Toon posts:

Mechanisch toetsenbord aankoopadvies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:58
Dag,

ik heb nu een Logitech G710+ mechanisch toetsenbord (Cherry MX Brown switches) waar ik best tevreden mee ben. Helaas begint de spatiebalk het te begeven, dus ik ben op zoek naar een nieuwe.

Eisen zijn:
  • Mechanische switches
  • Numpad vereist
  • Geen compact, ik typ veel dus ik wil ruimte :P
  • Verlichting (hoeft geen RGB)
Ik kom zelf tot deze toetsenborden, maar ik vraag me af of jullie ervaringen en eventueel betere alternatieven hebben?

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ToetsenbordenCorsair Gaming K95 RGB Platinum Cherry MX Speed (Qwerty US)€ 167,90€ 167,90
1ToetsenbordenLogitech G513 GX Brown (Qwerty US)€ 145,-€ 145,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 312,90

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Alle reacties

• Timmeaho
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 08:12
Zelf heb ik sinds 2 maanden de Keychron K1 en die bevalt mij erg goed. Is ook zeker een interessante om mee te nemen in je opties. Helaas heb ik zelf geen ervaring met de toetstenborden die je al in je opties hebt staan.

Mogelijk nadeel van Keychron k1 is dat ie geen losse knoppen voor multiemedia heeft (volume, pauze etc...) Al heeft ie ze wel maar dan zijn het de F1 t/m F12 knoppen (die dan dus niet meer als F1-F12 functioneren)

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:29

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Destijds heb ik het ooit uitgezocht wat de meerwaarde van de K95 boven de K70 was. Van wat ik kan zien heb je 5 extra programmeerbare knoppen.

Ik ben uiteindelijk voor de K70 (met MX-Brown) gegaan en ben daar heel tevreden mee. Ik zocht ook een toetsenbord met verlichting en heb een statische kleur op het bord geactiveerd (in de firmware dus software heb je maar een keer nodig om dat goed in te stellen).

Dit toetsenbord heb ik overigens voor werk. Voor gamen heb ik de pricewatch: Logitech G910 Orion Spectrum RGB (US) deze vind ik fijn voor gamen maar minder fijn voor tikken.

[Voor 24% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 09-02-2021 14:07]

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-03 09:25
Ik gebruik een Cooler Master toetsenbord met CherryMX.
Zeer tevreden over niet te duur.
Kennelijk bestaat mijn model niet meer, maar eeen CK550 lijkt het meest in de buurt te komen.

pricewatch: Cooler Master CK550 V2 - Brown Switch

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-2080 ; 1TB SSD

• Omega Supreme
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-03 23:46

Omega Supreme

The God of Death

Sp3ci3s8472 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 14:05:
Destijds heb ik het ooit uitgezocht wat de meerwaarde van de K95 boven de K70 was. Van wat ik kan zien heb je 5 extra programmeerbare knoppen.

Ik ben uiteindelijk voor de K70 (met MX-Brown) gegaan en ben daar heel tevreden mee. Ik zocht ook een toetsenbord met verlichting en heb een statische kleur op het bord geactiveerd (in de firmware dus software heb je maar een keer nodig om dat goed in te stellen).

Dit toetsenbord heb ik overigens voor werk. Voor gamen heb ik de pricewatch: Logitech G910 Orion Spectrum RGB (US) deze vind ik fijn voor gamen maar minder fijn voor tikken.
Ik heb voor gaming 2x de G910 en o0p beide toetsenborden heb ik de meest gebruikte key (3) afgebroken.

Helaas kan je geen losse keys bestellen en heb ik nu dus een volledige reserve set liggen waarin de key die ik nodig had bij het tweede defect dus al ontbrak. :(

De key op het tweede exemplaat heb ik met super glue gelijmd en hopelijk houdt dat.

Wat ik wel weet is dat een set keycaps voor zo'n gaming plank 25 euro kost en dat ik voortaan lekker voor 50 euro een goedkoopmechanisch toetsenbord koop. Gaat er dan wat defect lijm je het een keer enof koop je onbezwaard een nieuwe. Met toetsenborden boven de 100 (of in dit geval 200) euro voelt dat toch even anders.

Als het alleen om de spatiebalk gaat kan TS ook een paar Cherry MX switches kopen en een nieuwe switch (laten) solderen...

It's hard to light a candle, easy to curse the dark instead. This moment the dawn of humanity, last ride of the day"

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:43
Timmeaho schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 13:55:
Zelf heb ik sinds 2 maanden de Keychron K1 en die bevalt mij erg goed. Is ook zeker een interessante om mee te nemen in je opties...
Idem hier, sinds enkele maanden ook een KeyChron K1 in gebruikt. Hier ook zeer tevreden, KeyChron heeft meerdere toetsenborden in hen assortiment ik kan je zeker aanraden eens op hen website te kijken.

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-03 14:48

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Ik heb hier nu sinds een paar dagen de Keychron C2 met Brown switches.
Bevalt erg goed. en is erg betaalbaar.
Op de zaak gebruik ik de Skiller Mech3 met Brown switches. ook die is wel fijn, maar een stuk duurder en na 1 jaar hebben sommige toetsen geen leesbare letter meer op de keycap omdat die door de nagel slijt. (denk aan de Z, shift en . )

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

• Mokwai
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-02 16:54
Merken als Leopold Filco of Varmilo kijk daar ook eens naar. Zijn kwalitatief beter dan welke mainstream gaming rgb keyboard met 30 macro's.

• Arquero
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14:17
Ik heb zelf al een jaar of 2 een Logitech G910 waar ik erg tevreden over ben.
5 Extra functieknoppen aan de zijkant die ik veel gebruik en fijne switches.
Maar moet eerlijk zeggen dat ik geen ervaring heb met andere switches dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee