans stijl (keukenblokje en kasten). Baal er dus enorm van.

[ Voor 20% gewijzigd door raze88 op 16-02-2021 09:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Laatst online: 15:44

AMDFreak

Intel is zo..

Hier hebben wij ook lekkage door een dakafvoer en bij de dakkapel. Ook door sneeuw onder de dakpannen.
Gisteren is een dakdekker langs geweest en hij wilde binnenkort bij beter weer, flexim aanbrengen langs de randen van de dakdoorvoer. Dit is een soort van dakmortel wat vaak gebruik wordt bij de nokvorsten.
Hierdoor zou er in de toekomst geen sneeuw meer onder kunnen waaien.
En volgens mij wilde hij dit ook doen onder het lood van de dakkapel (weet alleen niet zo goed wat ik daarvan moet vinden).

[ Voor 3% gewijzigd door AMDFreak op 16-02-2021 10:12 ]

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:55

Patrick89

PSN : Gamesource

Wat ernstig allemaal dit zeg.. Een paar drupjes kan ik mee leven maar dit gaat soms best ver. Gister ook tot de conclusie dat wij lekkage hebben. Grondschilderwerk was net klaar (Super strak geplamuurd en alle naden weg gewerkt).. Zo ziet ons plafond van het dakkapel er inmiddels uit :(..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7l0_S_ipjnHxoUrKa19vQ8I-ZCU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eWMPo0ugJRMkFGssqIoausHq.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 48% gewijzigd door Patrick89 op 16-02-2021 11:34 ]

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Anton2610
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:41
Bewustbekwaam schreef op maandag 15 februari 2021 @ 20:14:
Hier hetzelfde probleem.

3 maanden geleden een huis gekocht met mijn vriendin (bouwjaar 2015)
Beetje jong om nu al een huis mee te kopen, niet? :P

Het lekt ook niet als het sneeuwt, het lekt als het dooit. Enige manier is om het dak op te gaan en de oorzaak op te zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bewustbekwaam
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10-08 14:56
Anton2610 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 11:58:
[...]

Beetje jong om nu al een huis mee te kopen, niet? :P

Het lekt ook niet als het sneeuwt, het lekt als het dooit. Enige manier is om het dak op te gaan en de oorzaak op te zoeken.
Haha, scherp!

Je hebt gelijk maar de dakkapel is op zolder dus ik kan daar zonder hoogwerker niet op! Ik heb trouwens een reactie gekregen van de partij die de dakkapel geplaatst heeft:

"De fijne sneeuw dringt of boven de dakkapel ergens onder de pannen of bijv. bij een schoorsteenaansluiting binnen of waait vanaf het dak van de dakkapel onder de pannen door tot boven de slab (zie voorbeeldfoto) omhoog en smelt vervolgens met lekkage bij de aansluiting als gevolg. Dat kan bij dit soort extreme weersomstandigheden gebeuren en is een kwestie van overmacht. We kunnen hier ook geen aanvullende maatregelen tegen treffen"

Als het zou lekken tijdens regen moest ik contact opnemen en dan zouden ze komen kijken. Voor eventuele gevolgschade dien ik contact op te nemen met de verzekeraar.

Ik ga het hier even bij laten omdat het sinds vandaag ook niet meer lekt.

Dank voor jullie reacties. Succes allemaal met dit gedoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
ff een vraagje

heeft iemand al antwoord hoe de verzekering er mee om gaat heb namelijk al iets lopen bij de verzekering lekkage schade was nog voor de sneeuw meuk wat nog niet afgehandeld is om dat ik al 3 maanden op de dakdekker wacht ( de lekkage was al wel verholpen btw alleen de nevenschade nog niet)

heb nou lekkage bij het dakraam en dakkapel achter maar goed er laat nog niks los of zal ik het voor de zekerheid alvast melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

_Arthur

blub

Bewustbekwaam schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 13:46:
We kunnen hier ook geen aanvullende maatregelen tegen treffen"
Dat zij dat niet kunnen (of willen) wil niet zeggen dat het technisch niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Mijn dakkapellentoko adviseerde wel om alvast de verzekering in te lichten, zeker voor nu nog onzichtbare vervolgschade.

En men kan zeker wel maatregelen nemen alleen heeft men er geen zin in (veel gedoe, kost veel tijd, en wie gaat het betalen?). Dus dan is de dooddoener 'overmacht, kunnen we niks aan doen' wel zo makkelijk voor hen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:55

Patrick89

PSN : Gamesource

Ook hier eenzelfde reactie van de dakkapellen boer :
De lekkage in uw geval is veroorzaakt door stuifsneeuw. Omdat het zo hard gewaaid en gesneeuwd heeft op zondag 7 februari jl. blaast de wind de fijne sneeuw onder de pannen door. Er hoeft maar een kier van een paar mm tussen de pannen / nokvorsten te zitten en de stuifsneeuw gaat zich ophopen onder de pannen. Gevolg is dat de stuifsneeuw op het dakbeschot neer valt en daar ontdooit met als gevolg lekkage aan de binnenzijde.

Wij plaatsen onze dakkapellen volgens de algemene richtlijnen voor de bouw.

Wij verwachten dat deze lekkage eenmalig is i.v.m. het extreme weer (zondag 07-02)en omdat de dakkapel al meerdere heftige regenbuien heeft meegemaakt(zoals 1e week 2021). Indien het toch blijft lekken dan vernemen wij het graag van u.
Probleem is dat er in 2019 al een soortgelijk voorval is geweest bij harde regen icm harde wind. Toen zelf niet echt kunnen bewijzen waar de oorzaak lag..

Verzekeraar gaat overigens alleen de schade op zich nemen, verder is het dus gewoon wachten tot het nog een keer gebeurt.. Je voelt je ook zo machteloos op deze manier, ik kan gewoon niet bij dat het niet waterdicht zou kunnen..

Wil er best voor betalen, maar wil niet om de twee jaar met een brok ellende zitten dat er herhaaldelijk wat vervangen moet worden.

[ Voor 9% gewijzigd door Patrick89 op 16-02-2021 17:45 ]

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Laatst online: 15:44

AMDFreak

Intel is zo..

Patrick89, het enige wat je zou kunnen doen is, een dakdekker er naar laten kijken.
Wellicht dat hij met kit of flexim het dakfolie beter kan laten afsluiten.

Maar een zachte troost, je bent niet de enige met dit probleem ;)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

• ikbengeenvis
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-11-2022
Hoor graag hoe lang het duurt voordat plafond met lichte lekkage droog is. Ben inmiddels een week verder. vermoed dat er geen water meer boven zit (water liep via elektriciteitsopening naar beneden. Kan ik beter nog een week wachten voor ik ga verven of zou ik dat nu al kunnen doen?

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Hoe langer je wacht des te droger wordt het, zeker als het in materiaal getrokken is.
Ik zou persoonlijk nog even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smaij
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:17
niet meer relevant

[ Voor 98% gewijzigd door smaij op 02-04-2021 08:53 . Reden: niet meer relevant ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servee
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Zojuist een van m’n oudere dakramen voorzien van nieuwe foamranden ivm mogelijke sneeuw en wind op komst om weer sneeuwinval te voorkomen. Wel verstandig om even na te lopen die waren bij dit dakraam compleet vergaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J-dL6BLsNgssWIP0WcWc7cMclGY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WB5bFAk2xGCFsQkgkEwBcoTT.jpg?f=user_large

Daikin FTXM35R/RXM35R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:11
Na al een aantal keer met hevige stormen wat water schade te hebben, heeft het vannacht ook de hele nacht lopen druppelen, waarschijnlijk begonnen bovenin op het gedeelte waar de wind tegen aankwam en uiteindelijk liep het water er uit aan de onderkant waar het dakkapel eindigt...

Ik had even met de actioncam het dak gefilmd en deze is een complete ijslaag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RJRmvIOg--txYgAQCrMbeDKgvow=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UrPsElIzOPBF5BiqkFZh1UKC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wQAZp0qd3wjW3QKipMqL3SSYtqo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/izLEHeEv1DMtIShvWmJoqvv1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 09-09 22:21
Kan zomaar zijn dat de boel ergens in waait. Kan wel slim zijn om te laten checken door een dakdekker. Die kan nu nog zien waar evt nattigheid zit onder je dak. Dat levert ook weer info op. Je kunt het overigens zelf ook maar dan moet je wel je dak op willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
REDSD schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 07:56:
Na al een aantal keer met hevige stormen wat water schade te hebben, heeft het vannacht ook de hele nacht lopen druppelen, waarschijnlijk begonnen bovenin op het gedeelte waar de wind tegen aankwam en uiteindelijk liep het water er uit aan de onderkant waar het dakkapel eindigt...

Ik had even met de actioncam het dak gefilmd en deze is een complete ijslaag.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
zou kunnen met inwaaien maar volgens mij heb je gewoon een lekkage aan de foto's te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:11
Pannencouque schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 08:08:
Kan zomaar zijn dat de boel ergens in waait. Kan wel slim zijn om te laten checken door een dakdekker. Die kan nu nog zien waar evt nattigheid zit onder je dak. Dat levert ook weer info op. Je kunt het overigens zelf ook maar dan moet je wel je dak op willen.
Er ligt momenteel een ijslaag op het dak, waardoor ik het dak even mijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:23
Ik had op mijn dak ook inwaai als probleem, soms wel lekkage, soms niet. Uiteindelijk waren het de bovenste rij pannen die het probleem oploste. Die muur moet ik ooit nog een keer strippen en opnieuw stucen :( Ik ben sindsdien al preventief bezig met andere daken laten vervangen, over 2 weken de laatste die ik kan doen op een balkon/uitbouw zonder het hele dak te strippen.
Pagina: 1 2 Laatste